AutoExpert
Reklama
Reklama

Volkswagen i Daimler muszą poprawić bilans CO2

Preview
ivan bogdanov unsplash
21.10.2020
Reklama
Reklama

Nowe samochody dostarczane na rynek europejski emitują coraz mniej CO2. Niektórzy producenci wciąż mają jednak problemy z obniżeniem wskaźników emisji na tyle, aby uniknąć kar.

Od początku tego roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują nowe, zaostrzone limity emisji CO2 dla nowych pojazdów. Z analizy organizacji Transport & Environment wynika, że spełniają one swój cel: w obawie przed karami w pierwszej połowie 2020 r. większość producentów znacznie obniżyła ślad węglowy swoich samochodów. W efekcie średni poziom emisji od stycznia do czerwca wynosił 111 g/ km, podczas gdy w całym 2019 r. sięgał 122 g/km.

Reklama

Nie wszystkim producentom udało się jednak osiągnąć cele zaplanowane na ten rok. Emisje obniżyć muszą m.in. Daimler i Volkswagen (oraz wszystkie należące do niego marki). Pierwszy przekroczył założenia swoich strategii o 9 g/km, drugi nieco mniej, bo o 5 g/km. Najdalej od osiągnięcia celu na 2020 r. był w pierwszym półroczu Jaguar Land Rover (+13 g/km). Hyundai musi poprawić statystyki o 7 gramów, a Kia – o 3 gramy. Niewiele zabrakło, aby swoje zobowiązania wypełniły Renault, Nissan, Toyota, Mazda i Ford – wszystkie minęły się ze swoimi założeniami zaledwie o ok. 2 gramy.

Na drugim biegunie znajdują się Grupa PSA, Volvo i BMW, które osiągnęły swoje cele już przed 1 lipca br. Do tego grona zalicza się także Fiat Chrysler, aczkolwiek tylko dzięki zakupowi praw do emisji od Tesli. Podobną strategię realizuje także Volkswagen, który za partnerów obrał Forda i chińskiego producenta SAIC szykującego się do wprowadzenia na rynek europejski pierwszego SUV-a marki MG z napędem elektrycznym.

Reklama

Zdaniem analityków z firmy Transport & Environment ograniczenie emisji CO2 europejskiej floty pojazdów jest głównie efektem rosnącego udziału samochodów elektrycznych. Jednocześnie organizacja wzywa do dalszego ograniczenia śladu węglowego m.in. przez nałożenie na instytucje publiczne obowiązku wymiany do 2030 r. parku samochodów na pojazdy zeroemisyjne.

Źródło:www.kfz-betrieb.vogel.de

Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama