Rozpoczęcie produkcji silników elektrycznych dla PPE w Győr
W węgierskim Győr rozpoczyna się nowy rozdział w produkcji napędów w Audi. To tam będą produkowane silniki elektryczne dla nowej platformy Premium Platform Electric (PPE). Po raz pierwszy wykorzystane zostaną w modelu Q6 e-tron, którego produkcja ma rozpocząć się pod koniec tego roku i będzie oparty właśnie na tej platformie.
- Nowe elektryczne układy napędowe będą zastosowane po raz pierwszy w serii Audi Q6 e-tron
- Prezes Audi Gernot Döllner: – Győr jest stworzone do produkcji tych wysoce kompaktowych i wydajnych silników elektrycznych dla PPE
- Około 700 pracowników pracuje na trzy zmiany, aby wyprodukować nawet 2000 silników elektrycznych dziennie dla platformy Premium Platform Electric
Przygotowując się do produkcji elektrycznych napędów firma stworzyła między innymi własny zakład montażu akumulatorów w Ingolstadt. Z kolei w Győr na Węgrzech, Audi Hungaria produkuje stojany i podzespoły do skrzyni biegów w całkowicie nowym kompleksie produkcyjnym o powierzchni 15 000 m2. Składane są tu również osie, które będą wykorzystane w samochodach zbudowanych na platformie PPE.
– Győr jest stworzone do produkcji tych wysoce kompaktowych i wydajnych silników elektrycznych dla PPE – mówi prezes Audi, Gernot Döllner. – Wyspecjalizowany zespół w tym zakładzie zbudował już ponad 400 000 elektrycznych układów napędowych od 2018 roku, co przekłada się na ogromne doświadczenie.
Oprócz silników elektrycznych dla PPE, które będą wykorzystywane w serii Audi Q6 e-tron, w Győr wytwarzany jest również układ napędowy dla Audi Q8 e-tron. Ponadto powstaje dodatkowy obszar produkcyjny dla silników elektrycznych, które będą wykorzystywane w pojazdach opartych na MEBeco (modular electric drive toolkit) w Grupie Volkswagen.
Aby produkować silniki elektryczne dla platformy PPE, marka uruchomiła trzy nowe linie produkcyjne. Linia do produkcji stojanów ma 28 etapów, a linia do produkcji komponentów przekładni – 15. Z kolei montaż jednej osi to 190 pojedynczych etapów. W całą produkcję zaangażowanych jest około 700 pracowników, pracujących na trzy zmiany, aby zbudować nawet 2000 silników elektrycznych dziennie dla nowej platformy PPE – przeznaczonych zarówno dla Audi, jak i Porsche. W porównaniu do poprzedniego zakładu montażu silników elektrycznych, zakres produkcji został jeszcze bardziej zwiększony.
– Rozpoczęcie produkcji w Győr stanowi ważny krok w rozwoju produkcji Audi Q6 e-tron – mówi Gerd Walker, członek zarządu Audi ds. produkcji i logistyki.
– Z osobistego doświadczenia wiem, z jaką pasją pracuje zespół Audi Hungaria i jak systematycznie rozwija dalszą elektryfikację największej na świecie fabryki silników. Dzięki ogromnemu doświadczeniu w zakresie systemów napędowych i produkcji bezemisyjnej, zakład w Győr jest ważnym elementem globalnej sieci produkcyjnej Audi – dodaje Walker, który w latach 2012-2016 był dyrektorem zarządzającym ds. produkcji pojazdów w Audi Hungaria.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Od 2020 r. produkcja w Győr jest bezemisyjna, a zakład ma największy w Europie system fotowoltaiczny zamontowany na dachu i jest największym na Węgrzech przemysłowym konsumentem energii geotermalnej. Aby transport silników elektrycznych do PPE z Győr do Ingolstadt był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, Audi polega na firmie transportowo-logistycznej DB Cargo.
Győr podsumowuje 30-letnią historię sukcesu
Rozpoczęcie produkcji nowej platformy PPE zbiegło się w czasie z 30. rocznicą powstania Audi Hungaria. Od samego początku firma stała się największym na świecie zakładem produkującym układy napędowe i pierwszym producentem samochodów klasy premium na Węgrzech i zapewnia rozwój produktów dla Audi i Grupy Volkswagen. Wraz z rozpoczęciem produkcji modelu CUPRA Terramar, Győr jeszcze bardziej zwiększy swój udział w globalnej sieci produkcyjnej.
Aby rozszerzyć produkcję seryjną elementów karoserii dla grupy marek Progressive z Audi, Lamborghini i Bentley, Audi Hungaria rozbudowało swój zakład produkcji w zeszłym roku. Powstają tu złożone elementy nadwozia, takie jak tylne i przednie klapy, drzwi, błotniki, dachy i ramy paneli bocznych – głównie z aluminium.
Od momentu powstania Audi Hungaria zainwestowało około dwunastu miliardów euro w rozwój. Sprawia to, że jest to jeden z największych inwestorów w węgierskim przemyśle, który zatrudnia obecnie około 12 tysięcy osób.
Źródło: Audi