Codzienność współczesnych kierowców to nieustanna zmiana – nagłe załamania pogody, rosnące natężenie ruchu, konieczność oszczędzania czasu i pieniędzy. Nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na opony całoroczne.
Goodyear rozszerza linię opon Vector 4Seasons Gen-3 o 13 nowych pozycji asortymentowych, zwiększając ofertę do 187 wariantów, od 14” do 22”.
W pierwszym półroczu 2025 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów kontynuuje wzrosty: ogółem zwiększyła się o +4%, w największym segmencie opon do samochodów osobowych o +1,2%, a do SUV aż o +20%.
Lato to czas spontanicznych wypadów i długo planowanych podróży – szczególnie samochodowych, które dają swobodę i niezależność. Zanim jednak kierowcy wyruszą w trasę, warto przypomnieć im o znaczeniu stanu technicznego pojazdu.
Najświeższy test ADAC opon całorocznych ujawnia duże różnice jakościowe. Spośród 16 modeli tylko cztery zasłużyły na ocenę „dobrą”.
Od ponad stu lat opony Goodyear zwyciężają na torach wyścigowych na całym świecie, a ich jakość i innowacyjność ugruntowały pozycję marki jako jednej z najbardziej rozpoznawalnych w świecie motosportu.
Goodyear został uznany Najlepszym Producentem Opon Letnich 2025 przez Auto Bild [1], jeden z wiodących magazynów motoryzacyjnych w Europie.
Po trzech kwartałach 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów notuje coraz bardziej pozytywne trendy: ogółem wzrosła o +4%, podobnie w największym segmencie opon do samochodów osobowych (+3%).
Zaawansowane mieszanki gumy, testy w zimowym laboratorium i na drogach na dystansie równym ośmiokrotnemu okrążeniu kuli ziemskiej, i aż 3800 prób rozwojowych – tak Goodyear opracowuje swoje opony całoroczne.
W pierwszym półroczu 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów w końcu zaczęła się odbijać: ogółem wzrosła o +1%, podobnie w największym segmencie opon do samochodów osobowych (+0,4%).
Firma Apollo Tyres wprowadza na rynek model Vredestein Wintrac Pro+.
W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów spadała ogółem o -3%, podobnie w największym segmencie opon do samochodów osobowych (-3%). W pozostałych segmentach sprzedaż również się zmniejszyła: opony dostawcze -12%, ciężarowe -15%, rolnicze -6%, a przemysłowe pozostały bez zmian (0%). Wzrosty zanotowano w segmencie SUV +12%, a także opon motocyklowych +1%.
Firma Oponiarska Dębica w 2023 r. uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 2 992,4 mln zł, co oznacza spadek o 8,7% r/r. EBIT w 2023 roku osiągnął poziom 322,2 mln zł (+309,9% r/r), a zysk netto wyniósł 284,4 mln zł (+291,7% r/r).
Od teraz wszystkie nowo wprowadzane na rynek linie opon do samochodów osobowych i 4x4 marek z segmentu środka oraz budżetowych Continental w Europie będą opatrzone logotypem „EV-Compatible” na ścianie bocznej.
Goodyear wprowadza nową linię opon letnich o wysokich osiągach Dębica Presto, wzmacniając pozycję polskiej marki w segmencie ekonomicznym.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?