Dwadzieścia lat temu wprowadzenie pierwszego seryjnego samochodu Koenigsegga, CC8S, zdefiniowało nową kategorię „megasamochodów”. Dzisiaj, z okazji 20. rocznicy CC8S, Koenigsegg C850 został zaprezentowany na The Quail, A Motorsports Gathering.
Koenigsegg Jesko zaprezentowany w 2019 roku wyjeżdża na drogę: w postaci przedseryjnego samochodu produkcyjnego Jesko Koenigsegg pokazuje, że najwyższe osiągi nie są mu obce. Malowane w kolorze Tang Orange Pearl z akcentami ze srebra i włókna węglowego Jesko jest wizualnym hołdem dla wczesnej oryginalnej palety kolorów Koenigsegga CCR. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów na początku 2022 roku.
Szwedzki producent supersamochodów o ciekawych cechach konstrukcyjnych zaczął swoją przygodę z napędami elektrycznymi od kupna samochodu Tesla. Amerykański producent stał się inspiracją dla Christiana von Koenigsegga, który postanowił zrobić napęd po swojemu.
Nie tylko Bugatti bije rekordy swoimi samochodami, ale także Koenigsegg, który na terenie bazy wojskowej Råda w Szwecji zaliczył najszybszy na świecie sprint od 0 do 400 km/h aż do zatrzymania w miejscu.
Mose Freyer, właściciel rodzinnej firmy Moses Bil & Lack z niewielkiej wioski Sätaröd w południowej Szwecji, zajmuje się lakierowaniem samochodów marki Koenigsegg. Cały proces może trwać nawet 1200 godzin i wymaga niezwykłej precyzji oraz starannego doboru materiałów. Wysokie wymagania dotyczące niezawodności i jakości powodują, że od 30 lat Mose Freyer korzysta z produktów niemieckiej marki Standox.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?