Wraz z rozwojem techniki napędowej samochodów powstała konieczność szybkiej współpracy poszczególnych elementów napędu. W samochodach hybrydowych i elektrycznych sterowanie zaczęło stawiać tak wysokie wymagania, że istniejące możliwości sieci CAN w niektórych momentach okazały się niewystarczające.
Postęp technologiczny doprowadził do wzrostu wymagań użytkowników pojazdów samochodowych w stosunku do zakresu działania i komfortu obsługi. Z tego względu udział elektronicznych elementów w instalacji elektrycznej pojazdu wzrasta.
Nowa kamera S-Cam 4.8 oferuje znacznie rozszerzone pole widzenia (100 stopni) w celu zwiększenia funkcjonalności AEB, utrzymania pasa ruchu i półautomatycznych funkcji pojazdu.
Bridgestone współpracuje z Microsoft przy opracowywaniu pierwszego na świecie systemu, który pozwoli w czasie rzeczywistym wykryć uszkodzenia opony. To właśnie uszkodzenia opon są przyczyną około 30% wszystkich wypadków samochodowych spowodowanych usterkami technicznymi.
W ramach wspólnego projektu pod nazwą „Obszar Testowy Dolna Saksonia” na 7-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Wolfsburg-Köngislutter a Cremlingen rozpoczęto badania ruchu samochodowego. Na fragmencie trasy wykorzystywanym przez Niemiecką Agencję Kosmiczną kamery zbierają anonimowe dane dotyczące różnych sytuacji drogowych. Na odcinku badawczym finansowanym przez kraj związkowy Dolna Saksonia i Niemiecką Agencję Kosmiczną Volkswagen spodziewa się zebrać nowe informacje potrzebne do prac nad pojazdami poruszającymi się autonomicznie.
Historia elektrochemicznego magazynowania energii zaczęła się od doświadczeń naukowych z prądem prowadzonych przez Luigiego Galvaniego oraz Alessandro Giuseppe Antonio Anastasio Voltę. To od ich nazwisk wzięły się takie nazwy, jak ogniwo galwaniczne i wolt (volt).
Praktycznie każdy, kto serwisuje samochód, spotkał się z sytuacją, kiedy akumulator odmówił posłuszeństwa i niemożliwe stało się uruchomienie silnika. Co w takim przypadku należy zrobić? Zazwyczaj wystarczy naładowanie akumulatora.
Firma Tedgum prezentuje film przedstawiający wymianę tulei wahacza przedniego za pomocą ściągacza TEDGUM® TED42843.
Systemy ACC w znacznym stopniu nadzorują się same. Jeśli jednak pozycja czujnika uległa przestawieniu, np. z powodu wypadku, to musi on być ponownie nastawiony w warsztacie.
Długość okresu między wymianami świec zapłonowych zależy od technologii i materiałów użytych do ich produkcji.
Systemy start-stop są dostępne w coraz większej liczbie samochodów. Ich sterowanie jest łatwe w przypadku automatycznej skrzyni biegów, jednak przypadku standardowej przekładni manualnej przysparza więcej kłopotów.
Układy klimatyzacji i ogrzewania w pojazdach hybrydowych i elektrycznych muszą być albo bardzo efektywne, albo niezależnie zasilane paliwem.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?