Duńska marka Zenvo Automotive zaprezentowała właśnie swój najnowszy silnik V12, nazwany Mjølner.
Gates, wiodący globalny dostawca rozwiązań w zakresie hydrauliki siłowej i przeniesienia napędu, wprowadza do oferty rynku wtórnego (aftermarket) zestawy łańcucha rozrządu.
Lamborghini Temerario to jedyny seryjny supersamochód, który jest w stanie osiągnąć 10 000 obrotów na minutę. Gdyby tego było mało, został także wyposażony w nowy hybrydowy układ napędowy.
Awarie silników 1.8 TFSI lub 2.0 TFSI, z którymi klienci trafiają do warsztatów niezależnych, można podzielić na kilka kategorii. Większość usterek wynika z zaniedbań serwisowych i zbagatelizowania terminów wymiany oleju.
Dwumasowe koło zamachowe (DKZ), potocznie nazywane dwumasą, zaczęło zdobywać popularność w silnikach diesla już w latach 80. i od tamtego czasu stało się standardem w pojazdach z wyższymi momentami obrotowymi.
Aby zdekarbonizować sektor transportu, coraz większą uwagę przywiązuje się do ciężkich pojazdów użytkowych oraz maszyn samojezdnych nieporuszających się po drogach (NRMM), takich jak maszyny budowlane i rolnicze.
Konstrukcję bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów można przestawić na przykładzie skrzyni biegów typu Multitronic niemieckiego koncernu Audi. Występuje ona w wariantach zależnych od sposobu zabudowy silnika (poprzeczny/wzdłużny) oraz różnych wartości maksymalnego momentu obrotowego, który jest zdolna przenieść.
Ford Ranger to wszechstronny pickup, którego szeroka gama silników zapewnia wyjątkową ładowność i zdolność do holowania ciężkich przyczep.
Audi RS 3* to najmocniejszy wariant swojej linii modelowej – i bilet wstępu do świata Audi Sport.
Wykorzystując swoją wyjątkową ofertę różnych źródeł energii, Stellantis szybko reaguje na gwałtowny wzrost zamówień od klientów z Europy na modele hybrydowe, zwłaszcza te wyposażone w najnowszą zaawansowaną technologię hybrydową eDCT.
Prace nad jednostką napędową dla zespołu Audi przygotowującego się do debiutu w Formule 1 trwają od ponad dwóch lat.
Jednym z elementów, charakterystycznych dla samochodów marki BMW, jest montowany wzdłużnie silnik nad przednią osią i skrzynia biegów połączone z przekładnią główną, umieszczoną z tyłu pojazdu za pomocą przegubowego wału napędowego.
Automatyczne skrzynie biegów są na tyle skomplikowanymi zespołami, że niektórzy mechanicy podchodzą do ich obsługi z pewnym dystansem.
Toyota pracuje nad nową generacją silników spalinowych, które będą przystosowane do zasilania wodorem.
Wraz z dynamicznym rozwojem innowacyjnych technologii przyszłość układów napędowych w pojazdach użytkowych nabiera coraz większego znaczenia.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?