Młodzi kierowcy i zrównoważony transport: czy to możliwe?

Młodzi kierowcy i zrównoważony transport: czy to możliwe? AAA Auto

Choć dzisiejsze młode pokolenie zwraca coraz większą uwagę na środowisko i częściej korzysta z transportu publicznego, to nadal stanowi znaczącą kategorię kupujących samochody. Z danych AAA AUTO wynika, że studenci i młodzi ludzie do 25. roku życia stanowią 7% klientów, którzy kupili w tym roku używany samochód w oddziałach tej firmy. Preferują dobrze wyposażone Ople, Volkswageny lub BMW. Analizę w związku z rozpoczęciem nowego roku akademickiego, przygotował międzynarodowy dealer samochodów używanych AAA AUTO. 

Obecne młode pokolenie stara się być bardziej „zielone” i przyjazne dla środowiska, ale jednocześnie chce być niezależne oraz mobilne. I choć samochody elektryczne są atrakcyjne dla młodych ludzi, to nie mogą sobie na nie pozwolić, dlatego wybierają samochody z silnikami spalinowymi. Aż 66 proc. młodych Polaków do 25 roku życia wybiera samochody benzynowe, także ze względu na bardziej dynamiczną jazdę. W tej kwestii nie są aż tak bardzo zainteresowani emisją spalin, a najważniejsze dla nich są wyposażenie i przyjemność z jazdy – powiedziała Karolína Topolová, co-CEO grupy AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO. 

Liczba młodych ludzi do 25. roku życia, którzy kupują samochody, rośnie z roku na rok przed wakacjami, a najwięcej jesienią, kiedy studenci wracają do szkół. 

Tradycyjnie, największe zainteresowanie autami ze strony młodych ludzi obserwujemy w październiku, kiedy do szkół wracają studenci, którzy chcą być mobilni podczas studiów. Jednocześnie, obserwujemy poprawę ich sytuacji materialnej, ponieważ młodzi ludzie są skłonni zaakceptować wyższe ceny samochodów. Większość, bo 31%., kupuje samochody w przedziale cenowym od 20.000 do 40.000 zł, a liczba takich aut wzrosła rok do roku o 27%. Ale popyt na droższe samochody rośnie jeszcze bardziej, ponieważ liczba sprzedanych samochodów w przedziale 60.000 – 100.000 zł wzrosła o 37%. Większym wydatkom sprzyja także dostępność kredytów, z których młodzi ludzie często korzystają przy zakupie samochodu – dodała Karolína Topolová.

Opel jest najczęściej wybieraną marką przez wszystkie pokolenia dorosłych Polaków, dlatego marka ta z modelem Astra także dominuje wśród klientów AAA AUTO do 25 roku życia (7,2%). Na drugim miejscu znajduje się BMW 3 (3,5%), a za nim Audi A4 (3,3%). Napęd na cztery koła wybiera 7% młodych klientów, a najpopularniejszymi kolorami są czarny (26,6%), szary (17,1%) i srebrny (16,6%). Młodzi ludzie coraz częściej poszukują samochodów z  lepszym wyposażeniem, na przykład 21% z nich wybiera automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy w zeszłym roku było to niecałe 17%.

TOP 10 najlepiej sprzedających się modeli wśród klientów do 25 roku życia w AAA AUTO w Polsce w 2024 r:

  1. Opel Astra
  2. BMW 3
  3. Audi A4
  4. VW Golf
  5. Ford Focus
  6. Renault Megane
  7. VW Passat
  8. Škoda Octavia
  9. Seat Leon
  10. BMW 1

Źródło: AAA AUTO

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę