Toyota Motor Europe współpracuje już z ponad 20 partnerami, którzy wykorzystują technologie wodorowych ogniw paliwowych Toyoty jako źródło zasilania w swoich produktach.
Zgodnie ze zaktualizowanymi prognozami pojazdy elektryczne zasilane bateriami będą stanowiły ok. 30% w globalnej sprzedaży samochodów – wynika z 24. edycji raportu KPMG pt. „Global Automotive Executive Survey”, który przedstawia wiodące trendy w branży motoryzacyjnej na świecie.
Jenox AGM Truck, najnowszy produkt w ofercie chodzieskiej fabryki akumulatorów, został wyróżniony w konkursie Gospodarczo-Samorządowy Hit Regionów, zdobywając nagrodę Brylantowy HIT w kategorii produkcja.
Nowe moduły zasilania AUTOPSTENHOJ zapewniają optymalną swobodę pracy w warsztacie. Są one w pełni okablowane i gotowe do podłączenia, co oznacza, że można od razu rozpocząć pracę.
Kiedy energia z alternatora nie pokrywa potrzeb odbiorników elektrycznych, dodatkową energię elektryczną dla tych urządzeń tymczasowo dostarcza akumulator.
Wszelkie naprawy i prace serwisowe w samochodach z instalacją wysokiego napięcia możliwe są jedynie przy wyłączonym zasilaniu, a mechanicy muszą ze względów bezpieczeństwa przejść wcześniej specjalne szkolenie.
Praktycznie każdy, kto serwisuje samochód, spotkał się z sytuacją, kiedy akumulator odmówił posłuszeństwa i niemożliwe stało się uruchomienie silnika. Co w takim przypadku należy zrobić? Zazwyczaj wystarczy naładowanie akumulatora.
Rzędowe pompy regulacyjne nie były w stanie spełniać warunku powtarzalności parametrów regulowanych układu zasilania paliwem ze względu na konieczność okresowej regulacji. Czynność taka wiązała się z demontażem pompy, odczytem parametrów regulacyjnych i regulacją na stole probierczym.
Mimo intensywnych prac firmy Audi nad własnym rozwojem układów zasilania silników wysokoprężnych (silniki TDI, pompowtryskiwacze) koncern w 1999 roku zdecydował się na zastosowanie układu wtrysku paliwa typu Common Rail pierwszej generacji w swoim 8-cylindrowym widlastym silniku wysokoprężnym. Decyzja ta podyktowana była między innymi łatwą adaptacją systemu wtryskowego do jednostki napędowej oraz ogromnym potencjałem rozwojowym, który posiada zasobnikowy układ zasilania.
Zagadnienie związane z pojemnością akumulatorów szczególnie dotyczy pojazdów, w których napęd elektryczny jest napędem głównym, a silnik spalinowy napędza generator.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?