Od ubiegłego roku eActros 600 poddajemy rygorystycznym procedurom testowym. Po testach zimowych w Finlandii w mroźnych temperaturach sięgających -25 stopni Celsjusza i po wstępnych testach na drogach publicznych elektryczna ciężarówka musiała teraz sprawdzić się w Hiszpanii w temperaturze ponad 40 stopni Celsjusza. eActros 600 z łatwością poradził sobie z wymagającymi testami. Nie możemy się już doczekać testów w rzeczywistych warunkach z naszymi klientami
Dr Konrad Götz, zastępca kierownika ds. globalnych testów Mercedes-Benz Trucks
O eActrosie 600
Nowy język projektowania kabiny kierowcy eActrosa 600 zrywa ze znajomym wyglądem serii modeli Actros, przejmuje elementy stylistyczne z prototypu koncepcyjnego zaprezentowanego na targach IAA i kontynuuje je wyraźnymi liniami i aerodynamicznym designem. Modernizacji podlega także wnętrze.
Trzy zestawy akumulatorów zapewniają eActrosowi 600 całkowitą moc ponad 600 kWh w produkcji seryjnej, a dwa silniki elektryczne stanowiące część nowej e-osi generują ciągłą moc wyjściową 400 kW oraz moc szczytową ponad 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego już w momencie wprowadzenia na rynek Mercedes-Benz Trucks będzie produkować także warianty pod zabudowę eActrosa 600. Zapewni to klientom wiele innych możliwych zastosowań w transporcie w pełni elektrycznym. Inżynierowie zajmujący się rozwojem w Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa 600 w taki sposób, aby pojazd i jego komponenty spełniały te same wymagania dotyczące trwałości, co porównywalny konwencjonalny ciężki Actros do transportu długodystansowego. Oznacza to, że w ciągu dziesięciu lat przejedzie się 1,2 miliona kilometrów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Akumulatory zastosowane w eActrosie 600 wykorzystują technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one przede wszystkim długą żywotnością i większą ilością energii użytkowej. Twórcy Mercedes-Benz Trucks dążą do tego, aby akumulatory produkcyjnego eActrosa 600 można było naładować od 20 do 80% w czasie krótszym niż 30 minut na stacji ładowania o mocy około jednego megawata.
Źródło: Mercedes-Benz