Odwieczny dylemat kierowców
TotalZ jakim rodzajem jednostki napędowej wybrać samochód? Na to pytanie, prędzej czy później, musi sobie odpowiedzieć każdy kierowca. Dziś jest to jeszcze trudniejsze zadanie, bo do silników benzynowych i wysokoprężnych dołączył między innymi układ hybrydowy.
Wszystko wskazuje na to, że dni samochodów z silnikami Diesla są już policzone. Dotyczy to jednak nowych fabrycznie modeli, bo te użytkowane obecnie mają jeszcze długą drogę przed sobą. W ich miejsce coraz częściej wprowadzane są samochody z układem hybrydowym, w których silnik spalinowy wspomagany jest elektrycznym. Obecnie jest to efektywniejsze rozwiązanie, niż stuprocentowy samochód na prąd, którego zasięg daleki jest od oczekiwań kierowców. Nadal też produkowane będą modele z silnikiem benzynowym.
– Decydując się dziś na zakup samochodu, czy to nowego czy używanego, mamy do wyboru przede wszystkim te z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub układem hybrydowym. Każde to rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, ostateczna decyzja powinna być podparta rzeczywistymi warunkami, w jakim auto będzie eksploatowane – mówi Adam Klimek, mechanik i ekspert Team Total – Najważniejszym kryterium jest oczywiście zużycie paliwa, ale w parze z nim idą osiągi, a więc i dostępny moment obrotowy silnika. Duże znaczenie przy tym ma także masa samochodu, co wpływa także na jego zachowanie na drodze.
Pomocą w wyborze rodzaju napędu może być test przygotowany przez Team Total. W obszernym, dwuczęściowym, materiale porównano BMW serii 3 z silnikami 318d, 328i oraz 330e. Każdy z nich uczestniczył w teście spalania w mieście i poza obszarem zabudowanym, wyścigu na 1/4 mili oraz próbach ominięcia przeszkody w sytuacji awaryjnej.
Ciekawi wyników?
Hybryda vs benzyna vs diesel – wielki test, odc. 1.
Hybryda vs benzyna vs diesel – wielki test, odc. 2.
Źródło: Informacja prasowa Team Total







