Czego polscy kierowcy wymagają od serwisów samochodowych? Wyniki badania Castrol
Z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego na zlecenie marki Castrol wynika, że kierowcy częściej polecają warsztat, który „kontaktuje się z nimi w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania przed ustaloną wizytą” (wskazało 26% ankietowanych). Pozostałe dwa ważne czynniki, które mają wpływ na polecanie serwisów, to: „rozwiązanie problemów z samochodem w przeszłości” (wspomniane przez 26% respondentów) oraz „przyjazny personel” (25%).
- Marka Castrol przeprowadziła ankietę wśród 1000 kierowców z Polski, aby ustalić, co powoduje, że polecają dany serwis samochodowy rodzinie i znajomym;
- Najczęściej wymienianym przez respondentów powodem było to, że warsztat „kontaktuje się ze mną przed moją wizytą w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania”;
- Kolejne kluczowe dla rekomendacji okoliczności to takie, że serwis „rozwiązał już w przeszłości inne problemy z samochodem” (kwestia wspomniana przez 26% ankietowanych osób), ma „przyjazny personel” (25%) oraz „dokładnie wyjaśnia koszty przeprowadzonych napraw” (23%);
- Najmniej istotnymi powodami polecania serwisów były dostępność sieci Wi-Fi, bezpłatne ciepłe i zimne napoje oraz nagrania wideo z wyjaśnieniami przeprowadzonych prac.
Ankieta ujawnia ponadto potencjalne obawy dotyczące kosztów serwisu oraz to, jak ważne jest, aby serwisy wyjaśniały zaplanowane prace. Aż 23% osób ankietowanych poleciłoby serwis, który „szczegółowo wyjaśnia opłaty za przeprowadzone prace przy odbiorze samochodu”.
Serwisy, które zapewniają przyjazną obsługę, również mogą liczyć na polecanie przez klientów – 23% respondentów zarekomendowałoby serwis, który „wyjaśnia wszystkie wymagane prace oraz prosi o ich zatwierdzenie przez klienta przed wykonaniem”, a 23% poleciłoby serwis, który znajduje się „w dogodnej lokalizacji”.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
W badaniu zidentyfikowano również czynniki, które mają najmniejszy wpływ na skłonność kierowców do polecania warsztatu. Zaledwie 4% osób ankietowanych poleciłoby serwis ze względu na bezpłatny dostęp do sieci WiFi, a 7% z powodu oferty ciepłych i zimnych napojów. Serwisy nie muszą się także martwić o konieczność dostarczania nagrań wideo z objaśnieniem przeprowadzonych prac, ponieważ zaledwie 6% kierowców jest zainteresowanych takimi materiałami.
Ponieważ coraz więcej konsumentów chce zmniejszyć wydatki gospodarstwa domowego w odpowiedzi na rosnące koszty utrzymania, ważne jest, aby zachęcać kierowców do kontynuowania niezbędnych prac serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych, aby zapewnić bezpieczną i efektywną eksploatację pojazdów. Wyciągnęliśmy interesujące wnioski na temat czynników, które wpływają na rekomendacje, dzięki czemu serwisy mogą zwiększyć liczbę nowych klientów oraz zachować dotychczasowych
– powiedziała Layla Yebaile, dyrektor marketingu w Castrol.
Źródło: Castrol