NSK opracowała nowy układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym

Główne zalety nowego produktu to większe bezpieczeństwo kierowców, mniejszy wysiłek wymagany do kierowania pojazdem i mniejsze zużycie paliwa.
Firma NSK ogłosiła, że opracowała nowy układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) zgodny z wymaganiami bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO dotyczącymi samochodów.
NSK stworzyła proces rozwojowy w pełni zgodny z międzynarodowymi standardami, następnie zaś poddała go audytom i ocenom dotyczącym bezpieczeństwa funkcjonalnego. Ponadto, NSK poszerzyła diagnostykę swoich mikrokomputerów, czujników momentu i innych komponentów w celu osiągnięcia związanych z bezpieczeństwem celów określonych przez producentów pojazdów.
Nowy produkt jest w pełni zgodny z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa funkcjonalnego pojazdów drogowych określonymi w normie ISO 26262. Jest to międzynarodowa norma stosowana głównie w Europie, koncentrująca się na wprowadzaniu funkcjonalności zapewniających bezpieczeństwo poprzez redukcję ryzyka do akceptowalnego poziomu opartego na identyfikacji przyczyn możliwych awarii układów elektrycznych.
Kompaktowe, lekkie moduły ECU
Stosując bezkorpusowe elementy półprzewodnikowe i przekaźniki półprzewodnikowe bez styków mechanicznych NSK uzyskała bardziej zwarty i lżejszy produkt, zmniejszając radiatory i redukując ogólną liczbę komponentów. Wynikiem jest 10% spadek objętości w porównaniu do najnowocześniejszych produktów konwencjonalnych standardowych (lub 45% spadek objętości i 40% spadek ciężaru w porównaniu do produktu oryginalnego, oferowanego w poprzedniej dekadzie).
Większa wartość dodana
W ostatnich latach układy EPS zapewniały elektroniczną kontrolę dającą większe bezpieczeństwo i komfort. Nowy produkt charakteryzuje się wbudowanymi czujnikami kąta skrętu kierownicy oraz wewnętrznymi czujnikami momentu skrętu kierownicy, zapewniającymi zgodność z szeregiem wysokosprawnych elementów sterowania pojazdu.







