Rewolucja w likwidacji szkód. Rusza mStłuczka
Freepik_halayalexKlienci ERGO Hestii już mają dostęp do przełomowego rozwiązania dla kierowców. Od 1 września w aplikacji mObywatel dostępna jest mStłuczka – usługa, która cyfryzuje proces zgłaszania kolizji do ubezpieczyciela. Jest to kolejny krok w stronę upraszczania formalności dla klientów.
ERGO Hestia, jako jeden z największych ubezpieczycieli w Polsce, konsekwentnie działa na rzecz upraszczania procesów dla klientów. Tak jest również w przypadku mStłuczki – nowej usługi w aplikacji mObywatel, której wdrożenie aktywnie wspieraliśmy. To ważny krok w stronę poszkodowanych, umożliwiający szybkie i intuicyjne zgłaszanie szkód oraz uzyskiwanie odszkodowań – mówi Kazimierz Majdański, członek zarządu Grupy ERGO Hestia.
Korzyści dla wszystkich
mStłuczka to efekt szerokiej współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Centralnego Ośrodka Informatyki (COI), Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG), Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i największych ubezpieczycieli, w tym ERGO Hestii. Dzięki temu kierowcy mogą sporządzić wspólne oświadczenie w aplikacji, dołączyć do niego zdjęcia z miejsca zdarzenia, a następnie w prosty sposób zgłosić szkodę. Nowa usługa eliminuje konieczność używania papierowych formularzy, a dane w oświadczeniu są automatycznie weryfikowane z państwowymi rejestrami, takimi jak CEPiK i PESEL, co minimalizuje ryzyko błędów.
Dla kierowców największą korzyścią jest redukcja stresu i uproszczenie formalności. Spisanie oświadczenia w aplikacji jest szybkie, a sporządzony dokument posiada taką samą moc prawną jak jego papierowy odpowiednik. Plik jest podpisywany certyfikatem kwalifikowanym ministra właściwego ds. informatyzacji, co uniemożliwia jego późniejsze podważenie przez sprawcę.
Cyfrowy asystent drogowy
mObywatel ma towarzyszyć użytkownikom w różnych momentach życiowych, w tym podczas zdarzeń, których woleliby uniknąć. Taka jest mStłuczka – prosty sposób na formalności po kolizji, która jest sytuacją niezwykle stresującą. Nowa funkcja umożliwia kierowcom spisanie oświadczenia i dołączenie do niego zdjęć. Szkodę można od razu zgłosić do ubezpieczyciela wprost z aplikacji. Cyfrowo i bez papieru. mStłuczka potwierdza, że mObywatel to cyfrowy asystent gotowy do pomocy przez całą dobę – wskazuje Radosław Maćkiewicz, dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki.
Dla ubezpieczycieli, takich jak ERGO Hestia, mStłuczka oznacza możliwość większej automatyzacji procesów rejestracji i likwidacji szkód. Minimalizacja błędów i nieścisłości, które często występują w papierowych oświadczeniach, pozwala na szybszą i sprawniejszą obsługę zgłoszenia. To duże ułatwienie dla klientów ERGO Hestii, którzy zyskują prosty i wygodny sposób na załatwienie formalności.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Każdemu zdarzeniu drogowemu, kolizji towarzyszą emocje: złość czy strach. Zadaniem ubezpieczycieli jest takie obsłużenie klienta, aby zminimalizować te negatywne emocje, szybko i sprawnie załatwić formalności. Po to jest mStłuczka. Rozwiązanie technologiczne zaprojektowane z myślą o poprawie doświadczeń klienta. mStłuczka przełoży się na wyższą jakość obsługi i większe zaufanie do ubezpieczycieli. To rozwiązanie innowacyjne i przyjazne dla użytkownika. W centrum uwagi stawia komfort klienta dając mu wygodny, nowoczesny i bezpieczny sposób spisania oświadczenia i zgłoszenia szkody – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.
W planach dalszy rozwój
W najbliższych planach jest dalszy rozwój usługi, w tym m.in. możliwość spisywania oświadczeń przy zdarzeniach wielostronnych, a także wsparcie chatbotem opartym na sztucznej inteligencji. ERGO Hestia z zainteresowaniem obserwuje kolejne etapy rozwoju projektu i jest gotowa na włączenie się w przyszłe prace.
Podobnie jak w czasie pandemii, gdy błyskawicznie udostępniliśmy możliwość zdalnego zawierania polis, czy podczas powodzi w 2024 roku, kiedy uprościliśmy procedury zgłaszania szkód – dziś również stawiamy na dostępność i wygodę. Jestem przekonany, że mStłuczka to kolejny krok w budowaniu nowoczesnego, cyfrowego - a przede wszystkim - przyjaznego dla wszystkich ekosystemu usług – dodaje Kazimierz Majdański.
Źródło: ERGO Hestia








