AURES Holdings, spółka zarządzająca sieciami salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont, osiągnęła w ubiegłym roku najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii, sprzedając łącznie 108 661 samochodów.
Rok 2024 przyniósł wiele istotnych zmian i wyzwań dla globalnej branży motoryzacyjnej.
Przedstawiciele należącej do spółki Moto-Profil marki ProfiAuto podsumowują mijający rok i wskazują, w jakim ich zdaniem kierunku będzie podążać motoryzacyjny aftermarket w najbliższych miesiącach.
Branża warsztatowa od zawsze jest uzależniona od postępu technologicznego w przemyśle automotive, a także od innych trendów, które wpływają na rozwój globalnej motoryzacji.
Łukasz Kelar, Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Portfolio Produktów w firmie NOVOL, podsumowuje 2024 r. w branży warsztatowej.
5000 złotych – właśnie o tyle zmieniła się mediana cen samochodów używanych, wystawianych na OTOMOTO od stycznia 2024 roku. Ceny samochodów pozostają przy tym stabilne. chodów w Polsce.
Pół roku za nami. Obserwując uważnie, co dzieje się na rynku samochodowym i na arenie warsztatowej, w oparciu o wypowiedzi naszych Czytelników i głosy Ekspertów z wybranych firm, zamieszczamy podsumowanie minionych sześciu miesięcy.
Chociaż perspektywa rosnących od lipca cen prądu i gazu studzi nieco wyprzedzające nastroje konsumenckie Polaków, to konsumpcja wewnętrzna utrzymuje się na wysokim poziomie i to ona pozostaje głównym motorem wzrostu PKB.
Grupa Volkswagen osiągnęła w 2023 r. solidne wyniki, mimo wielu wyzwań rynkowych. Dzięki postępom w elektryfikacji i elastycznej strategii produktowej Grupa jest w stanie spełniać życzenia klientów na całym świecie. Jednocześnie rok 2023 był dla Grupy Volkswagen rokiem restrukturyzacji. W wielu obszarach programu TOP 10 Grupa poczyniła szybsze postępy niż planowano.
Grudniowa edycja raportu, ostatnia za rok 2023, została wzbogacona o dodatkowe informacje dotyczące zagregowanych w ostatnich 12 miesiącach danych rejestracyjnych.
Według danych z końca grudnia 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 57 065 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).
W grudniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 61 419 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. To o 11,8% więcej niż rok wcześniej.
Czy mijające 12 miesięcy można nazwać „wychodzeniem z kryzysu gospodarczego”? Czy może za wcześnie na takie optymistyczne wnioski? Branża motoryzacyjna nie jest jedyną, która odczuła skutki inflacji, toczących się na świecie wojen i „po-pandemicznej czkawki”.
Jaki był mijający rok z perspektywy całej branży motoryzacyjnej i jej poszczególnych sektorów? Co było motorem napędowym zmian w 2023 r.?
Rozwój elektromobilności i stopniowe odchodzenie od samochodów z silnikami diesla, stają się faktem. Potwierdzają to wyniki podsumowania przygotowanego przez AAA AUTO, z którego wynika, że zaledwie w ciągu ostatnich pięciu lat liczba ofert samochodów elektrycznych na wtórnym rynku zwiększyła się aż o ponad 9300%. Jednocześnie o niemal 60% zmniejszył się dystans pomiędzy używanymi autami z napędem benzynowym a dieslami.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?