Olejowe nowości w gamie TotalEnergies

Olejowe nowości w gamie TotalEnergies TotalEnergies

TotalEnergies po raz kolejny rozszerza gamę swoich olejów. Z jednej strony jest to efekt współpracy z producentami silników, którzy opracowują nowe, jeszcze bardziej wymagające konstrukcje. Z drugiej - odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, którzy serwisują swoje samochody na rynku wtórnym i szukają oleju z odpowiednią homologacją do swojego samochodu.

Wprowadzenie nowych produktów do gamy wynika z konsekwentnego dążenia do tego, aby zapewnić najszerszą możliwą gamę produktów dla rynku samochodowego. W nowościach znalazły się zarówno oleje dla najnowszych modeli, jak też dla pojazdów starszych.

Niektóre nowe referencje są po prostu odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku wtórnego. Doskonałym przykładem są tutaj nowe oleje przekładniowe. TotalEnergies wprowadza na rynek oleje, które teoretycznie są traktowane przez producentów samochodów jako niewymienne. W praktyce okazało się, że regularna ich wymiana może jednak znacząco wpłynąć na wydłużenie żywotności skrzyń i właśnie z tego powodu pojawiają się w ofercie.

Najwyższe odpowiednie dopasowania

Eksperci z TotalEnergies od dawna podkreślają, że jedyną słuszną metodą dobierania olejów silnikowych do pojazdu jest przestrzeganie dopuszczeń i homologacji producenta samochodu. Z tego właśnie względu gama TotalEnergies jest regularnie odświeżana, tak aby właśnie spełniać najnowsze homologacje najnowszych silników. Dla kierowców i mechaników jest to niezwykle ważne udogodnienie. Niezależnie od tego czy specjalizują się w markach japońskich, koreańskich, niemieckich, francuskich czy włoskich - coraz częściej sięgają właśnie po produkty TotalEnergies. Gwarancją najlepszego wyboru są te same homologacje i dopuszczenia w instrukcji serwisowej samochodu i na opakowaniu oleju.

Gama TotalEnergies staje się tak duża, że można w niej znaleźć w zasadzie wszystko, włącznie z olejami do hybryd, wysilonych silników downsizingowych, zaawansowanych diesli czy jednostek o obniżonym poziomie wewnętrznego tarcia. Warto w tym miejscu podkreślić, że TotalEnergies jest także głównym producentem olejów do najnowszych silników Wankla wytwarzanych przez Mazdę.

Quartz INEO Efficiency 0W-30

Ten olej opracowano głównie z myślą o BMW. W 2019 r. bawarska marka wprowadziła, bardzo głęboką ewolucję, dobrze znanej i powszechnie stosowanej, normy BMW LL 04. Norma BMW LL19 (bo o niej mowa) to następca normy BMW LL04, w której zaostrzono wymagania we wszystkich aspektach jakościowych, a dodatkowo zwiększono wymagania Fuel Efficency. Produkt ten jest zalecany i wstecznie kompatybilny ze wszystkimi silnikami gdzie LL 04 był stosowany. A jest to bardzo szeroka gama, ponieważ obejmuje większość benzynowych i wysokoprężnych silników z i bez DPF produkowanych od 2002r.

Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12

Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12 to bardzo nowoczesny produkt, opracowany w najnowocześniejszym ośrodku badawczym TE we Francji, z zastosowaniem technologii Eco-Science,  dla najnowszych silników benzynowych BMW oferowanych od 2022 roku. Posiada homologację BMW LL-22FE++, co oznacza, że idealnie nadaje się np. do takich silników jak np. B48B (TU2) 2.0 R4 16V TwinPower Turbo (wyposażonych w filtr GPF lub bez), a także B58 (TU2) 3.0 R6 24V TwinPower Turbo 326KM (wyposażonych w filtr GPF lub bez).

Ten specjalnie opracowany olej z rodziny olejów Fuel Efficency posiada niski współczynnik HTHS = 2,0. Co czyni go produktem wpływającym znacząco na obniżenie tarcia wewnętrznego w silniku, a to przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Quartz INEO Long Life 0W-30

Quartz INEO Long Life 0W-30, to nic innego jak ekskluzywna wersja znanego oleju LL 5W-30. Tym razem, w nowym wydaniu spełnia on normy VW 504.00 / 507.00, BMW LL04 i PORSCHE C30. Inżynierom TotalEnergies udało się w nim znacząco poprawić parametry nisko i wysoko temperaturowe. Olej ten cechuje doskonała odporność na utlenianie. Jak można się łatwo domyślić będzie się on idealnie sprawdzał zarówno przy częstych uruchomieniach silnika jak też podczas dynamicznej jazdy. Jest to produkt z dużym zapasem jakościowym dający jeszcze większe bezpieczeństwo osiąganie przebiegów w trybie Long Life pomiędzy wymianami oleju.

Quartz INEO RCP 5W-30

Quartz INEO RCP 5W-30 to olej stworzony na zaawansowanej technologii syntetycznej będący wynikiem wspólnych badań zespołów technicznych STELLANTIS i działu badawczo-rozwojowego TotalEnergies. Olej posiada najnowszą homologację STELLANTIS FPW9.55535/03. Ta innowacyjna technologia, opracowana specjalnie dla silników DV5R i EB2, zapewnia wydłużenie żywotność silnika, jego podzespołów i optymalizuje czystość elementów silnika.

Quartz INOE RCP 5W-30 opracowany specjalnie i rekomendowany przez Stellantis dla turbodoładowanych silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi (DV5R: YHX / YHY / YHZ / YHW / YHV / YHR) w tym spełniający normy Euro 6.2, 6.3 i 6.4) produkowanych do 02/2023r, jak również do stosowania w silnikach benzynowych turbo EB2 Gen1 (1,2L PureTech) (typoszereg: HNZ, HNY,  HNX, HNW, HNV) spełniających normę Euro 6.1 produkowanych do 08/2018r.

Nadaje się również do silników wysokoprężnych i benzynowych wymagających homologacji PSA B71 2290.

Quartz 9000 Advanced 0W-40

Ten olej po prostu musiał się pojawić, ponieważ spełnia homologację PORSCHE A40 w ekskluzywnej klasie lepkości 0W-40. Produkt dedykowany do wszystkich silników benzynowych PORSCHE bez GPF. Warto zaznaczyć, ze Quartz 9000 Advanced 0W-40 jest wykonany w technologii ART (Age Resistance Technology). Olej ma wysoką odporność na utlenianie i bardzo długo zachowuje swoje właściwości smarne co zapewnia doskonałą ochronę przed tworzeniem się szlamu, osadów i zużyciem silnika. Dodatkowo bardzo wysoki wskaźnik lepkości daje doskonałe zabezpieczanie silnika w niskich i wysokich temperaturach pracy.

Quartz INEO FGO 5W-40

Bardzo nowoczesny olej do najbardziej wymagających silników benzynowych ekskluzywnych marek. Jeśli dany silnik potrzebuje oleju 5W-40, to QUARTZ INEO FGO 5W-40 jest topową propozycją w tej klasie lepkościowej. Spełnia normę PORSCHE C40 i nadaje się do wszystkich silników benzynowych tej marki z filtrem GFP.

QUARTZ INEO FGO 5W-40 spełnia także normy VW 511.00, co dopuszcza go do najlepszych silników niemieckiej Grupy VW wyposażonych z GPF (W12, V10, V8). Mówimy tu zatem także o wybranych jednostkach takich marek jak Audi, Bentley czy Lamborghini. Wszystkie te silniki pracują w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach roboczych. Sprzyja to utlenianiu oleju i wpływa negatywnie na strukturę molekularną, co prowadzi do zwiększenia oporów, zanieczyszczeń i osadów w silniku. QUARTZ INEO FGO 5W-40 z technologią ART (Age Resistance Technology) chroni je przed tym, dzięki swojej zaawansowanej, bardzo nowoczesnej formule zapewniającej doskonałe właściwości przeciwutleniające i przeciwzużyciowe.

Quartz INEO Xtra HKR C5 0W-20

Wykonany w technologii Eco-Science. Ukłon w stronę użytkowników samochodów marki Hyundai - Kia, którzy poszukują na rynku wtórnych produktu spełniającego wymagania konstruktora do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych posiadających normę  API:SP, ILSAC: GF-6 i ACEA C5.

Olej ten opracowany na bazie z zaawansowanej technologii syntetycznej należy do grupy LowSaps i realnie pomaga oszczędzać paliwo.

TRAXIUM GEAR 9 FE 75W

To olej przekładniowy przeznaczony do manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów koncernu PSA. Posiada normę PSA B71 2316 i 2317. Pojawił się w ofercie TotalEnergies w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na wyminę oleju w skrzyniach, chociaż konstruktor nie przewidywał teoretycznie takiej potrzeby. Jest to nowsza wersja, dobrze znanych olejów Transmission BV 75W-80 i Traxium Gear 8 75W-80 przeznaczonych do skrzyń biegów stosowanych w licznych modelach z grupy PSA (obecnie Stellantis).

FLUIDMATIC DVI MV

Trudno nie zauważyć rosnącej popularności przekładni automatycznych. Od dobrych kilku lat wielu producentów oferuje nowoczesne przekładnie z 8 i większą ilością przełożeń. Te automaty zostały dobrze przyjęte na rynku ze względu na sposób działania, wygodę eksploatacji, znikomy wpływ na wzrost zużycia paliwa i całkiem dużą niezawodność i trwałość.

Część konstruktorów nie zakłada wymiany oleju w tych skrzyniach przez cały okres ich eksploatacji. Rynek jednak zweryfikował te założenia i okazuje się, że wymiana oleju wpływa pozytywnie na pracę i żywotność skrzyń. Jednakże należy pamiętać, że automatyczna skrzynia biegów to bardzo skomplikowane urządzenie. Wymaga oleju o odpowiednich parametrach fizykochemicznych i tarciowych.  

FLUIDMATIC DVI MV jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tej klasie, przeznaczoną do najnowszych automatów. Znajduje zastosowanie m.in. w skrzyniach AISIN WARNER: AW-2 (AISIN AT8) stosowanych na całym świecie w wielu markach pojazdów (głównie z grupy Stellantis). Może być z powodzeniem stosowany w skrzyniach z rodziny: ZF P/C 6HP / 8HP / 9HP. Idealny również do skrzyń, gdzie wymagany jest olej DEXRON VI, MARCON LV, JASO M315, itp.

Źródło :TotalEnergies Marketing Polska

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę