Europejski przemysł motoryzacyjny znalazł się w punkcie zwrotnym. Coraz wyższe koszty działalności, tarcia geopolityczne, subsydiowana konkurencja z Azji, transformacja w kierunku zeroemisyjnej i cyfrowej mobilności sprawiają, że zdolność Europy do utrzymania własnej bazy przemysłowej maleje w zastraszającym tempie.
Fabryka Mercedes-Benz w Jaworze wchodzi w kolejny kluczowy etap swojej transformacji. Jedenaście miesięcy po uroczystym wbiciu pierwszej łopaty hale produkcyjne nowej fabryki samochodów dostawczych są już w stanie surowym.
Wiodący producenci pojazdów ciężarowych w Europie, w tym Scania, MAN, Volvo Trucks, Daimler, IVECO oraz Ford, wystosowali wspólny list do komisarzy Unii Europejskiej z apelem o zmianę regulacji dotyczących emisji CO2 dla ciężarówek.
PHINIA, światowy lider na rynku premium układów paliwowych, elektrycznych oraz części zamiennych, poprzez należącą do niego markę Delphi zaprezentuje swój pierwszy w historii Art Car.
Na tegorocznych targach IAA Mobility w Monachium firma Bosch prezentuje swoją wizję przemysłu motoryzacyjnego, w której oprogramowanie odgrywa główną rolę.
Obecnie dużą wagę przywiązuje się do zagadnienia ochrony środowiska, także w kontekście wpływu transportu na to środowisko. Ograniczone zasoby kopalne, zmiany klimatyczne i globalne ocieplenie kierują przemysł motoryzacyjny w stronę bardziej wydajnych i zrównoważonych rozwiązań. Problemy te skłaniają producentów samochodów do stosowania nowych technologii i alternatywnych układów napędowych.
2025 r. przynosi kolejne fale zwolnień i bankructw w europejskim sektorze dostawców motoryzacyjnych. Choć Unia Europejska stawia na zieloną i cyfrową transformację, jej fundament – sieć firm dostarczających części i technologie – chwieje się w posadach.
Exide Technologies zaprasza profesjonalistów branży motoryzacyjnej na serie specjalistycznych szkoleń podczas targów Autopromotec.
Parlament Europejski przyjął 8 maja bez zmian propozycję Komisji Europejskiej, wspieraną również przez Radę UE, w sprawie emisji CO₂ z samochodów osobowych i dostawczych. Wprowadza ona długo oczekiwany mechanizm uśredniania emisji w latach 2025–2027, który zapewni producentom większą elastyczność w osiąganiu celów klimatycznych.
Rozbudowany program spotkań instytucjonalnych jest już dostępny online i poprowadzi odwiedzających przez przełomowe zmiany w sektorze aftermarket. 30. edycja Autopromotec — kluczowego wydarzenia dla rynku motoryzacyjnego aftermarket — która odbędzie się w dniach 21–24 maja w kompleksie targowym BolognaFiere.
Po co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić efektywniej? Firma Mewa, specjalizująca się w tekstyliach przemysłowych, oferuje warsztatom samochodowym kompleksowy pakiet usług.
Branża motoryzacyjna może być świadkiem kolejnego przełomowego partnerstwa. Po nieudanych negocjacjach z Hondą, Nissan kieruje swój wzrok w stronę firmy Elona Muska.
Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę.
Elemental Econrg India Private Limited, spółka utworzona w wyniku fuzji Elemental EMEA Global Trade Center DMCC oraz Econrg Systech Private Limited, zajmować się będzie przetwarzaniem używanych katalizatorów samochodowych na najbardziej dynamicznie rozwijającym się na świecie rynku nowych samochodów.
To już pewne – międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana Motherson International, lidera w zakresie rozwoju i produkcji komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?