Zdaniem EXPERTa: Danuta Michałus-Sokołowska, Central & Northern Europe Marketing Manager w Petronas

Zdaniem EXPERTa: Danuta Michałus-Sokołowska z Petronas Raven Media
8.10.2025

Poznaj zdanie EXPERTki: Danuta Michałus-Sokołowska, Central & Northern Europe Marketing Manager w Petronas, opowiada o aktualnych trendach motoryzacyjnych i sposobach na radzenie sobie z kryzysem kadrowym w warsztatach samochodowych. 

Jakie długoterminowe trendy widzicie Państwo w branży serwisowej i jak zmienia się rola mechanika w dobie cyfryzacji?

– Patrząc na obecne trendy i wymagania rynkowe, serwisy idą w stronę cyfryzacji i konsolidacji w sieci partnerskie. Potrzeba jest więcej diagnostyki elektronicznej, co wymaga nowych kompetencji. A te warsztaty, które się nie cyfryzują, powinny jak najszybciej to zrobić, bo klienci wyszukują informacje w sieci, chcą szybkiej współpracy, i łatwo dostępnej diagnozy oraz kosztorysu generowanego przez CRM.

Rośnie też rola serwisu dla segmentu aut elektrycznych i hybryd. Zawsze rekomendujemy warsztatom inwestycję w szkolenia, a także w podstawowe narzędzia diagnostyczne. Biorąc również pod uwagę problemy z liczbą mechaników na rynku, warsztaty powinny nawiązywać partnerstwa z dostawcami dbającymi o rozwój kadr, zarazem zabezpieczając dopływ wykwalifikowanych pracowników.

W jaki sposób nowoczesne oleje i płyny Petronas wspierają efektywność pracy warsztatów i pomagają w optymalizacji procesów serwisowych?

– Patrząc na wpływ naszych produktów, nie sposób nie wspomnieć o stosunkowo niedawnym wdrożeniu olejów Syntium X, czyli linii ekonomicznej cenowo. Do tego mamy obecne już od ponad dwóch lat opakowania Bag in Box, redukujące plastik o 92% i umożliwiające wygodne przechowywanie. PETRONAS zapewnia szeroką ofertę zarówno pod względem cenowym, jak i pod względem zastosowania – wyposażamy warsztaty też w oleje przekładniowe Tutela.

Co istotne dostarczamy warsztatom również narzędzia oprogramowania, dobierającego produkty, co skraca czas obsługi. Do tego rozbudowujemy koncept warsztatów sieci partnerskiej, wspierając mechaników w wizualnym ulepszaniu serwisów, stawiamy na jakościowy branding.

Podsumowując – wspieramy warsztaty zarówno poszerzając ich ofertę, ale też wynosząc marketing na wyższy poziom. A przez inicjatywy rozwoju kadr, takie jak Wyścig Talentów (konkurs dedykowany uczniom szkół branżowych i technicznych), zachęcamy młodzież do wyboru tej ścieżki kariery.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę