Elektryczne autobusy Solaris trafią do europejskiej stolicy

Solaris Bus podpisał z francuskim przedsiębiorstwem transportu publicznego kontrakt na testy Urbino 12 electric.
Autobus elektryczny Solarisa będzie użytkowany w Paryżu przez dwa miesiące. Projekt ma ścisły związek z planami RATP (skrót od transportu publicznego w Paryżu - Régie autonome des transports Parisiens), które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.
Zgodnie z podpisaną umową nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, która odbędzie się od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku w stolicy Francji. Następnie pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 oraz 147. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowym.
Autobus elektryczny, który zawita do Paryża, bazuje na konstrukcji, mającego premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. Szkielet pojazdu jest lżejszy i jednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kW.
Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie.
Autobus będzie posiadał ponad 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych będzie z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie. Również światła zewnętrze wykorzystają tę przyjazną środowisku technologię. Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby zagwarantuje bardzo dobrą widoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzyma również czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.
Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz Szwecji (Västerås). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.
Źródło: Solaris Bus, Transport-Publiczny.pl