Najważniejsze fakty o nowym Audi Q5

Nowa generacja Audi Q5 Audi

Trzecia generacja SUV-a Audi łączy sportowy design z funkcjonalnością codziennego użytkowania. Model wyposażony jest w napęd quattro i został zbudowany na nowej platformie Premium Platform Combustion (PPC). Od 2008 roku na rynku były dostępne dwie wcześniejsze generacje tego modelu.

  • Cyfrowe wnętrze z praktycznymi udogodnieniami
  • Zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjną kontrolą amortyzatorów
  • Cyfrowa sygnatura świetlna i tylne światła OLED drugiej generacji

Najnowsze Audi Q5 zostało zaprojektowane z myślą o wyglądzie zewnętrznym oraz maksymalnej funkcjonalności. Model ten łączy sportowy design z wyraźnie zdefiniowanymi powierzchniami i liniami, a jednocześnie zachwyca swoją wyjątkową przydatnością w codziennym użytkowaniu. Rozwiązania zaprojektowane dla Q5 bezpośrednio odpowiadają na potrzeby zgłaszane przez klientów marki.

Wnętrze i praktyczne rozwiązania

Audi Q5 oferuje regulowaną kanapę, którą można przesuwać wzdłużnie i zmieniać kąt jej nachylenia, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika lub przestrzeń dla pasażerów. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika zwiększa się do 1473 litrów, w zależności od wariantu modelu.

Roleta bagażnika może być przechowywana w specjalnie zaprojektowanym schowku pod podłogą bagażnika.

Fotelik dziecięcy można zamontować na dwóch zewnętrznych siedzeniach kanapy oraz na fotelu pasażera z przodu. Samochód wyposażony jest w schowek pod podłokietnikiem środkowym oraz mniejsze schowki na przedmioty codziennego użytku.

W zakresie łączności, model oferuje indukcyjną, chłodzoną ładowarkę o mocy 15 watów w przedniej konsoli środkowej, a także porty USB-C (dwa z przodu i dwa z tyłu). Opcjonalnie porty mogą dostarczać do 100 watów, co umożliwia ładowanie tabletów lub notebooków.

Technologia i prowadzenie

Audi Q5 jest wyposażone w obrotowy hak holowniczy, który w połączeniu z adaptacyjną kontrolą amortyzatorów w zawieszeniu pneumatycznym umożliwia obniżenie pojazdu, co ułatwia załadunek bagażników czy przyczep.

Model wyposażony jest w system MHEV plus, który obniża zużycie paliwa i umożliwia jazdę bezemisyjną.

Asystent głosowy może być używany do sterowania funkcjami pojazdu, takimi jak temperatura. System jest zintegrowany z pojazdem i reprezentowany przez awatar na centralnym wyświetlaczu dotykowym MMI i wyświetlaczu head-up.

Zawieszenie pneumatyczne pozwala na ustawienie różnych trybów jazdy za pomocą Audi drive select, w tym podniesienie pojazdu o około 30 milimetrów w trybie terenowym, a nawet o 45 milimetrów przy niskiej prędkości.

Oświetlenie

Reflektory Matrix LED zapewniają oświetlenie drogi o zmierzchu i w nocy. Oświetlenie wnętrza łączy oświetlenie konturowe i ambientowe. Standardowy progresywny układ kierowniczy wspomaga manewrowanie.

Cyfrowe światła tylne OLED drugiej generacji składają się z 266 segmentów, które generują dynamiczny obraz przy użyciu specjalnie opracowanego algorytmu, tworząc wyświetlacz świetlny funkcji Coming Home podczas parkowania.

Opracowano na podstawie informacji prasowej Audi

Tagi artykułu

autoExpert 03 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę