Znakomite wyniki Toyoty Prius w testach bezemisyjnej jazdy

8.9.2016

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Rzymskim wykazały, że podczas typowej jazdy miejskiej przez większość czasu i na większości pokonywanego dystansu Prius pozostaje w trybie elektrycznym, nie emitując żadnych substancji.

Nowy Prius czwartej generacji wykazał się znakomitymi wynikami w naukowych testach zdolności poruszania się w zatłoczonym środowisku miejskim. Wyniki potwierdzają, że Toyota w znacznym stopniu zwiększyła efektywność napędu swej flagowej hybrydy.

Reklama

Dane zebrane podczas jazd o charakterze typowych dojazdów do pracy w aglomeracji rzymskiej na dystansie łącznie 2200 km wykazują, że średnio przez 73,2% czasu podróży i na 62,5% jej dystansu Prius pozostaje w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Obejmuje to także czas, gdy samochód zatrzymuje się na światłach, a silnik automatycznie się wyłącza.

Wyniki były jeszcze lepsze w środowisku typowo miejskim, gdzie ograniczanie hałasu i zanieczyszczeń oraz jakość powietrza są szczególnie istotne. Na tych odcinkach trasy Prius poruszał się nie emitując żadnych substancji przez 79,4% czasu podróży na 76,3% jej dystansu.

Reklama

Tak dobre rezultaty były możliwe dzięki jakości najnowszej wersji jednostki napędowej Toyota Hybrid Synergy Drive. Niemal 45% energii zużytej na poruszanie się samochodu pochodziło z silnika elektrycznego, a 34,3% zużytej przezeń energii elektrycznej zostało wytworzone podczas hamowania rekuperacyjnego. Oznacza to, że ponad jedna trzecia prądu poruszającego koła to energia odzyskana przy hamowaniu lub zwalnianiu.

W badaniu, zrealizowanym na zamówienie Toyota Motor Italy, uczestniczyło 20 kierowców, w tym 10 mężczyzn i 10 kobiet, w dwóch grupach wiekowych (do i ponad 35 lat). Połowę uczestników stanowili kierowcy, którzy już jeździli samochodami hybrydowymi, drugą połowę osoby bez takich doświadczeń. Każdy z uczestników przejechał w Rzymie tę samą trasę o długości 37 km w obu kierunkach o różnych porach dnia – rano, po południu i wieczorem. Kierowcy jeździli standardowym Priusem Style na 17-calowych kołach z włączonym trybem Eco i wyłączoną klimatyzacją, przestrzegając ograniczeń prędkości.

Źródło: Toyota, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę