MAHLE wyznacza standard bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych

Bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych MAHLE

Ładowanie indukcyjne, czyli bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych, jest znacznie wygodniejsze, gdyż eliminuje konieczność szukania odpowiedniej wtyczki do ładowania oraz podłączania kabla. Firma MAHLE opracowała innowacyjny system pozycjonowania, który umożliwia łatwe, bezpieczne i precyzyjne ustawienie pojazdu elektrycznego nad cewką ładowania osadzoną w posadzce.

  • SAE International wybrała system pozycjonowania MAHLE jako globalny standard dla bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych.
  • Ta technologia wypełnia istotną lukę w procesie standaryzacji.
  • Rozwiązanie, które jest dostępne dla wielu producentów, umożliwia kompleksowe i szybkie wprowadzenie na rynek.

Firma SAE International wybrała system pozycjonowania MAHLE jako standardowe rozwiązanie dla ładowania bezprzewodowego. Znane na całym świecie stowarzyszenie non-profit na rzecz postępu technologii mobilności, z siedzibą w USA, wypełnia w ten sposób ostatnią lukę w zakresie standaryzacji ładowania indukcyjnego, która pozostawała niewypełniona przez 10 lat. Rozwiązanie MAHLE obejmuje wielu producentów i przygotowuje podstawy do kompleksowego i szybkiego wprowadzenia na rynek tej atrakcyjnej alternatywy dla przewodowego ładowania pojazów elektrycznych i hybrydowych.

MAHLE wyznacza standardy. Decyzja SAE na korzyść naszej technologii potwierdza doświadczenie MAHLE w dziedzinie elektryfikacji. Będzie to silny impuls dla e-mobilnościstwierdził Arnd Franz, prezes zarządu i dyrektor generalny MAHLE.

System pozycjonowania MAHLE DIPS (Differential Inductive Positioning System) stanowi przełom w dziedzinie e-mobilności. Opiera się on na polu magnetycznym i automatycznie nawiązuje połączenie z punktami ładowania akumulatorów – w miarę zbliżania się do niego samochodu elektrycznego. Specjalny system nawigacji wspiera kierowcę w osiągnięciu prawidłowej pozycji pojazdu do stanowiska ładowania.

Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie. System ten działa również w przypadku autonomicznie parkujących pojazdów, gdzie system parkowania pojazdu otrzymuje potrzebne instrukcje dotyczące pozycjonowania zamiast kierowcy. Dzięki unikalnemu systemowi pozycjonowania MAHLE proces parkowania można przeprowadzić bardzo łatwo i dokładnie za jednym podjazdem. Sprawdza się to również w niekorzystnych warunkach środowiskowych, takich jak zalegający śnieg lub mokre liście na płycie ładowania.

W przypadku bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych, wszystkie podzespoły związane zarówno z infrastrukturą, jak i z pojazdem muszą zostać znormalizowane. Tylko wtedy zarówno producenci pojazdów, jak i dostawcy infrastruktury mogą wprowadzić na rynek rozwiązanie zapewniające kompatybilność, niezależnie od producenta. MAHLE udostępni swoje rozwiązanie całej branży za pośrednictwem licencji na warunkach FRAND.

Możliwość wykorzystania systemu w wielu zastosowaniach umożliwi w przyszłości korzystanie z mobilnych rozwiązań, takich jak ładowanie za pomocą cewek indukcyjnych podczas jazdy. MAHLE wraz z Electreon Wireless określiło również standardy w tym zakresie.

MAHLE od dłuższego już czasu stawia na ładowanie bezprzewodowe, które jest wygodną i obiecującą alternatywą dla pojazdów elektrycznych. "Siemens i Witricity to dwaj solidni partnerzy, z którymi wspólnie rozwijamy kompletny system infrastruktury ładowania i inżynierii motoryzacyjnej –  powiedział dr Harald Straky, dyrektor ds. badań korporacyjnych i zaawansowanej inżynierii w MAHLE.

Źródło: MAHLE

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę