Dlaczego oryginalne części ZF Aftermarket wygrywają z podróbkami – na drodze i w Twoim portfelu

Dlaczego oryginalne części ZF wygrywają z podróbkami ZF Aftermarket

Na rynku motoryzacyjnych części zamiennych coraz częściej pojawiają się sygnały o tanich podróbkach niskiej jakości, które kuszą ceną, ale ostatecznie mogą słono kosztować kierowców, nieświadomych zagrożenia. Podróbki często nie da się zidentyfikować na pierwszy rzut oka - oszuści stosują zaawansowane techniki, aby części samochodowe wyglądały jak oryginalne. Żeby nie dać się nabrać na zakup podróbek, zazwyczaj (choć nie zawsze) pierwszą wskazówką jest cena. Jeśli znaleziona w internecie oferta wydaje się zbyt dobra, aby była prawdziwa, to prawdopodobnie tak właśnie jest. Można więc zadać pytanie: czy warto ryzykować bezpieczeństwo i sprawność pojazdu dla pozornej oszczędności?

  • Oryginały pomagają uniknąć kosztownych napraw i potencjalnych wypadków, które mogą występować przy użyciu komponentów niższej jakości.
  • Dzięki częściom oryginalnym nie tylko warsztaty pracujące z komponentami ZF Aftermarket, ale przede wszystkim właściciele aut, mogą czuć się pewnie. 
  • Tanie podróbki, kupione na przypadkowej internetowej aukcji piszczą, pylą, powodują problemy montażowe, a co gorsza – zwykle zawodzą w działaniu.

Technologia OE, czyli jakość jak z fabryk pierwszomontażowych

Odpowiedź daje ZF Aftermarket – dywizja firmy ZF dostarczająca produkty marek LEMFÖRDER, SACHS, TRW i WABCO. ZF przekłada wieloletnie doświadczenie w produkcji części pierwszomontażowych na rynek aftermarket, dostarczając tę samą jakość i trwałość, która charakteryzuje części OE. To przykładowo wahacze Lemförder, amortyzatory Sachs, zaciski hamulcowe TRW i oczywiście automatyczne skrzynie biegów ZF, wybierane przez wielu renomowanych producentów pojazdów, a także olej ZF Lifeguard, dokładnie ten, który uzupełnia się fabrycznie w skrzyniach ZF.  Dzięki temu nie tylko warsztaty pracujące z komponentami ZF Aftermarket, ale przede wszystkim właściciele aut, mogą czuć się pewnie. 

A podróbki? Na pierwszy rzut oka łudząco podobne. W praktyce – to szybkie zużycie, hałas, brak stabilności, przegrzanie, pękające elementy. I koszty, które rosną wraz z ilością kolejnych koniecznych napraw.

Podróbki często nie da się zidentyfikować na pierwszy rzut oka - oszuści stosują zaawansowane techniki, aby części samochodowe wyglądały jak oryginalne.

,,Załatwiane’’ części, podejrzane oferty, podróbki = kosztowny problem

W związku z rosnącą ilością ofert ,,ekonomicznych części’’ w internecie, mechanicy coraz częściej dzielą się podobnymi historiami: Klient zaoszczędził 300 zł na tanim zestawie sprzęgła. Efekt? Drgania, ślizgające się sprzęgło, uszkodzona skrzynia biegów, laweta i... wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. A ZF dodaje: Z częściami Sachs to się nie zdarza – ich jakość, trwałość i kompatybilność z danym modelem pojazdu zapewnia zaawansowany proces produkcji, odpowiednia homologacja oraz gwarancja produktowa.

Aby zrozumieć szerszy kontekst, przyjrzyjmy się niektórym elementom układu przeniesienia napędu. Układ sterowania skrzynią biegów odpowiada za płynną zmianę biegów oraz zapewnia odpowiedni rozkład mocy na koła. Jest to złożona i zaawansowana sieć elementów, która często pozostaje niezauważalna dla kierowcy, dopóki nie pojawi się problem. Skrzynia biegów jest dostosowana do konkretnego pojazdu, a oryginalne części zamienne, takie jak np. łożyska, są zaprojektowane tak, aby harmonijnie współpracowały w danym modelu. Oryginalne łożyska, opracowane przy użyciu zaawansowanych technologii, w których szczególną uwagę zwrócono na smarowanie, są odporne na obciążenia promieniowe, osiowe i momentowe. Zastosowanie łożysk niespełniających norm lub podrobionych do naprawy przekładni planetarnej może spowodować poważne i kosztowne uszkodzenia. Najpierw zniszczeniu ulegną koła zębate skrzyni biegów, a ostatecznie cały układ napędowy, co z kolei prowadzi do całkowitej awarii pojazdu.

Ale nawet przy rutynowych czynnościach, takich jak wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów, należy pamiętać nie tylko o regularnych interwałach wymiany, ale i o odpowiednim doborze produktu. Oryginalny olej ZF LifeguardFluid gwarantuje odpowiednie smarowanie i temperaturę pracy, dłuższą żywotność skrzyni oraz płynną zmianę biegów. Podrabiany olej z powodu niewłaściwej lepkości i niskiej jakości dodatków i składników czyszczących może powodować przegrzewanie, szarpanie, utrudnioną zmianę biegów, a ostatecznie nawet awarie przekładni o kosztach naprawy sięgających powyżej 10 tys. zł.

Dlaczego oryginalne części ZF Aftermarket wygrywają z podróbkami – na drodze i w Twoim portfelu zdjęcie w treści artykułu

Gwarancja bezpieczeństwa, która nie kończy się po wyjeździe z parkingu warsztatu

Mówiąc o bezpieczeństwie jazdy, największe znaczenie ma sprawny i regularnie serwisowany układ hamulcowy. Oryginalne klocki hamulcowe TRW z powłoką Cotec skracają drogę hamowania nawet o 7 metrów już przy pierwszym użyciu, przechodzą zaawansowane testy oraz spełniają z nawiązką normy dotyczące homologacji (np. ECE – R90).  A tanie podróbki, kupione na przypadkowej internetowej aukcji? Piszczą, pylą, powodują problemy montażowe, a co gorsza – zawodzą. A na hamulcach nie warto „uczyć się” na błędach.

W przypadku układu kierowniczego, oryginalne części zamienne marki Lemförder, takie jak wahacze, przeguby, tuleje metalowo-gumowe, drążki kierownicze zapewnią dokładną geometrię kół, a wysokiej jakości tworzywa, takie jak stal, aluminium lub guma - długą żywotność części i całego układu. Montaż podróbki, jeśli przyjmiemy optymistyczny scenariusz, będzie skutkował pogorszeniem komfortu prowadzenia lub stukami, ale w realistycznej wersji wydarzeń może oznaczać ryzyko utraty przyczepności kół, nieprzewidywalnego zachowania auta, a nawet wypadku. 

Z kolei przy testach pod kątem wytrzymałości materiałów, wahacze aluminiowe marki Lemförder poddane zgniataniu w prasie hydraulicznej uginają się pod naciskiem, podczas gdy części podrabiane pękają – podobnego zachowania możemy zatem spodziewać się po tych komponentach podczas pracy w aucie, przy wysokich obciążeniach i intensywnej pracy układu zawieszenia.  

Amortyzatory SACHS słyną z doskonałego tłumienia drgań, trwałości i komfortu prowadzenia – dlatego tak chętnie są wybierane przez producentów pojazdów. Podrobiony amortyzator może wpłynąć na komfort kierowcy, powodując większe zmęczenie, ,,pływanie’’ auta na zakrętach, ale także wydłużenie drogi hamowania. 

Długoterminowe oszczędności

Chociaż niektórzy mogą twierdzić, że oryginalne części zamienne wiążą się z wyższymi kosztami początkowymi, należy spojrzeć na to z szerszej perspektywy. Oryginalne komponenty są trwałe, co znacznie zmniejsza częstotliwość wymiany, a to prowadzi do konkretnych oszczędności w całym okresie eksploatacji pojazdu. Ponadto części te pomagają uniknąć kosztownych napraw i potencjalnych wypadków, które mogą wynikać z użycia komponentów niższej jakości.

Dzięki częściom oryginalnym nie tylko warsztaty pracujące z komponentami ZF Aftermarket, ale przede wszystkim właściciele aut, mogą czuć się pewnie.

Wybierz świadomie. Wybierz ZF Aftermarket.

Podróbki mogą wyglądać podobnie, ale to jakość – nie cena – decyduje o bezpieczeństwie Twoim, Twoich pasażerów i innych uczestników ruchu. 

ZF Aftermarket to wybór fachowców i kierowców, którzy wiedzą, że w kwestii bezpieczeństwa jazdy nie ma miejsca na kompromisy.
Profesjonaliści widza różnicę – postaw na niezawodny oryginał.
#KeepItReal with ZF Genuine Parts

Dowiedz się więcej o oryginalnych częściach ZF Aftermarket na stronie kampanii i obserwuj nas na kanałach Facebook ZF Aftermarket i Instagram @zfaftermarket.pl.

Artykuł sponsorowany ZF Aftermarket

ZF Aftermarket

ZF Aftermarket

ZF Aftermarket to światowy dostawca części OE  na rynku części zamiennych i jedna z dywizji globalnego koncernu technologicznego ZF Friedrichshafen AG, który dostarcza rozwiązania dla samochodów osobowych, komercyjnych oraz dla przemysłu, wspierając w ten sposób rozwój mobilności nowej generacji.

ZF Aftermarket oferuje:

  • elementy układu kierowniczego i zawieszenia oraz elementy  gumowo-metalowe marki LEMFÖRDER,
  • amortyzatory, sprężyny, sprzęgła i koła dwumasowe marki SACHS,
  • części układu kierowniczego, zawieszenia oraz hamulcowego marki TRW,
  • a także podzespoły marki ZF, takie jak części do skrzyń biegów oraz zestawy olejowe.

Więcej informacji o firmie, produktach, usługach i programie lojalnościowym:  aftermarket.zf.com/pl     http://www.zf.com

Koncept warsztatowy ZF [pro]Tech

Program lojalnościowy ZF [pro]Points

Śledź nas na stronach firmowych TRW oraz SACHS na Facebooku.

Profil Firmy

ZF Aftermarket