Toyota, Isuzu, Hino i CJPT wprowadzą na rynek w 2023 roku wodorowe auta dostawcze

Toyota
28.7.2022
Reklama
Reklama

Nowy model bezemisyjnego auta dostawczego otrzyma elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. Dzięki technologii wodorowej samochód będzie dobrze przystosowany do intensywnej pracy w branży transportowej i ułatwi prywatnym firmom realizację celów osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Toyota, Isuzu, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) wspólnie opracują średniej wielkości samochód dostawczy z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) i wprowadzą go do masowej sprzedaży. Nowy model zwiększy dostępność bezemisyjnych samochodów i ułatwi sklepom, firmom transportowym i innym przedsiębiorstwom osiągnięcie neutralności klimatycznej. Toyota konsekwentnie rozwija wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów i rozbudowuje gamę pełnych hybryd, hybryd plug-in, aut elektrycznych na baterie i na wodór, aby zapewnić klientom nisko- i bezemisyjne pojazdy dostosowane do ich potrzeb i do stanu infrastruktury w każdym regionie na świecie.

Reklama

Auta dostawcze średniej wielkości często są wykorzystywane do zaopatrywania supermarketów i lokalnych sklepów, które stanowią niezbędny element miejskiego ekosystemu i służą ludziom w ich codziennym życiu. Aby sprawdziły się w tych zadaniach, muszą pokonywać długie dystanse, pracować bez przerwy przez wiele godzin i wykonywać dziennie wiele kursów. Ponadto wiele aut dostawczych jest wyposażonych w systemy chłodnicze, które pobierają energię z napędu samochodu. By spełnić te wymagania, tankowanie aut użytkowych powinno trwać krótko i wystarczać na setki kilometrów. Wodór to paliwo o dużej gęstości energii, dlatego bezemisyjny napęd na ogniwa paliwowe jest praktycznym rozwiązaniem, dostosowanym do intensywnej pracy w transporcie. 

Reklama

Do projektowania nowego bezemisyjnego auta dostawczego Isuzu i Hino wniosą wieloletnie doświadczenie w budowie samochodów ciężarowych, zaś Toyota –technologie elektryfikacji napędów i wodorowych ogniw paliwowych. CJPT będzie odpowiedzialne za planowanie produktu, aby odpowiadał na potrzeby rynku. Nowy model zostanie wprowadzony na rynek na początku 2023 roku i będzie używany m.in. w wodorowych przedsięwzięciach Toyoty, Isuzu, Hino i CJPT w Tokio i w prefekturze Fukushima.


Źródło: Toyota

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama