Dwumasowe koło zamachowe (DKZ), potocznie nazywane dwumasą, zaczęło zdobywać popularność w silnikach diesla już w latach 80. i od tamtego czasu stało się standardem w pojazdach z wyższymi momentami obrotowymi.
Aby zdekarbonizować sektor transportu, coraz większą uwagę przywiązuje się do ciężkich pojazdów użytkowych oraz maszyn samojezdnych nieporuszających się po drogach (NRMM), takich jak maszyny budowlane i rolnicze.
Konstrukcję bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów można przestawić na przykładzie skrzyni biegów typu Multitronic niemieckiego koncernu Audi. Występuje ona w wariantach zależnych od sposobu zabudowy silnika (poprzeczny/wzdłużny) oraz różnych wartości maksymalnego momentu obrotowego, który jest zdolna przenieść.
Ford Ranger to wszechstronny pickup, którego szeroka gama silników zapewnia wyjątkową ładowność i zdolność do holowania ciężkich przyczep.
Audi RS 3* to najmocniejszy wariant swojej linii modelowej – i bilet wstępu do świata Audi Sport.
Wykorzystując swoją wyjątkową ofertę różnych źródeł energii, Stellantis szybko reaguje na gwałtowny wzrost zamówień od klientów z Europy na modele hybrydowe, zwłaszcza te wyposażone w najnowszą zaawansowaną technologię hybrydową eDCT.
Prace nad jednostką napędową dla zespołu Audi przygotowującego się do debiutu w Formule 1 trwają od ponad dwóch lat.
Jednym z elementów, charakterystycznych dla samochodów marki BMW, jest montowany wzdłużnie silnik nad przednią osią i skrzynia biegów połączone z przekładnią główną, umieszczoną z tyłu pojazdu za pomocą przegubowego wału napędowego.
Automatyczne skrzynie biegów są na tyle skomplikowanymi zespołami, że niektórzy mechanicy podchodzą do ich obsługi z pewnym dystansem.
Toyota pracuje nad nową generacją silników spalinowych, które będą przystosowane do zasilania wodorem.
Wraz z dynamicznym rozwojem innowacyjnych technologii przyszłość układów napędowych w pojazdach użytkowych nabiera coraz większego znaczenia.
Eksperci sieci serwisowej Q Service Castrol wskazują, jak duże znaczenie ma prawidłowe działanie mechanizmu oraz do jakich poważnych usterek może dojść, gdy ulegnie awarii.
Dynamiczny rozwój układów napędowych samochodów osobowych wpływa na opracowywanie zaawansowanych technologii środków smarnych, które znacząco zoptymalizują korzyści techniczne i wymagane parametry wydajności deklarowane przez OEM (Original Equipment Manufacturer).
Za nierówną pracę silnika samochodu mogą być odpowiedzialne usterki takie jak problemy z wtryskiwaczami czy niesprawne świece zapłonowe.
Ford zwiększa atrakcyjność oferty popularnego siedmiomiejscowego samochodu wielozadaniowego Tourneo Connect 1,2, wprowadzając pierwszy w segmencie zaawansowany hybrydowy układ napędowy typu plug-in.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?