Nowe dokonanie HVS: na rynek wjedzie niebawem zeroemisyjna ciężarówka, zasilana wodorem

Nowe dokonanie HVS: na rynek wjeżdża zeroemisyjna ciężarówka HVS

Tej jesieni testowany jest pierwszy pojazd z nowej floty HVS. Prototyp przejdzie fazę testów z hamowania oraz kalibrację wszystkich systemów. Do 2035 r. większość ciężarówek na naszych drogach ma być bezemisyjna, warto już teraz przygotować się na te proekologiczne trendy.

Innowator w dziedzinie komercyjnych pojazdów wodorowych o zerowej emisji, Hydrogen Vehicle Systems (HVS), ogłosił właśnie dostarczenie swojego prototypowego pojazdu testowego (X1.5) do obiektów testowych firmy.

Oznacza to rozpoczęcie kluczowej fazy rozwoju, która ma na celu wprowadzenie na rynek w Wielkiej Brytanii pierwszej pełnowymiarowej wodorowej ciężarówki. X1.5, zasilany tym samym zaawansowanym ogniwem paliwowym na wodór, które zostanie użyte w produkcyjnych HGV, będzie wykorzystywany do rozwoju funkcjonalności i systemów. Faza testów przeprowadzona na specjalnym torze obejmie m.in. hamowanie pojazdu.  

John McKenn, Dyrektor Techniczny HVS, powiedział: – Zespół i ja jesteśmy zachwyceni, że prototyp inżynieryjny X1.5 dotarł do naszego obiektu testowego. Teraz możemy rozpocząć kluczową fazę rozwoju, polegającą na testowaniu technologii ogniw paliwowych na wodór podczas procesu hamowania. Maksymalizacja wydajności ogniw paliwowych to kluczowy krok przed rozpoczęciem testów na torze i wprowadzeniem na rynek tej ekscytującej nowej ciężarówki.

Zaprojektowana i opracowana od podstaw, zeroemisyjna wodorowa ciężarówka elektryczna HVS ma na celu dezaktywację najtrudniejszego do zneutralizowania segmentu przemysłu transportowego, czyli przewozu ciężkiego. Obecnie ciężarówki stanowią 1,5% wszystkich pojazdów na drodze, a generują 19% emisji. Pojazdy ciężke HVS mają emitować jedynie 693 ml wody na kilometr – i to wszystko jako produkt uboczny pracy ogniw paliwowych, zasilanych wodorem.

Źródło: HVS

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę