NSK opracowała nowy układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym

8.7.2015

Główne zalety nowego produktu to większe bezpieczeństwo kierowców, mniejszy wysiłek wymagany do kierowania pojazdem i mniejsze zużycie paliwa.

Firma NSK ogłosiła, że opracowała nowy układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) zgodny z wymaganiami bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO dotyczącymi samochodów.

NSK stworzyła proces rozwojowy w pełni zgodny z międzynarodowymi standardami, następnie zaś poddała go audytom i ocenom dotyczącym bezpieczeństwa funkcjonalnego. Ponadto, NSK poszerzyła diagnostykę swoich mikrokomputerów, czujników momentu i innych komponentów w celu osiągnięcia związanych z bezpieczeństwem celów określonych przez producentów pojazdów.

Nowy produkt jest w pełni zgodny z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa funkcjonalnego pojazdów drogowych określonymi w normie ISO 26262. Jest to międzynarodowa norma stosowana głównie w Europie, koncentrująca się na wprowadzaniu funkcjonalności zapewniających bezpieczeństwo poprzez redukcję ryzyka do akceptowalnego poziomu opartego na identyfikacji przyczyn możliwych awarii układów elektrycznych.

Kompaktowe, lekkie moduły ECU

Stosując bezkorpusowe elementy półprzewodnikowe i przekaźniki półprzewodnikowe bez styków mechanicznych NSK uzyskała bardziej zwarty i lżejszy produkt, zmniejszając radiatory i redukując ogólną liczbę komponentów. Wynikiem jest 10% spadek objętości w porównaniu do najnowocześniejszych produktów konwencjonalnych standardowych (lub 45% spadek objętości i 40% spadek ciężaru w porównaniu do produktu oryginalnego, oferowanego w poprzedniej dekadzie).

Większa wartość dodana

W ostatnich latach układy EPS zapewniały elektroniczną kontrolę dającą większe bezpieczeństwo i komfort. Nowy produkt charakteryzuje się wbudowanymi czujnikami kąta skrętu kierownicy oraz wewnętrznymi czujnikami momentu skrętu kierownicy, zapewniającymi zgodność z szeregiem wysokosprawnych elementów sterowania pojazdu.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę