Testery diagnostyczne XTOOLs w ofercie Coframy

Coframa
31.5.2022
Reklama
Reklama

Awaria samochodu, zwłaszcza „usterka” elektroniczna, która potrafi skutecznie unieruchomić pojazd, wiąże się zazwyczaj z ogromnym stresem. Takie zjawisko przytacza na myśl znaczne wydatki. W wielu przypadkach kontrolka „check engine” zwiastuje poważne kłopoty.

Znalezienie przyczyny problemu komplikuje dodatkowo to, że wiele usterek daje podobne objawy. W rozwiązaniu tego typu problemów przychodzą testery diagnostyczne. Podpinając urządzenie do komputera pokładowego pojazdu, można w prosty i skuteczny sposób odczytać błędy zapisane w sterowniku komputera. Służy do tego ujednolicone gniazdo ODBII.

Reklama

Jak działa tester diagnostyczny? Urządzenie po podłączeniu pod gniazdo OBDII w samochodzie zbiera z niego dane i wyświetla je na ekranie. Odbywa się to przez Bluetooth lub przewodowo.

Gama testerów diagnostycznych marki XTOOL z oferty firmy Coframa obejmuje testery podstawowe i zaawansowane.

Podstawowym modelem jest tester PS70PRO. Za jego pomocą można szybko i skutecznie dokonać pełnej diagnostyki sterowników w pojeździe, odczytywać oraz kasować zapisane błędy. Możliwy jest również reset kontroli serwisowej oraz interwałów wymiany płynów eksploatacyjnych. Możliwości poszerza nam również odczyt szczegółowych parametrów silnika (live data), programowanie urządzeń elektronicznych oraz nowych części czy ręczne wypalanie filtra DPF. Dzięki testerowi diagnostycznemu zidentyfikowanie wadliwej cewki zapłonowej, sprawdzenie czasu wtrysku paliwa czy skontrolowanie bieżących odczytów czujników położenia wałków oraz wału głównego silnika nie stanowią problemu. Ustalenie składu spalin jest również wyjątkowo proste.

Reklama

Modelami wyższymi są H6Elite oraz H6EB. Różnica między nimi jest taka, że tester H6EB łączy się z pojazdem bezprzewodowo za pomocą Bluetooth. Dodatkowo wyżej wymienione testery obsługują funkcje kodowania, dopisywania oraz klonowania kluczy do pojazdów. Dają zatem pełną obsługę immobilizera.

Dla najbardziej wymagających użytkowników przygotowano urządzenia H6PRO oraz H6PRO MASTER. Umożliwiają one kodowanie podzespołów pojazdów, tj. przypisywanie nowych wtryskiwaczy, kodowanie głównego komputera pokładowego, kalibrację automatycznych skrzyń biegów, kodowanie dodatkowych funkcji w module komfortu (testery mają dedykowane złącze, które umożliwia kodowanie funkcji w module komfortu, np. dla grupy pojazdów BMW), pełną diagnostykę oraz możliwość kalibracji systemów ADAS, jak i również obsługę Pass Thru.

Cechą wspólną wszystkich testerów jest obsługa w języku polskim oraz dożywotnia licencja (tester nie blokuje się po określonym upływie czasu). Wsparcie w zakresie aktualizacji po kupnie testera wynosi 3 lata. Jest zatem gwarancja posiadania najnowszego oprogramowania do obsługi wszelakich marek pojazdów. Dzięki takiemu rozwiązaniu tester nie zestarzeje się zbyt szybko. Po upływie 3-letniego wsparcia istnieje możliwość dokupienia pakietu aktualizacji.

Źródło: Coframa

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama