Super Hybrid – chińska odpowiedź na zamieszanie w świecie hybryd
OMODA & JAECOOChińscy producenci samochodów coraz wyraźniej stawiają na technologię Super Hybrid. To określenie, które ma uprościć komunikację wokół zawiłych skrótów takich jak BEV, PHEV czy MHEV i pomóc klientom lepiej zrozumieć ofertę. W praktyce oznacza nowoczesne hybrydy plug-in (PHEV) z dużym zasięgiem elektrycznym na jednym ładowaniu, często ponad 90 km.
Nowy kierunek chińskich marek
Podczas gdy marki premium, takie jak Zeekr, DEEPAL, Polestar czy Xpeng, nadal mocno akcentują swoją elektryczną tożsamość, większość chińskich producentów coraz intensywniej rozwija konstrukcję pojazdów hybrydowych. Technologia Super Hybrid staje się wizytówką marek takich jak Omoda, Jaecoo, BYD, MG czy Chery, które wprowadzają na rynek modele PHEV o dużych możliwościach elektrycznych i konkurencyjnych cenach. To sygnał ostrzegawczy nie tylko dla Toyoty, ale i dla wszystkich marek, które zbyt wolno adaptują się do nowych oczekiwań rynku.
Super Hybrid – proste wyjaśnienie skomplikowanej technologii.
Termin Super Hybrid został wprowadzony po to, aby ułatwić zrozumienie klientom różnic między poszczególnymi systemami napędów. Podczas gdy Mitsubishi przez lata oznaczało swoje modele jako „EV”, mimo że korzystały z silnika spalinowego, a Mercedes czy Toyota stosowały nazwę „hybryda” w autach z akumualtorem 48 V (nie napędzającym koła), chińskie firmy zdecydowały się na klarowną komunikację. Super Hybrid to hybryda plug-in (PHEV) – samochód z silnikiem spalinowym, dużym akumulatorem ładowanym z gniazdka i silnikiem elektrycznym napędzającym koła. Takie auta potrafią przejechać codzienne trasy w trybie w pełni elektrycznym, a w razie potrzeby korzystają z silnika spalinowego, jak klasyczna hybryda.
Modele już dostępne na rynku
Chińskie marki nie poprzestają na samej teorii – na rynku pojawia się coraz więcej pojazdów sygnowanych jako Super Hybrid. Na razie dominują SUV-y i crossovery, ale producenci coraz śmielej wprowadzają tę technologię także do mniejszych samochodów, czego przykładem jest m.in. Omoda C7.
- Omoda 9 SHS – średniej wielkości SUV, oferujący ponad 100 km zasięgu elektrycznego i bardzo duży zasięg całkowity dzięki połączeniu napędu elektrycznego i spalinowego.
- Jaecoo 7 Super Hybrid – SUV, który według producenta umożliwia przejechanie do 91 km wyłącznie na napędzie elektrycznym.
- BYD Sealion 6 – crossover segmentu średniego; akumulator o pojemności 22,6 kWh pozwala przejechać do 130 km w trybie czysto elektrycznym.
- MG HS Super Hybrid – kompaktowy crossover, zapewniający do 100 km jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym.
- Chery Tiggo 8 Super Hybrid – przestronny SUV rodzinny, zdolny do przejechania około 90 km w trybie EV, co istotnie ogranicza zużycie paliwa w ruchu miejskim.
- Omoda C7 Super Hybrid – kompaktowy crossover C-segmentu, oferujący do 91 km jazdy w trybie elektrycznym.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Super Hybrid to nie kolejny techniczny skrót, ale prosty komunikat marketingowy, który porządkuje ofertę i ułatwia klientom zrozumienie technologii. W praktyce to hybrydya plug-in z dużym akumulatorem wysokonapięciowym i realnym zasięgiem elektrycznym przekraczającym 100 km. Rosnąca popularność tych modeli w Chinach i ich ekspansja na rynki międzynarodowe pokazuje, że hybrydy w nowym wydaniu mogą stać się równie ważnym etapem transformacji motoryzacji, co samochody całkowicie elektryczne.
Źródło: OMODA & JAECOO









