Zasięg samochodów elektrycznych wciąż budzi wiele dyskusji – zwłaszcza gdy pojazd jest dodatkowo obciążony, np. bagażnikiem na rowery czy sprzęt narciarski.
Elektryfikacja transportu drogowego stwarza realną szansę na wzmocnienie pozycji Polski w globalnej branży motoryzacyjnej, wynika z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Kearney.
Popularność pojazdów elektrycznych z każdym rokiem się zwiększa. Potwierdzają to wyniki badania Global EV Driver Survey 2024, wykonanego przez EV Klub Polska.
Od 3 lutego br. będzie można składać wnioski o dofinasowanie zakupu samochodu elektrycznego.
PSNM oraz Fundacja Instrat wskazują, że dla zdecydowanego przyspieszenia elektryfikacji polskiej floty samochodów konieczne jest nie tylko zapewnienie odpowiednio wysokiego budżetu, ale również racjonalne ustalenie zasad udzielania wsparcia. Mimo licznych wad „Mój elektryk 2.0” mógłby stanowić uzupełnienie „Mojego elektryka”, o ile oba programy byłyby realizowane równolegle.
MAHLE, globalny dostawca w branży motoryzacyjnej, podejmuje kolejny krok w swojej transformacji, optymalizując strukturę organizacyjną.
Analizy i badania rynkowe wyraźnie wskazują, że największe obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników związane z elektromobilnością, także w firmach, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu aut elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji.
Kooperacja Toyota Motor Coroporation ze start-upem Joby Aviation, producentem elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania (eVTOL), wkracza w kolejny etap.
Wraz z coraz większą popularnością samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na baterie wzrośnie czterokrotnie do 2030 roku, prognozuje firma doradcza Bain & Company.
W 2023 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 1,5 mln nowych elektrycznych samochodów osobowych zasilanych wyłącznie akumulatorem. Łącznie jest ich już 4,5 mln, wciąż jednak to zaledwie 1,7% wszystkich samochodów w UE.
Firma ZF prezentuje przełomowe innowacje i technologie na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze w Niemczech. Nacisk kładziony jest na najnowsze rozwiązania w zakresie elektryfikacji, automatyzacji i bezpieczeństwa pojazdów użytkowych.
Firma Clarios, właściciel marki VARTA, skupia się na trzech głównych kierunkach rozwoju: elektryfikacji, digitalizacji, gospodarce o obiegu zamkniętym.
Segment części zamiennych i usług globalnego dostawcy motoryzacyjnego MAHLE stale poszerza swoją ofertę produktów i usług w zakresie diagnostyki i konserwacji pojazdów elektrycznych, w ramach linii produktów BatteryPRO.
W ramach przygotowań do targów IAA Transportation 2024, podczas organizowaniego przez ZF Globalnego Dnia Technologii, Grupa prezentuje swoje innowacje w obszarach dekarbonizacji, układów jezdnych, bezpieczeństwa i digitalizacji. Grupa ZF prezentuje również nowy hybrydowy układ przeniesienia napędu dla ciężkich pojazdów użytkowych – TraXon 2 Hybrid.
Toyota jest obecnie światowym liderem oszczędnej technologii hybrydowej, a ponad 25-letnie doświadczenie w produkcji hybryd wykorzystuje do opracowania i produkcji samochodów z wyjątkowo wydajnym i nowoczesnym napędem plug-in hybrid.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?