Castrol: Kierowcy chcą mieć wpływ na wybór oleju do ich samochodów
Nowa ogólnokrajowa ankieta przeprowadzona na zlecenie Castrol wśród 1000 polskich właścicieli samochodów wykazała, że kierowcy chcą mieć większy wpływ na to, jakie produkty są używane w ich samochodach.
- Według przeprowadzonego sondażu One Poll aż 87% kierowców deklaruje, że chciałoby mieć wpływ na wybór środków smarnych, a 81% chciałoby poznać opcje premium.
- Preferowanym przez kierowców źródłem rekomendacji środków smarnych są warsztaty samochodowe (33%), a następnie producenci samochodów (23%).
- Niewiele warsztatów w optymalny sposób korzysta z możliwości rekomendacji, gdyż tylko 41% kierowców twierdzi, że ich warsztat zawsze konsultuje z nimi kwestię wyboru środka smarnego.
Kierowcy chcą znaczyć więcej w warsztacie samochodowym
Aż 88% kierowców twierdzi, że chciałoby, aby ich warsztat zawsze informował, jakiego środka smarnego zamierza użyć w ramach planowego serwisu, a 87% chciałoby, żeby warsztat przedstawiał wybór różnych produktów smarnych, tak by sami mogli zdecydować, który z nich najlepiej odpowiada ich wymaganiom i budżetowi. Poza tym, 81% chce poznać środki smarne klasy premium, które mogą zmaksymalizować osiągi, wydajność i ogólną żywotność silników ich samochodów.
Chociaż kierowcy są bardziej otwarci na rekomendacje olejów z warsztatów, badanie to sugeruje, że niewiele polskich warsztatów w maksymalny sposób korzysta z możliwości rekomendacji. Tylko 41% respondentów stwierdziło, że ich preferowane warsztaty „zawsze” informują o środku smarnym, którego zamierzają użyć. Aż 9% stwierdziło, że ich warsztaty „nigdy” nie konsultują z nimi wyboru środka smarnego.
Warsztaty cieszą się opinią eksperta
Kierowcy zapytani o to, czyim fachowym poradom w zakresie środków smarnych ufają najbardziej, jako preferowane źródło rekomendacji wskazali warsztaty samochodowe (33%), natomiast 23% respondentów wolało korzystać z porad producenta pojazdu. Warsztaty również mają znacznie większy wpływ na decyzje o zakupie oleju niż internetowe źródła informacji (9%).
Jeśli chodzi o rekomendacje środków smarnych, wpływ warsztatów pozostaje największy, niezależnie od płci: 37% ankietowanych kobiet i 30% mężczyzn stwierdziło, że przystałoby na rekomendację z warsztatu, w którym zwykle serwisują swoje pojazdy. Starsza grupa kierowców również priorytetowo traktowała zalecenia ze swojego warsztatu – 40% osób w wieku 65 lat i starszych stwierdziło, że jeśli chodzi o wybór najlepszego oleju do swojego samochodu, najprawdopodobniej polegaliby na radzie swojego mechanika.
Z badania Castrol wynika, że warsztaty samochodowe w wielu innych krajach europejskich rzadziej niż w Polsce informują o środku smarnym, którego zamierzają użyć w ramach serwisu. Informacji takich najczęściej udzielają warsztaty rumuńskie, spośród których 90% konsultuje się z klientami, a na drugim miejscu plasuje się Polska (84%). Na kolejnych miejscach znalazły się:
- Hiszpania – 81%;
- Włochy – 76%;
- Niemcy – 72%;
- Szwecja – 57%;
- Francja – 52%.
– Nasze badanie pokazuje, że konsumenci naprawdę interesują się tym, jakie środki smarne stosowane są w ich pojazdach. Chcą mieć możliwość wyboru i zdecydowanie są otwarci na informacje o środkach smarnych jakości premium oraz korzyściach w zakresie wydajności i trwałości, jakie te produkty zapewniają. Środki smarne klasy premium zapewniają klientom dodatkową ochronę ich silników. Jest to szczególnie ważne dzisiaj, ponieważ konsumenci chcą uniknąć nieoczekiwanych rachunków za naprawy, z uwagi na to, iż kryzys kosztów utrzymania nadal wpływa na budżety gospodarstw domowych – powiedziała Layla Yebaile, Szefowa Marketingu Usług i Konserwacji w Castrol.
Źródło: Castrol