Rok 2022 w Elocity pod znakiem rozwoju elektromobilności
Intensywny rozwój, nowe wdrożenia, innowacyjne rozwiązania i dynamiczny wzrost skali działalności – tak w kilku słowach określić można to, co działo się w Elocity w 2022 roku
- Technologia Elocity działa już w 789 stacji ładowania samochodów
- Ponad 16 000 kierowców korzysta z aplikacji Elocity
- W zeszłym roku ponad 100 nowych klientów biznesowych zaufało Elocity
Kluczowe dla Elocity było dołączenie do globalnej sieci Hubject i uruchomienie roamingu, a także start Portalu Dzierżawy Miejsc i rozwinięcie najbardziej zaawansowanej w Polsce oferty dla flot EV, uwzględniającej rozliczenia ładowania służbowych samochodów w domach pracowników.
Rozpoczęto również ekspansję zagraniczną, pozyskując klientów z rynków litewskiego i mołdawskiego oraz zwiększenie współpracy z belgijską marką Go-Blue. Oferta White Label, tj. wdrożenie dedykowanych rozwiązań technologicznych dla inwestorów, budujących sieci ładowania, cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. W 2022 roku podpisano sześć kolejnych umów z firmami: Pure City, Eprosument, Centrum Energetyki Odnawialnej, Horyzont EV oraz partnerami z Litwy i Mołdawii. To oznacza, że na bazie technologii Elocity działa i rozwija się dziś aż 9 firm z branży EV.
Kluczowe projekty Elocity w 2022 roku:
Roaming
Przystąpienie Elocity do sieci Hubject oraz uruchomienie roamingu bardzo szybko docenili użytkownicy m.in. Mercedes Me Charge czy Kia Charge, ponieważ dzięki temu zyskali dostęp do stacji widocznych w aplikacji Elocity. Korzyści z integracji aplikacji Elocity doceniają również użytkownicy popularnych w Polsce i za granicą kart flotowych Shell Card EV oraz aplikacji Shell Recharge, a także DKV Mobility i karty DKV Fleet Card +Charge. To duże ułatwienie w codziennym funkcjonowaniu, zwłaszcza dla firm międzynarodowych oraz krajowych, stawiających na transport zeroemisyjny.
Portal Dzierżawy Miejsc
Interesującym narzędziem jest Portal Dzierżawy Miejsc, czyli projekt wspierający rozwój elektromobilności. Łączy inwestorów, poszukujących lokalizacji pod rozbudowę sieci ładowania pojazdów elektrycznych z właścicielami działek, na których mogą one powstać. Portal umożliwia wymianę kontaktów, budowanie relacji inwestorów i właścicieli terenów pod stacje ładowania, a także optymalizuje czas, którego potrzebowały dotąd obie strony. Elocity służy użytkownikom Portalu wsparciem, doradztwem i profesjonalną obsługą.
Kompleksowa oferta dla flot
W 2022 roku rozwinęto współpracę z firmami z branży CFM i wspólnie z LeasePlan Polska i AstraZeneca rozpoczęto w Polsce realizację projektu, obejmującego m.in. montaż 40 przydomowych stacji ładowania, przeznaczonych dla elektrycznych samochodów służbowych. Kluczowy w tym projekcie był opracowany przez Elocity system do rozliczeń ładowania samochodów służbowych w domach pracowników.
W ramach tego rozwiązania w imieniu pracodawcy można dokonywać bezpośrednich rozliczeń z pracownikami, a firmę obciążyć zbiorczą notą obciążeniową. Alternatywnie, Elocity może dostarczyć właścicielowi floty raporty dotyczące służbowych ładowań, które pozwolą na dokonanie rozliczeń z pracownikami. To rozwiązanie jest nie tylko wygodne dla przedsiębiorców, ale także stanowi doskonałe narzędzie do bieżącego monitorowania i kontroli ładowań samochodów służbowych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Obsługa branży logistycznej
Elocity wspiera również liderów rynku kurierskiego – DPD Polska oraz GLS Polska. Jedną z realizacji jest innowacyjny hub ładowania samochodów elektrycznych dla DPD Polska. Wyposażono go w 25 stacji ładowania typu AC i DC oraz system dynamicznego zarządzania mocą. Warto podkreślić, że zanim oddano do użytku hub, dostarczyono dla DPD Polska ponad 100 stacji ładowania.
Wsparcie dla branży nieruchomości
Rozwój elektromobilności i rosnące w tym zakresie oczekiwania najemców i klientów dostrzegają coraz częściej deweloperzy i zarządcy nieruchomości. W mijającym roku zrealizowano jeden z największych w Polsce projekty dla właścicieli budynków biurowych: Globalworth, GTC, Reino Partners i Ceraco, wyposażając obiekty w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych.
Ładowarki EV w digital marketingu
Elocity wspiera również innowacyjne projekty, które dostrzegają nowe funkcje w rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Są to na przykład LED-owe wyświetlacze, wykorzystywane w działaniach marketingowych i komunikacyjnych (digital signage). Tego typu rozwiązania stosują klienci – Pure City, czy Horyzont EV.
Źródło: Elektromobilini