ZF Aftermarket przygotowuje warsztaty na wyzwania przyszłości

ZF Aftermarket przygotowuje warsztaty na przyszłość ZF Aftermarket

Cyfryzacja floty pojazdów użytkowych (CV) oraz tworzenie nowych koncepcji mobilności postępują w niespotykanym dotąd tempie. Równie szybko zmieniają się procesy w warsztatach, jak i oczekiwania klientów. Na targach Automechanika firma ZF Aftermarket zaprezentowała szereg nowych produktów i usług, które pozwalają warsztatom zajmującym się pojazdami użytkowymi wykorzystać możliwości związane z tymi trendami. Swoją premierę miały nowe koncepty warsztatowe i szkoleniowe dla pojazdów użytkowych  – ZF [pro]Service i ZF [pro]Academy.

Cyfryzacja floty pojazdów użytkowych (CV) oraz tworzenie nowych koncepcji mobilności postępują w niespotykanym dotąd tempie. Równie szybko zmieniają się procesy w warsztatach,  jak i oczekiwania klientów. Na targach Automechanika firma ZF Aftermarket zaprezentowała szereg nowych produktów i usług, które pozwalają warsztatom zajmującym się pojazdami użytkowymi wykorzystać możliwości związane z tymi trendami. Swoją premierę miały nowe koncepty warsztatowe i szkoleniowe dla pojazdów użytkowych  – ZF [pro]Service i ZF [pro]Academy.

Reklama

Nowocześnie wyposażone i profesjonalnie prowadzone warsztaty pojazdów użytkowych są niezbędne dla funkcjonowania gospodarki, ponieważ zapewniają sprawnie działającą logistykę towarową i transport osobowy dla współczesnego społeczeństwa. 

„Nie wyobrażamy już sobie codziennego życia bez pojazdów użytkowych. Dlatego tak ważne jest, by unikać nieplanowanych przestojów” – podkreśla Aleksander Rabinovitch, Dyrektor linii biznesowej dot. pojazdów użytkowych w ZF Aftermarket. „Dzięki nowym ofertom usług, innowacyjnym produktom  i dobrze ugruntowanej wymianie know-how, ZF Aftermarket wspiera swoich klientów z branży CV w podążaniu za rozwojem technicznym rynku, ekonomicznej pracy i uruchamianiu nowych obszarów biznesowych.” 

Firma ZF, po integracji z Wabco, oferuje pionierskie rozwiązania, będąc jednocześnie największym na świecie dostawcą komponentów do pojazdów użytkowych. Firma posiada również wszechstronne portfolio produktów z ponad 70 000 części  dla flot, dystrybutorów i warsztatów. W tym roku na rynek aftermarketowy wprowadzono około 400 nowych części dedykowanych pojazdom użytkowym. Są to między innymi zestawy naprawcze, które są szczególnie cenione przez warsztaty, ponieważ podnoszą jakość pracy na wyższy poziom i gwarantują zadowolenie klientów. 

„Dołączone instrukcje naprawcze umożliwiają sprawne i bezproblemowe naprawy. Po raz kolejny potwierdzają naszą misję, by dostarczać naszym partnerom nie tylko produkty, ale i rozwiązania. Dotyczy to również naszych systemów diagnostycznych, na które posiadamy obecnie 48 000 licencji” – dodaje Aleksander Rabinovitch.

ZF Aftermarket przedstawiło nową odsłonę koncepcji bezpieczeństwa - System Asystenta Obracania (zdjęcie: ZF)

Na targach Automechanika we Frankfurcie firma ZF Aftermarket zaprezentowała również nową odsłonę koncepcji bezpieczeństwa – System Asystenta Obracania (Turning Assistant System - TAS). Jest to specjalnie wyposażony system wspomagania kierowcy, którego zadaniem jest monitorowanie martwego pola w pojazdach użytkowych. Rozwiązanie to wpływa na poprawę bezpieczeństwa, ponieważ kiedy widzimy lepiej, i gdy jesteśmy lepiej widziani, prawdopodobieństwo wypadku drogowego maleje.

 

 

Powiązane firmy

Reklama

 

„Autonomiczna i zautomatyzowana jazda może w przyszłości wnieść największy wkład w bezpieczeństwo na drogach. Ale systemy wspomagania już dziś mogą pomóc w zapobieganiu wypadkom” – wyjaśnia Juri Wagenleitner, Dyrektor regionu Europy w ZF Aftermarket. „Bardzo się cieszę, że nasze studium koncepcyjne znalazło się wśród finalistów nagrody Automechanika Innovation Award.”


ZF [pro]Service: przyszłościowa koncepcja dla warsztatów pojazdów użytkowych

We Frankfurcie ZF Aftermarket ogłosiło też premierę nowego konceptu warsztatowego ZF [pro]Service, który szczegółowo opracowano specjalnie dla warsztatów specjalizujących się w naprawie pojazdów użytkowych. Zostanie on uruchomiony w 2023 roku, łącząc  i optymalizując dotychczas oddzielne trzy koncepty: ZF Service Point, ZF [pro]Tech (wariant CV) i Wabco Service Partner. Obecnie wspólnie obsługują już ok. 3 800 warsztatów CV na całym świecie.

Usługi dla partnerów ZF [pro]Service uwzględniają bezpośredni kontakt ze specjalistami ZF Aftermarket, infolinię techniczną, bogatą ofertę szkoleń oraz wsparcie w zakresie diagnostyki pojazdów. W ten sposób firma dba o to, by jej partnerzy warsztatowi byli zawsze na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami techniki. Wysoki poziom wiedzy zapewniać będą również regularne wizyty kontrolne – stanowi to wyraźną przewagę konkurencyjną dla warsztatów w branży flotowej.

„Dzięki ZF [pro]Service firmy z branży CV mogą przygotować się na wyzwania związane z Mobilnością Nowej Generacji” – podkreśla Aleksander Rabinovitch. „Będziemy towarzyszyć naszym partnerom w tej zmianie i zadbamy o to, by byli możliwie jak najlepiej przygotowani  na nadchodzące wyzwania.”

ZF [pro]Academy: trwały transfer wiedzy

ZF po raz pierwszy na targach Automechanika 2022 zaprezentowano publiczności kolejną innowację: ZF [pro]Academy z nowym zintegrowanym programem szkoleniowym w zakresie technologii samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Dzięki  ZF [pro]Academy, szeroka gama kursów szkoleniowych oferowanych na rynku części zamiennych dostępna jest teraz w ramach jednego programu, a uczestnicy szkoleń uzyskują z jednego źródła pełną wiedzę specjalistyczną od wiodącej grupy technologicznej.

Dzięki ZF [pro]Academy, szeroka gama kursów szkoleniowych oferowanych na rynku części zamiennych dostępna jest teraz w ramach jednego, zintegrowanego programu (zdjęcie: ZF)

Partnerzy warsztatowi w ZF [pro]Academy mogą uczestniczyć  w szkoleniach obejmujących bardzo szeroki zakres: technikę napędową, podwozia, hamulcową i kierowniczą, elektrykę i elektronikę pojazdów, a także techniki wysokiego napięcia. Co więcej, również inne grupy zawodowe będą mogły znaleźć treści szkoleniowe w ofercie ZF [pro]Academy. Specjalne programy szkoleń opracowano między innymi dla kierowców ciężarówek czy pracowników straży pożarnej i służb ratowniczych.

Szczególnie ważnym priorytetem dla ZF jest dostosowanie warsztatów do potrzeb mobilności nowej generacji – firma realizuje to na przykład poprzez organizację szkoleń z zakresu wysokiego napięcia, które obejmować będą wszystkie poziomy umiejętności (w tym pracę  na funkcjonujących komponentach). W programie znajdą się również kolejne tematy, takie jak konserwacja i naprawa autonomicznych systemów transportowych, a także oprogramowanie pojazdów  i rozwiązywanie problemów w oparciu o nowoczesną diagnostykę.

Grupa ZF: pionierskie rozwiązania dla klientów CV i operatorów flot

Łączność jest już ważnym elementem mobilności. Właściciele pojazdów, a zwłaszcza operatorzy flot, już teraz na niej polegają, by zmniejszyć zużycie energii, zoptymalizować czas sprawnej pracy i koordynować wszystkie procesy w biznesie. Swoja premierę na targach IAA Transportation miała – opracowana przez ZF – nowa platforma Scalar. Platforma ta skupia się na cyfrowym zarządzaniu flotą, co umożliwia obsługę pojazdów poprzez rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, zautomatyzowane podejmowanie decyzji i optymalizację w czasie rzeczywistym, zapewniając wydajność operacyjną na najwyższym poziomie.

„Bazując na ponad 35-letnim doświadczeniu w zakresie tworzenia zaawansowanych rozwiązań do zarządzania flotą, firma ZF umożliwia usługi oparte na inteligentnej łączności jako wartość dodaną dla wszystkich partnerów w ramach rynkowego ekosystemu” – podkreśla  z entuzjazmem Philippe Colpron, dyrektor generalny dywizji ZF Aftermarket. „Wszyscy zainteresowani mogą już teraz je dokładnie poznać  – właśnie tutaj, na targach Automechanika.”

Żródło: ZF Aftermarket

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę