Zarządzanie termiczne motorem wzrostu według MAHLE

Zarządzanie termiczne motorem wzrostu według MAHLE MAHLE

Efektywne zarządzanie temperaturą jest tym, co przede wszystkim umożliwia wydajną e-mobilność. Ogrzewanie i chłodzenie w pojeździe jest kluczowym obszarem technologii elektryfikacji i podstawową kompetencją MAHLE.

  • Nie ma wydajnej e-mobilności bez wydajnego zarządzania termicznego;
  • Jumana Al-Sibai: „Zarządzanie termiczne trzykrotnie zwiększa potencjał sprzedaży i napędza elektryfikację w MAHLE";
  • MAHLE dąży do czerpania korzyści z szybko rozwijającego się rynku zarządzania temperaturą;
  • Technologie MAHLE zwiększają zasięg, poprawiają możliwości szybkiego ładowania i komfort e-samochodów.
  • Zarządzanie ciepłem było najsilniejszym obszarem MAHLE pod względem sprzedaży i wzrostu w 2022 r., z około 4,5 mld EUR (+16% w porównaniu z 2021 r.).

Potencjał sprzedaży w zakresie zarządzania termicznego w samochodach elektrycznych jest trzykrotnie wyższy niż w pojazdach z silnikami spalinowymi. Zarządzanie termiczne jest siłą napędową elektryfikacji w MAHLE – powiedziała Jumana Al-Sibai, członkini zarządu Grupy MAHLE odpowiedzialna za tę jednostkę biznesową.

Rynek tych technologii znacząco rośnie dzięki e-mobilności. Z całkowitego globalnego obrotu wynoszącego około 35 mld EUR na produkty do zarządzania temperaturą w 2021 r., MAHLE spodziewa się ponad 50 mld EUR w 2030 r. Koncern opracował innowacyjne technologie w celu zwiększenia zasięgu i możliwości szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych oraz zapewnienia większego komfortu samochodom elektrycznym.

Zarządzanie ciepłem i elektryfikacja są kluczowymi filarami strategicznymi Grupy MAHLE. Jesteśmy jednym z największych dostawców modułowych i wysoce wydajnych systemów zarządzania termicznego o globalnym zasięgu. Będziemy wykorzystywać te mocne strony i rozwijać zrównoważoną mobilność – powiedziała Al-Sibai podczas wydarzenia w tunelu aerodynamicznym MAHLE w Stuttgarcie.

Elektryfikacja i zarządzanie ciepłem są ze sobą ściśle powiązane. MAHLE jest jednym z niewielu dostawców, którzy są aktywni w obu dziedzinach i dysponują doskonałym know-how. W przypadku samochodów elektrycznych akceptacja efektu końcowego przez klientów zależy właśnie od zarządzania temperaturą, czyli od:

  • Żywotnosci baterii;
  • Zasięgu pojazdu;
  • Wydajności napędu;
  • Możliwości szybkiego ładowania.

Każdy element układu napędowego wymaga odpowiedniej temperatury przez cały czas i w każdych warunkach klimatycznych. Jednocześnie zarządzanie temperaturą zapewnia komfortowy klimat we wnętrzu pojazdu, ale to także czynnik bezpieczeństwa. Co więcej, klimatyzacja wnętrza musi mieć jak najmniejszy wpływ na zasięg. Stawia to wysokie wymagania wobec całego systemu, a złożoność i wartość poszczególnych komponentów znacznie wzrasta. Na przykład w przypadku kompaktowych pojazdów elektrycznych (segment C) MAHLE oczekuje, że wartość komponentów wzrośnie o ponad 100% w porównaniu z samochodem z silnikiem spalinowym.

MAHLE opracowało również wiele nowych komponentów systemu, takich jak nowy wentylator elektryczny. Zapewnia on wydajne chłodzenie podczas ładowania, pozostając przy tym cichym. Ważną rolę odgrywają również sprężarki klimatyzacji. Najnowszy produkt MAHLE jest najpotężniejszy na świecie i ma moc do 18 kW.

mahle_klimatyzowany_tunel_aerodynamiczny MAHLE

Tunel aerodynamiczny MAHLE w Stuttgarcie jest kluczowym elementem rozwoju technologii zarządzania ciepłem w firmie. Obiekt został zbudowany w 1937 roku jako pierwszy na świecie z przeznaczeniem dla przemysłu motoryzacyjnego. W 2000 roku został on całkowicie zmodernizowany w ramach nowej konstrukcji. Obiekt umożliwia realistyczne, precyzyjne i powtarzalne pomiary – dosłownie przenosi drogę do laboratorium. Niedawno został on rozszerzony o instalację do szybkiego ładowania, aby symulować procesy ładowania we wszystkich warunkach klimatycznych. Ponadto możliwe są procedury testowe z użyciem wodoru.

Źródło: MAHLE

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę