Zrównoważony rozwój jako fundament strategii firmy

Zrównoważony rozwój jako fundament strategii firmy Axalta

Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej znajdował się gdzieś z boku. Dziś sytuacja wygląda inaczej. To solidny, transformacyjny model biznesowy, który znajduje się w centrum działalności; jest w pełni zgodny ze strategią firmy i zapewnia zróżnicowanie na rynku. 

Powiązane firmy

Axalta Coating Systems Poland Sp. z o.o.

Badanie przeprowadzone w 2022 r. wykazało, że 59% dyrektorów największych firm na całym świecie potwierdziło, że ich firmy stosują bardziej zrównoważone materiały, a kolejne 59% stwierdziło, że ich firmy zwiększają efektywność energetyczną.

Badanie McKinsey wykazało, że marki z bardziej zrównoważonymi produktami w swoim portfolio cieszą się większą lojalnością klientów niż marki z mniej zrównoważoną ofertą. Badanie PwC z 2022 r. wykazało, że produkty sprzedawane jako zrównoważone sprzedawały się 2,7 razy szybciej niż te, które do tej grupy nie należały.

Nic więc dziwnego, że w 2022 r. 96% wiodących światowych firm, w tym Axalta, raportowało o zrównoważonym rozwoju. 

Zrównoważony rozwój nie jest już jakimś amorficznym, pustym hasłem, które pojawia się w prezentacjach tylko po to, by zrobić wrażenie. Jest to namacalny, znaczący i szczerze mówiąc niezbędny element udanej strategii biznesowej. W firmie Axalta zawsze poważnie traktowaliśmy nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Niedawno zostaliśmy uznani przez Newsweek za jedną z najbardziej ekologicznych firm w Ameryce w 2024 roku. Nasze nieustanne zaangażowanie nie kończy się na zrównoważonych innowacjach produktowych i technologicznych, odpowiedzialnej produkcji czy etycznych praktykach biznesowych. Przede wszystkim, patrzymy na to, co możemy zrobić, aby pomóc naszym klientom osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju – mówi Fabien Boschetti, Sales Vice President Axalta Refinish w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zaangażowanie w zrównoważoną przyszłość

Axalta Refinish posiada bogate portfolio ekologicznych produktów, oferuje innowacyjne rozwiązania i kompleksowe wsparcie w ramach kampanii BELEAF, która ma na celu wspieranie swoich klientów na rzecz lepszego jutra. 

Jesteśmy niezłomni w naszych działaniach mających na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Naszym celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2040 roku. Mądrzejsze podejście do tego, kim jesteśmy i co tworzymy, jest wpisane we wszystko, co robimy. 80% nowych technologii i innowacji przyniesie korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2030 r., tak jak nasza opatentowana technologia Fast Cure Low Energy, która wykorzystuje zarówno temperaturę, jak i wilgotność otoczenia, aby przyspieszyć proces suszenia. W Axalta dajemy klientom pewność, że współpraca z nami to właściwy i zrównoważony wybór – mówi Boschetti. 

Axalta

Wytyczanie nowych dróg

Serwisy blacharsko-lakiernicze w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stoją przed kilkoma coraz bardziej złożonymi wyzwaniami: zmniejszeniem kosztów, zmniejszeniem wpływu na środowisko i lepszym wykorzystaniem zasobów.

W Axalta Refinish wierzymy, że zrównoważony rozwój nie jest tylko celem, ale też naszą odpowiedzialnością. Uważamy, że naszym obowiązkiem wobec klientów jest dostarczanie rozwiązań pozwalających sprostać stawianym im wyzwaniom. Dlatego wychodzimy naprzeciw ich potrzebom z bogatym portfolio zrównoważonych rozwiązań pod szyldem BELEAF – mówi Boschetti.  

Produkty

Axalta opracowała wysokowydajne produkty, których podstawą jest zrównoważony rozwój. Opatentowana technologia Fast Cure Low Energy, oferowana przez trzy marki premium Cromax, Spies Hecker i Standox, zmniejsza emisje, zużycie energii - energii elektrycznej nawet o 49% i gazu nawet o 57% - oraz zużycie materiałów nawet o 25%. Technologia Fast Cure Low Energy wykorzystuje temperaturę i wilgotność otoczenia do przyspieszenia procesu suszenia. Skraca to czas procesu o połowę, bez utraty jakości.

Rozwiązania

Firma zainwestowała w najnowocześniejsze narzędzia i zrównoważone praktyki, jednocześnie szukając sposobów na poprawę własnej wydajności ekologicznej. 

Od optymalizacji urządzeń po opracowanie produktów, innowacyjne rozwiązania są naszym nieodłącznym partnerem w dążeniu do zrównoważonego rozwoju. Axalta Irus jest tego idealnym przykładem. Jest to najlepszy w swojej klasie, kompleksowy, oparty na chmurze proces cyfrowego zarządzania kolorami, który wprowadziliśmy w 2023 roku. To prosty proces: zeskanuj, dopasuj, wymieszaj – mówi Boschetti.

Źródło: Axalta Refinish

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę