ZF digitalizuje ratownictwo dzięki ZF Rescue Connect

ZF digitalizuje ratownictwo dzięki ZF Rescue Connect ZF
3.12.2021

Nowe rozwiązanie cyfrowe ZF Rescue Connect umożliwia łączność między służbami ratowniczymi podczas ich działań i dostarcza im w czasie rzeczywistym wszystkie ważne informacje o statusie rozmieszczonych pojazdów i sprzętu.

 

  • Pierwsze niezależne od producenta rozwiązanie w zakresie łączności do powszechnego użytku przez służby ratownicze
  • Umożliwia łączność wszystkich osób biorących udział w akcji wraz z istotnymi danymi pochodzącymi z pojazdów i sprzętu ratowniczego.
  • Opracowane przez firmę ZF w ramach programu Data Venture Accelerator.

Dosłownie sekundy mogą mieć kluczowe znaczenie dla ratowania życia podczas akcji ratunkowej po wypadku. Im lepiej i szybciej służby zarządzania kryzysowego i ratownictwa otrzymają informacje o ofiarach oraz stanie wszystkich pojazdów i sprzętu ratowniczego, tym skuteczniej będą mogły udzielić pomocy

Nowe rozwiązanie cyfrowe ZF Rescue Connect umożliwia łączność między służbami ratowniczymi podczas ich działań i dostarcza im w czasie rzeczywistym wszystkie ważne informacje o statusie rozmieszczonych pojazdów i sprzętu. – Dzięki ZF Rescue Connect oferujemy pierwsze kompleksowe, niezależne od producentów rozwiązanie łączności dla sił ratowniczych w Europie" - wyjaśnia Florian Freund, odpowiedzialny za rozwój ZF Rescue Connect. "Dostarczanie skalowalnego rozwiązania cyfrowego opartego na naszej ogólnoeuropejskiej chmurze 'Internetu rzeczy' sprawia, że usługa cyfrowa ZF jest tak wartościowa i przystępna cenowo, że może być powszechnie stosowana – mówi dr Gahl Berkooz, szef działu ZF Digital Venture Accelerator and Data Monetization.

To rozwiązanie cyfrowe zostało zaprojektowane specjalnie dla producentów pojazdów ratunkowych, sprzętu ratowniczego i oprogramowania przeznaczonego do realizacji misji. Niezależne od producentów rozwiązania mogą być również korzystne dla organizacji realizujących zadania związane z bezpieczeństwem, a także dla władz państwowych i federalnych. ZF Rescue Connect wspiera zarówno służby ratownicze, jak i decydentów w radzeniu sobie z codziennymi zadaniami oraz poważnymi zdarzeniami, zmniejszając całkowity koszt eksploatacji oraz przyspieszając i ukierunkowując działania ratunkowe.

Niezależne od producentów rozwiązanie działające w chmurze

Rozwiązanie to opiera się na europejskiej platformie chmury danych, którą grupa technologiczna ZF obsługuje wraz z innymi znanymi partnerami branżowymi, takimi jak MP-BOS GmbH i Eurocommand GmbH, przeznaczonej dla służb ratowniczych. Tutaj wszystkie dane o ofiarach wypadków, rozmieszczonych siłach ratowniczych, pojazdach i sprzęcie ratowniczym są zbieżne i mogą być dostępne dla centrum operacyjnego za pośrednictwem jednej konsoli kontrolnej. Niewielkie nadajniki i odbiorniki elektroniczne łączą ludzi, pojazdy i sprzęt z chmurą za pośrednictwem  sieci komórkowej.

Ratownicy biorący udział w akcji mają przy sobie swój osobisty identyfikator „ZF CrewTAG”, dzięki czemu są widoczni na cyfrowej mapie podczas całej akcji. Ofiary wypadków otrzymują identyfikator "ZF LifeTAG" od ratowników przybywających na miejsce jako pierwsi, aż do momentu, gdy zostaną otoczone odpowiednią opieką. Pojazdy ratunkowe i ważne urządzenia są wyposażone w stosowne urządzenia pokładowe. Firma ZF oferuje nadajniki i odbiorniki jako oryginalne wyposażenie pojazdów i sprzętu ratowniczego lub jako niezależne od producenta rozwiązanie modernizacyjne. Rozwiązania innych dostawców można również zintegrować z chmurą za pomocą standardowych interfejsów komunikacyjnych. Centralna „tablica rozdzielcza” w przejrzysty sposób podsumowuje informacje dla dowództwa zdarzenia w czasie rzeczywistym i ułatwia podejmowanie świadomych decyzji w zależności od aktualnej sytuacji.

Uznane technologie dla nowych rynków

Bazując na wieloletnim doświadczeniu w zakresie cyfrowych rozwiązań telematycznych dla autobusów i pojazdów użytkowych, firma ZF opracowała rozwiązanie zapewniające łączność ZF Rescue Connect dla potrzeb rynku, na którym do tej pory nie było dostępne żadne kompleksowe, niezależne od producenta i przystępne cenowo rozwiązanie tego typu. Rozwiązanie to zostało opracowane w ZF Data Venture Accelerator, który jest światowym ośrodkiem biznesu cyfrowego w ramach korporacyjnego działu badań i rozwoju firmy ZF. Został on utworzony w celu wspierania i przyspieszania rozwoju produktów, których pomysły i koncepcje z powodzeniem potwierdziły swoją wysoką użyteczność i technologiczną wykonalność – od wstępnych realizacji do dojrzałych produktów i usług cyfrowych.

Więcej informacji na temat ZF Rescue Connect można znaleźć na: www.zf.com/rescue-connect

Źródło: ZF
 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę