Najważniejsze fakty o nowym Audi Q5

Trzecia generacja SUV-a Audi łączy sportowy design z funkcjonalnością codziennego użytkowania. Model wyposażony jest w napęd quattro i został zbudowany na nowej platformie Premium Platform Combustion (PPC). Od 2008 roku na rynku były dostępne dwie wcześniejsze generacje tego modelu.
- Cyfrowe wnętrze z praktycznymi udogodnieniami
- Zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjną kontrolą amortyzatorów
- Cyfrowa sygnatura świetlna i tylne światła OLED drugiej generacji
Najnowsze Audi Q5 zostało zaprojektowane z myślą o wyglądzie zewnętrznym oraz maksymalnej funkcjonalności. Model ten łączy sportowy design z wyraźnie zdefiniowanymi powierzchniami i liniami, a jednocześnie zachwyca swoją wyjątkową przydatnością w codziennym użytkowaniu. Rozwiązania zaprojektowane dla Q5 bezpośrednio odpowiadają na potrzeby zgłaszane przez klientów marki.
Wnętrze i praktyczne rozwiązania
Audi Q5 oferuje regulowaną kanapę, którą można przesuwać wzdłużnie i zmieniać kąt jej nachylenia, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika lub przestrzeń dla pasażerów. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika zwiększa się do 1473 litrów, w zależności od wariantu modelu.
Roleta bagażnika może być przechowywana w specjalnie zaprojektowanym schowku pod podłogą bagażnika.
Fotelik dziecięcy można zamontować na dwóch zewnętrznych siedzeniach kanapy oraz na fotelu pasażera z przodu. Samochód wyposażony jest w schowek pod podłokietnikiem środkowym oraz mniejsze schowki na przedmioty codziennego użytku.
W zakresie łączności, model oferuje indukcyjną, chłodzoną ładowarkę o mocy 15 watów w przedniej konsoli środkowej, a także porty USB-C (dwa z przodu i dwa z tyłu). Opcjonalnie porty mogą dostarczać do 100 watów, co umożliwia ładowanie tabletów lub notebooków.
Technologia i prowadzenie
Audi Q5 jest wyposażone w obrotowy hak holowniczy, który w połączeniu z adaptacyjną kontrolą amortyzatorów w zawieszeniu pneumatycznym umożliwia obniżenie pojazdu, co ułatwia załadunek bagażników czy przyczep.
Model wyposażony jest w system MHEV plus, który obniża zużycie paliwa i umożliwia jazdę bezemisyjną.
Asystent głosowy może być używany do sterowania funkcjami pojazdu, takimi jak temperatura. System jest zintegrowany z pojazdem i reprezentowany przez awatar na centralnym wyświetlaczu dotykowym MMI i wyświetlaczu head-up.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Zawieszenie pneumatyczne pozwala na ustawienie różnych trybów jazdy za pomocą Audi drive select, w tym podniesienie pojazdu o około 30 milimetrów w trybie terenowym, a nawet o 45 milimetrów przy niskiej prędkości.
Oświetlenie
Reflektory Matrix LED zapewniają oświetlenie drogi o zmierzchu i w nocy. Oświetlenie wnętrza łączy oświetlenie konturowe i ambientowe. Standardowy progresywny układ kierowniczy wspomaga manewrowanie.
Cyfrowe światła tylne OLED drugiej generacji składają się z 266 segmentów, które generują dynamiczny obraz przy użyciu specjalnie opracowanego algorytmu, tworząc wyświetlacz świetlny funkcji Coming Home podczas parkowania.
Opracowano na podstawie informacji prasowej Audi