TEXA zamyka rok 2016 z bardzo dobrym wynikiem

TEXA
20.1.2017

Firma prowadzona przez Bruno Vianello odnotowała wzrost obrotu o 29% i umocniła jeszcze bardziej swoją pozycję w obszarze A/C – dzięki linii KONFORT, jak również w obszarze narzędzi diagnostycznych – dzięki najnowszemu AXONE Nemo oraz TMD. Znacznie wzrosła także liczba pracowników

Był to kolejny, bardzo satysfakcjonujący rok dla TEXY. Firma kierowana przez założyciela i prezesa, Bruno Vianello, zamknęła rok 2016 rekordowym obrotem około 80 mln euro, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu do roku 2015. To wielkie osiągnięcie, którego zrealizowanie było możliwe dzięki nastawieniu firmy, która na przestrzeni wszystkich lat działania nieustannie inwestuje w badania i rozwój, oraz poszukuje innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów. Doskonałym przykładem przemyślanej polityki rozwoju firmy są stacje KONFORT do obsługi systemów klimatyzacji, które tylko w ubiegłym roku 2016, sprzedały się w ilości ponad 11 000 egzemplarzy na całym świecie. Aby sprostać wymaganiom rynku, TEXA poszerzyła obszar produkcji stacji KONFORT do łącznej powierzchni ok. 5000 m2. Znajdują się na nim dwie równoległe i w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne, umożliwiające znaczne zwiększenie dziennej zdolności produkcyjnej.

W sumie w obszarze produkcji KONFORT codziennie zatrudnionych jest 65 pracowników. Gama KONFORT została dodatkowo poszerzona o model 744 opracowany specjalnie o obsługi nowego systemu klimatyzacji samochodowej, opartego o czynnik chłodniczy R744 (CO2), którego zaletą jest niski profil zanieczyszczenia oraz minimalizacja ryzyka pożaru w przypadku wycieku gazu.

W obszarze diagnostyki, podczas ostatniej edycji targów Automechanika we Frankfurcie, TEXA zaprezentowała swoje najnowsze rozwiązanie: AXONE Nemo. To zaawansowana jednostka wyświetlająca zaprojektowana z myślą o przyszłości warsztatów. Charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością na wstrząsy,  jest wodoszczelna, a chronione patentem rozwiązanie TEXA umożliwia urządzeniu utrzymywanie się na powierzchni wody. Urządzenie spotkało się natychmiast z uznaniem rynku i zyskało opinię idealnego rozwiązania dla warsztatów, dzięki imponującej szybkości pracy oraz wszechstronności zapewnionej przez zastosowanie wymiennych modułów magnetycznych, które otwierają możliwość dalszego poszerzania funkcjonalności sprzętu przez wiele kolejnych lat.

W ubiegłym roku, wielką satysfakcją dla TEXA były również osiągnięcia zespołu TMD (TEXA Mobile Diagnostic), kierowanego przez Andrea Algeri. Zaawansowane rozwiązania telediagnostyczne oferowane przez TEXA osiągnęły 92-proc. wzrost sprzedaży, przekraczając tym samym ilość 51 000 urządzeń zainstalowanych, zwłaszcza w sektorze transportowym oraz wypożyczalni pojazdów. W ostatniej z wymienionych branż warte podkreślenia jest również zastosowanie nowego rozwiązania wdrażanego przez Texa: corporate car-sharing. Dynamiczny rozwój TEXY następuje również w zakresie liczby pracowników, która wzrosła z 560 na koniec 2015 roku do liczby 600 na koniec roku 2016.

TEXA w Polsce

Trendy całej grupy TEXA potwierdza także polski oddział spółki. Obecność marki TEXA w Polsce zwiększa się nieprzerwanie i systematycznie. Na przestrzeni 2016 roku firmie udało się utrzymać silną pozycję, co potwierdził osiągnięty stabilny wzrost we wszystkich obszarach działalności. Odnotowano ponad 20-proc. wzrost sprzedaży w zakresie urządzeń diagnostycznych oraz stacji obsługi klimatyzacji. Ze względu na dalsze poszerzenie zespołu specjalistów firma zmieniła siedzibę, co pozwoliło nie tylko na podniesienie standardu pracy, ale i wdrożenie szeregu rozwiązań i usług dedykowanych klientom. 2016 rok był okresem bardzo pozytywnym dla spółki TEXA POLAND, obfitującym w liczne i ważne imprezy targowe oraz inauguracje produktów.

Krótki Profil TEXA

TEXA została założona w 1992, jest dzisiaj europejskim liderem w projektowaniu, wdrażaniu oraz produkcji wielomarkowych urządzeń diagnostycznych oraz urządzeń do telediagnostyki przeznaczonych do motocykli, samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, budowlanych oraz sprzętu motorowodnego. TEXA jest obecna na całym świecie dzięki rozległej sieć dystrybucji. Posiada swoje oddziały w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, Polsce, Rosji i Japonii. Aktualnie zatrudnia około 600 pracowników na całym świecie. Jej siłą jest świeże spojrzenie (średnia wieku osób zatrudnionych to 33 lata), wyższe wykształcenie 45% personelu, w tym ponad 100 inżynierów i specjalistów zatrudnionych w dziale Badań i Rozwoju.

Źródło: Informacja prasowa TEXA

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę