Automatyczne parkowanie: wygodniejsze, bardziej dostępne i tańsze

Funkcje automatycznego parkowania będą bardziej dostępne ZF

Las Vegas, USA. ZF prezentuje nowy moduł Parking ECU, przystępną cenowo i skalowalną elektroniczną jednostkę sterującą, która umożliwia korzystanie z różnych funkcji automatycznego parkowania w szerszej gamie pojazdów przy użyciu kamer i czujników ultradźwiękowych w czasie rzeczywistym. Jest on szczególnie odpowiedni do zautomatyzowanych funkcji parkowania.

  • Moduł Parking ECU w przystępnej cenie oferujący najlepsze w swojej klasie funkcje parkowania
  • Moc obliczeniowa do 16 TOPS, kamery i czujniki ultradźwiękowe umożliwiają detekcję 360°

Funkcje automatycznego parkowania są jednymi z najbardziej pożądanych przez nabywców pojazdów funkcji komfortu i wygody. Są szczególnie przydatne w dużych aglomeracjach miejskich, gdzie parkowanie jest utrudnione – powiedział Martin Fischer, członek zarządu ZF odpowiedzialny za dział zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i elektroniki ZF. – Tradycyjnie są one dostępne  tylko w pojazdach klasy premium. Nowy moduł Parking ECU ZF sprawia, że będą bardziej dostępne dla większej liczby kierowców na całym świecie – dodał.

Od zwykłego ułatwienia znalezienia miejsca parkingowego w zatłoczonych obszarach miejskich po zautomatyzowane funkcje parkowania samochodu, nowy moduł Parking ECU eliminuje stres związany z jednym z najbardziej frustrujących aspektów prowadzenia pojazdu.

Obsługiwany przez układ System-on-Chip (SoC), który zapewnia moc obliczeniową do 16 TOPS, moduł Parking ECU wykorzystuje fuzję danych z czujników ultradźwiękowych i kamer 360° surround w oparciu o technologię wizyjną firmy Calmcar, chińskiego partnera ekosystemowego firmy ZF.

Oferuje również szersze opcje łączności, w tym Ethernet, CAN, LVDS, DSI, a wszystko to w kompaktowej obudowie.

Podstawowe funkcje parkowania

Obecne na rynku funkcje automatycznego parkowania mogą pomagać kierowcom głównie w parkowaniu równoległym. Jednak jedną z głównych zalet nowego modułu ZF Parking ECU jest fuzja danych z kamer 360° surround wraz z czujnikami ultradźwiękowymi, które mogą wykryć głębokość miejsca parkingowego, umożliwiając pomoc zarówno w parkowaniu równoległym, jak i standardowym.

Dzięki funkcjom takim jak automatyczny asystent parkowania i zdalny asystent parkowania, ECU ręcznie narysuje ścieżkę za pomocą Virtual Slot Parking, umożliwiając manewrowanie samochodem w miejscu przy minimalnym udziale kierowcy.

Funkcje parkowania klasy premium

Oprócz usprawnienia podstawowych funkcji parkowania, nowy moduł Parking ECU zapewnia również zaawansowane opcje, takie jak automatyczne parkowanie z zapamiętywaniem (Automatic Memorized Parking) i automatyczne parkowanie przez obsługę (and Automatic Valet Parking).

Funkcje te są szczególnie korzystne w miastach, zwłaszcza w garażach, ponieważ ECU wykorzystuje kamery i czujniki do tworzenia mapy garażu w czasie rzeczywistym, aby umożliwić parkowanie od punktu do punktu.

ZF_moduł_parking ZF

Wykorzystując funkcję Vision Simultaneous Localization and Mapping (VSLAM), kamery surround wyodrębniają informacje takie jak miejsca parkingowe, pasy ruchu i oznaczenia, podczas gdy czujniki pojazdu dostarczają dynamicznych informacji, takich jak kąt skrętu kierownicy, prędkość kół i odchylenie.

ECU może również zbierać informacje z map innych firm, aby pomóc w mapowaniu publicznych parkingów na wielu poziomach.

Funkcjonalność ADAS umożliwi korzystanie z funkcji autonomicznych 

Elastyczna i skalowalna architektura nowego sterownika parkowania ECU umożliwia przyszłą rozbudowę o funkcje autonomicznej jazdy na poziomie 4, a także kompatybilność z automatycznym wspomaganiem parkowania (APA), automatycznym parkowaniem z zapamiętywaniem (AMP) i zdalnym wspomaganiem parkowania (RPA).

Podczas gdy funkcje te są zwykle dostępne w pojazdach wyższej klasy, ekonomiczny moduł Parking ECU może być używany jako pomost do droższych systemów, jednocześnie czyniąc automatyczne parkowanie przystępnym cenowo i dostępnym dla większej liczby kierowców. Jest on już produkowany w Chinach przez firmę Zeekr od września 2023 r., a Europa i inne regiony mają dołączyć w 2024 r. 

Biorąc pod uwagę wizję ZF dotyczącą mobilności nowej generacji, nowy moduł parkowania jest doskonałym przykładem tego, jak udostępniamy naszym klientom i konsumentom szerszy wachlarz zaawansowanych funkcji ADAS – powiedział Martin Fischer. 

Źródło: ZF

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę