Continental i DeepDrive opracowują napęd w piaście koła ze zintegrowanym hamulcem

Napęd piasty koła z zintegrowanym hamulcem Continental

Continental nawiązał strategiczne partnerstwo z monachijską firmą high-tech DeepDrive w celu opracowania kluczowych technologii dla pojazdów elektrycznych. Pierwszym kamieniem milowym będzie wspólne stworzenie zintegrowanej jednostki składającej się z elementów napędowych i hamulcowych, którą można zamontować bezpośrednio na kole pojazdu. DeepDrive, specjalizujący się w rozwoju wydajnych silników elektrycznych, wnosi do projektu swoje wieloletnie doświadczenie w produkcji samochodów na dużą skalę. Z kolei Continental przyczynia się do partnerstwa swoim technologicznym know-how w dziedzinie układów hamulcowych i bogatym doświadczeniem w industrializacji innowacyjnych technologii.

  • Nowy komponent może zrewolucjonizować elektryfikację pojazdów.
  • Celem wspólnych działań jest poszerzenie zasięgu pojazdów elektrycznych. 
  • Zastosowana innowacyjność technologiczna ma wpływ na przyszłość mobilności. 

Jak podkreśla Matthias Matic, szef działu bezpieczeństwa i ruchu firmy Continental: – Dzięki technologii DeepDrive zyskaliśmy silnego partnera. Silniki elektryczne opracowane przez DeepDrive poszerzają zasięg pojazdów elektrycznych. Są one lżejsze, bardziej ekonomiczne i efektywniejsze. A Felix Poernbacher, współzałożyciel i dyrektor zarządzający DeepDrive, dodaje: – Strategiczne partnerstwo z firmą Continental umożliwia połączenie naszego układu napędowego z technologią hamulców, co jest niezbędne do stworzenia innowacyjnego komponentu elektrycznego nieodzownego dla mobilności przyszłości.

Zyski ze wspólnej strategii 

Dzięki współpracy z DeepDrive zyskaliśmy solidnego partnera, z którym możemy wspólnie i trwale rozwijać obecność na rynku mobilności elektrycznej –  mówi Matthias Matic. – Silniki elektryczne opracowane przez DeepDrive poszerzają zasięg pojazdów elektrycznych. Są lżejsze, bardziej ekonomiczne i bardziej zasobooszczędne. Połączenie tego wszystkiego z naszą wydajną, wysokowydajną technologią hamowania w celu wyprodukowania nowej, kompaktowej jednostki jest decydującym wkładem w sukces mobilności elektrycznej. To, co należy do jednego, tutaj rozwija się wspólnie.

Jesteśmy przekonani, że rozwój naszego dwuwirnikowego silnika zrewolucjonizuje elektryfikację pojazdów silnikowych –  mówi Felix Poernbacher. – Strategiczne partnerstwo z firmą Continental umożliwia połączenie naszego układu napędowego z technologią hamulcową potrzebną do stworzenia innowacyjnego komponentu elektrycznego niezbędnego dla mobilności jutra. Rosnące zapotrzebowanie na taką technologię pokazuje, że jest to właściwa droga.

Obie firmy dostrzegają ogromny potencjał we współpracy, zwłaszcza w kontekście elektryfikacji pojazdów, co pozwoli w przyszłości umieścić wszystkie funkcje podwozia, w tym napędu, bezpośrednio w kole. Aby skutecznie spełnić zróżnicowane wymagania pojazdów elektrycznych, takie jak zwiększenie zasięgu, minimalizacja przestrzeni montażowej i jednoczesna modułość, konieczna jest kompleksowa optymalizacja na poziomie całego pojazdu.

Optymalna koordynacja układu hamulcowego i napędowego odgrywa tu decydujące znaczenie. Integracja obu tych elementów w jednej jednostce umożliwia osiągnięcie szczególnie wysokiego poziomu wydajności zarówno dla napędu, jak i hamowania. Ponadto, zintegrowane komponenty przyczyniają się do redukcji złożoności poprzez modularyzację, co ułatwia proces produkcji.

Innowacyjny napęd z hamulcem jest bardziej wydajny, kompaktowy i ekonomiczny

Firma DeepDrive opracowała i opatentowała innowacyjny dwuwirnikowy silnik promieniowy. Ten zaawansowany silnik może być zainstalowany jako centralna jednostka napędowa lub bezpośrednio w piastę koła w pojazdach produkowanych seryjnie. Partnerstwo koncentruje się na opracowaniu wydajnego, kompaktowego napędu piasty koła i zoptymalizowanego pod kątem ekonomicznej produkcji.

Silnik napędowy i hamulec hydrauliczny w jednym zespole, źródło: Continental

Continental dostarcza nie tylko komponenty hamulcowe do wspólnego zespołu napędowo-hamulcowego, ale także dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu w uprzemysłowieniu produktów od fazy rozwoju do produkcji seryjnej, zapewnia, że innowacyjna technologia samochodowa z Monachium będzie gotowa do zastosowania z najnowocześniejszym systemem hamulcowym. W pierwszym etapie zintegrowano hamulec hydrauliczny z zespołem hamulca napędowego.

W drugim etapie planujemy długoterminową integrację suchych układów hamulcowych bez elementów hydraulicznych z innowacyjnym napędem piasty koła DeepDrive. To połączenie napędu i hamulca w jednej jednostce stanowi również pierwszy krok w kierunku tzw. modułu narożnego z zintegrowanymi komponentami podwozia, takimi jak systemy zawieszenia pneumatycznego firmy Continental, wszystko zamknięte w kompaktowej jednostce bezpośrednio na kole.

Źródło: Continental
 

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę