Nowa opona zimowa Vredestein

Nowa opona zimowa Vredestein Apollo Tyres

Firma Apollo Tyres wprowadza na rynek model Vredestein Wintrac Pro+. Tę oponę zimową klasy premium opracowano specjalnie do samochodów o bardzo wysokich osiągach, w tym SUV-ów, a także do nastawionych na osiągi pojazdów elektrycznych najnowszej generacji. 

Nowa opona zimowa zastępuje model Wintrac Pro. Wykorzystano w niej nową, zaawansowaną mieszankę bieżnika, która jak podaje producent zapewnia lepszą przyczepność, pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania na śniegu, błocie pośniegowym i lodzie, a także mniejszy opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa, a tym samym większy zasięg. Podobnie jak poprzedni model powinna ona gwarantować doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i wiodącą w swoim segmencie trwałość.

Opony Wintrac Pro+ można już zamawiać. Są one dostępne w ponad 120 rozmiarach, pasujących do obręczy kół o średnicy od 17 do 22 cali. Większość opon z nowej serii Wintrac Pro+ ma indeks prędkości „Y”, co oznacza możliwość jazdy z prędkością do 300 km/h. Wszystkie oznaczone są „symbolem alpejskim”, który wskazuje na zgodność z przepisami UE dotyczącymi opon zimowych (ECE R117) do użytkowania na śniegu i lodzie.

Wintrac Pro+ zawiera nową, specjalnie dostosowaną mieszankę polimerów i żywic nowej generacji, które zapewniają większą elastyczność bloków bieżnika, nawet w ekstremalnie niskich temperaturach, co pozwala zwiększyć przyczepność opony na zaśnieżonych nawierzchniach. Nowa mieszanka to nie wszystko. Zastosowano także rzeźbę bieżnika z ostro wyprofilowanymi rowkami środkowymi i lamelami na krawędzi, aby zapewnić pewne i przewidywalne pokonywanie zakrętów w trudnych warunkach zimowych. Równomierne rozłożenie nacisku na bieżnik optymalizuje przyczepność na śniegu, a poziome lamele w części centralnej ułatwiają stopniowe hamowanie i przyspieszanie. Dzięki tym rozwiązaniom podczas jazdy po śniegu nowa opona Wintrac Pro+ w porównaniu z poprzednikiem — modelem Wintrac Pro w rozmiarze referencyjnym 245/45 R18 100V XL — odznacza się krótszą o 4% drogą hamowania, zwiększoną o 5% przyczepnością i nawet o 20% lepszymi właściwościami jezdnymi.

Według producenta nowa opona zachowuje wysoką trwałość, typową dla serii Wintrac Pro. Mieszanka bieżnika jest odporna na zużycie, co jest zasługą zastosowania nowej, zaawansowanej kombinacji polimerów i wypełniaczy. To więcej niż wystarczające parametry, które pozwalają na użytkowanie przez wiele sezonów zimowych. Opona Wintrac Pro+ bazuje na modelu Wintrac Pro, który odniósł ogromny sukces, a w niezależnych testach został uznany za wyróżniający się największą trwałością w swoim segmencie*.

Do niższych całkowitych kosztów użytkowania opony przyczynia się też mniejszy opór toczenia — nawet o 7% w porównaniu z modelem Wintrac Pro (w rozmiarze referencyjnym 245/45 R18 100V XL). Zastosowanie materiałów o niskiej histerezie w mieszankach bieżnika i korpusu pomaga oponie wybić się ponad swoją klasę pod względem oporu toczenia. Dotyczy to wielu dostępnych rozmiarów.

Inżynierowie z holenderskiego ośrodka badawczo-rozwojowego firmy Apollo Tyres w Enschede informują, że materiały użyte do budowy opony Wintrac Pro+ przyczyniają się nie tylko do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko, lecz także do poprawy właściwości jezdnych i bezpieczeństwa

W porównaniu z modelem Wintrac Pro (w rozmiarze referencyjnym 245/45 R18 100V XL) zwiększono z 20,4% do 26,5% wykorzystanie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu oraz obniżono o 4% ślad węglowy w cyklu produkcji „od powstania do dostawy”.

Producent podaje, że dzięki wysokiej zawartości krzemionki i żywicy w mieszance nowej opony jej zachowanie na mokrej nawierzchni jest porównywalne z modelem Wintrac Pro, który okrzyknięto najlepszym produktem w swojej klasie pod względem przyczepności i bezpieczeństwa na mokrych drogach.

Opony Wintrac Pro+ idealnie nadają się do użytku w nowoczesnych samochodach typu plug-in. Niski opór toczenia zwiększa zasięg, a większość opon ma indeks nośności „XL”, co oznacza odporność na zwiększone obciążenia wynikające z większej masy pojazdu. 

Sprawdzone osiągi zimą — od sześciu dekad

Marka Vredestein jest obecna w segmencie opon zimowych od lat 60. XX wieku, kiedy wprowadziła na rynek pionierski model — zimową oponę radialną M&S 187. Pierwsza generacja opon Wintrac pojawiła się na rynku w 1996 roku. Od tego czasu opony znacząco się zmieniły, przede wszystkim dzięki wprowadzeniu modeli o wysokich osiągach, w tym Wintrac Xtreme i Wintrac Pro, które zapewniają miłośnikom czterech kółek doskonałą przyczepność podczas pokonywania zakrętów w każdych warunkach pogodowych, krótką drogę hamowania i imponującą kontrolę nad pojazdem nawet przy dużych prędkościach. 

Udział opon Ultra High Performance w rynku opon zimowych stale rośnie, co odzwierciedla popularność sedanów, SUV-ów i samochodów typu plug-in o wysokich osiągach. W przypadku tych opon efektywna kontrola momentu obrotowego i masy całkowitej ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji bezpieczeństwa, panowania nad pojazdem i poczucia pewności kierowcy. Obecnie planujemy prezentacje marki Vredestein i naszej coraz bogatszej oferty opon zimowych oraz całorocznych w ramach szeregu nowych kampanii marketingowych związanych ze sportami zimowymi. W tym celu podpisaliśmy umowę, na mocy której zostaliśmy oficjalnym głównym sponsorem organizowanych przez FIS Mistrzostw Świata w Narciarstwie Alpejskim, które odbędą się w 2025 roku – powiedział Yves Pouliquen, szef działu sprzedaży i marketingu w firmie Apollo Tyres.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.vredestein.pl/car-suv-tyres/products/1952-WINTRAC-PRO+.all/

* Tyre Reviews — niezależne testy eksploatacyjne, których wyniki opublikowano 20 listopada 2023 roku. Przetestowano sześć konkurencyjnych modeli opon zimowych w rozmiarze 255/40 R19 z użyciem samochodu Audi A6.

Źródło: Apollo Tyres
 

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę