ZF uruchamia sieć 5G na swoim torze testowym dla pojazdów użytkowych

ZF uruchamia sieć 5G dla pojazdów użytkowych ZF

Dywizja ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) wzmocniła swoje zaangażowanie w rozwój „mobilności następnej generacji”, inwestując w najnowocześniejszą łączność cyfrową 5G.

  • Gotowi na przyszłość: ZF uruchamia pierwszą całkowicie własną sieć 5G Campus Network, wspierając w ten sposób rozwój branży pojazdów użytkowych w kierunku autonomicznej jazdy i rozwiązań opartych na „Big Data”.
  • Stabilna i szybka: Sieć 5G umożliwia połączenia pojazd–pojazd lub pojazd–infrastruktura.
  • Bezproblemowa: Sieć ZF umożliwia nieprzerwany zdalny dostęp i transfer danych z pojazdów testowych do zasobów pamięci masowej w chmurze, a także szybkie pobieranie danych.

Wyposażenie toru testowego pojazdów użytkowych ZF w Jeversen (Niemcy) we własną sieć kampusową o dużej mocy umożliwia lepsze testowanie rozwiązań opartych na „Big Data”, które w coraz większym stopniu ułatwiają kolejne poziomy mobilności (MaaS) i transportu (TaaS) jako usługi. Obejmuje to między innymi wspieranie rozwoju autonomicznej jazdy na poziomach 4 i 5, która wymaga bezproblemowej łączności i ogromnych możliwości zarządzania danymi, aby umożliwić autonomiczną kontrolę nad pojazdem i najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Nasz pierwszy tor testowy wyposażony w lokalną sieć 5G wyznacza kolejny ważny kamień milowy w strategii Grupy „Next Generation Mobility” – powiedział dr Christian Brenneke, Senior Vice President, Product Engineering w dywizji ZF Commercial Vehicle Solutions.  – Będziemy nadal wspierać naszych klientów rygorystycznie przetestowanymi, najnowocześniejszymi innowacjami. Jednocześnie, zaawansowane możliwości sieci pozwolą nam sprostać przyszłym wyzwaniom i zmianom technologicznym.

W oparciu o otwartą inteligentną sieć dostępu radiowego wykorzystującą wirtualną, opartą na chmurze i otwartą architekturę, nowa sieć zapewnia stabilną infrastrukturę transmisyjną o niskich opóźnieniach i wysokim poziomie bezpieczeństwa – wskazuje dr Rolf Reinema, Vice President w dziale IT Workplace, IT Infrastructure & Operations, IT Security. – Może bezpiecznie przesyłać komendy do i z pojazdów w czasie zbliżonym do rzeczywistego, jej zdolność do szybkiego przekazywania danych zapewnia płynny przepływ danych end-to-end w poruszających się pojazdach.

Skonfigurowanie tego systemu do zapewnienia zasięgu w budynkach i na zewnątrz zajęło nam zaledwie sześć miesięcy przy użyciu anten, które optymalnie zapewniają niezawodne przekazywanie danych między stacjami bazowymi, nawet podczas manewrów pojazdów z dużą prędkością – dodał dr Reinema.

Nieograniczona łączność cyfrowa wspiera „mobilność nowej generacji”

Tor testowy ZF w Jeversen oferuje kombinację zakrętów, prostych i odcinków o niskiej prędkości, odwzorowując szeroki zakres warunków drogowych w celu symulacji rzeczywistych sytuacji. Połączenie tej konfiguracji toru z zaawansowanymi możliwościami 5G umożliwi firmie ZF dalsze modelowanie różnych przypadków użycia autonomicznej jazdy, począwszy od zautomatyzowanych operacji na placu przy małej prędkości po operacje na autostradzie przy dużej prędkości.

Umożliwia również łączność z infrastrukturą przydrożną, taką jak sygnalizacja świetlna i bramy. Będąc niezależnym od dostawców usług mobilnych, firma ZF może szybko i elastycznie dostosować sieć kampusu do zmieniających się wymagań technologicznych i szybko rozbudować ją w celu obsługi przyszłych innowacji.

Jeszcze bardziej podnosząc bezpieczeństwo cyfrowe i cybernetyczne globalnego ośrodka testowego, elastyczność i niezawodność, sieć ZF umożliwia bezproblemowy zdalny dostęp i transfer danych z pojazdów testowych do pamięci masowej w chmurze, a także szybkie pobieranie danych.

Producenci, dostawcy, partnerzy przemysłowi i inni goście ZF w obiekcie Jeversen również skorzystają z nowej sieci. Obejmuje to wysokiej jakości strumienie audio i wideo z poruszających się pojazdów demonstracyjnych i kamer przytorowych, które mogą być płynnie przesyłane do centrum dla zwiedzających, aby zademonstrować najnowsze innowacje firmy ZF.

Źródło: ZF

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę