Polska premiera Volvo EX30 i Volvo EX90
Firma Volvo Car Poland oficjalnie przedstawiła najnowsze modele EX30 i EX90. W pełni elektryczne SUV-y zachwycają nie tylko wyglądem, ale również możliwościami. Pierwszy z nich – najmniejszy model w gamie Volvo Cars – ma szansę stać się jednym z bestsellerów marki. Drugi skierowany jest przede wszystkim do osób stawiających na komfort i bezpieczeństwo.
- W czwartek, 13 lipca na warszawskim Torze Wyścigów Konnych na Służewcu, odbyła się polska premiera Volvo EX30 oraz Volvo EX90;
- Nowe, w pełni elektryczne SUY-y, szwedzkiego producenta aut klasy premium, można już zamawiać, a do salonów trafią za kilka miesięcy;
- Najnowsze modele Volvo można oglądać w dniach 15-18 lipca w salonie Volvo przy Marszałkowskiej 89.
Miejsce z historią w tle – premiera Volvo
Trybuna nr 2 to zdecydowanie najciekawszy obiekt służewieckiego kompleksu. Ten modernistyczny budynek z licznymi akcentami okrętowymi oddano do użytku w 1939 roku. Charakterystyczne elementy żebrowań konstrukcyjnych doskonale prezentują się podczas punktowego podświetlania, a duża przestrzeń niezaburzona jakimikolwiek filarami jest wprost stworzona do organizacji dużych wydarzeń.
13 lipca br. hala została wypełniona po brzegi. Ponad 3000 gości zgromadziło się, by przy dźwiękach koncertu rockowego obejrzeć dwa nowe modele: Volvo EX30 i Volvo EX90. To właśnie te samochody będą w najbliższych miesiącach debiutowały w salonach Volvo na całym świecie. Samochody zostały wyeksponowane na wyspowym, podświetlanym podwyższeniu, a ich urok uwypuklały efektowne animacje świetlne.
W czwartkowy wieczór auta zadebiutowały w Polsce, a ich premiera dosłownie poruszyła całą Warszawą. Na wydarzeniu pojawiły się znane osobistości świata filmu, mediów oraz oczywiście motoryzacji. Dziennikarze motoryzacyjni zgodnie twierdzą, że nie od lat nie było takiej premiery motoryzacyjnej, która przyciągnęłaby tylu gości co wczorajsze wydarzenie.
Volvo EX30 – najmniejszy w gamie, choć całkiem spory
Ten elektryczny SUV występuje w trzech wariantach. Podstawowa, tylnonapędowa odmiana z akumulatorem o pojemności 54 kWh jest dostępna w cenie od 169 900 zł. Ma moc 272 KM, zasięg 344 km (WLTP) i osiąga setkę w 5,7 s. Kombinacja takich parametrów przy takiej cenie sprawia, że ten model nie ma na rynku konkurencji. Druga wersja ma tę samą moc, ale większy akumulator (69 kWh) i tym samym zasięg (480 km). Jej cena zaczyna się od 209 000 zł. Gamę wieńczy odmiana AWD o mocy 428 KM, z zasięgiem 460 km, która setkę osiąga w szokująco krótkim czasie: 3,6 s.
Kabina Volvo EX30 zaskakuje przestronnością, a karoseria i wnętrze urzeka świeżym, nowoczesnym designem. Pomysłowe schowki, ciekawe kolory i faktury tapicerek, żywe barwy lakieru – obok tego auta nikt nie przejdzie obojętnie.
Samochód trafi do polskich salonów na przełomie roku.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Czym wyróżnia się Volvo EX90?
EX90 to 7-osobowy, całkowicie elektryczny SUV, to wszechstronny, stylowy samochód rodzinny o nowoczesnych proporcjach, w którym zastosowano najnowocześniejsze technologie, łączność i elektryfikację, co pozwala zoptymalizować bezpieczeństwo, wydajność oraz estetykę.
Standardowe bezpieczeństwo w Volvo EX90 jest wyższe niż w jakimkolwiek wcześniejszym modelu Volvo. Samochód wyposażony jest w niewidzialną tarczę bezpieczeństwa, którą zapewnia najnowsza technologia czujników, zarówno wewnątrz pojazdu, jak i na zewnątrz. Czujniki, takie jak kamery, radary i lidary, połączone są z wysokowydajnymi komputerami głównymi samochodu, tworząc w czasie rzeczywistym 360-stopniowy obraz świata. Specjalne czujniki przeprowadzają też pomiary koncentracji wzroku kierowcy i „wyczuwają”, kiedy jest on rozkojarzony, senny lub nieuważny.
Początkowo dostępna dwusilnikowa wersja EX90 z napędem na wszystkie koła jest napędzana akumulatorem o pojemności 111 kWh i dwoma silnikami elektrycznymi z magnesami trwałymi, dostarczającymi łącznie 380 kW (517 KM) i 910 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z zupełnie nowym podwoziem daje to niezapomniane wrażenia płynności jazdy. Nowe elektryczne Volvo to także duży zasięg: na jednym ładowaniu, zgodnie z przebiegiem jazdy testowej w cyklu pomiarowym WLTP, zapewnia do 600 kilometrów zasięgu bez emisji spalin, a ładowanie od 10 do 80% trwa poniżej 30 minut.
W salonach w Polsce EX90 pojawi się za rok.
Źródło: Volvo