Liqui Moly zmieniło właściciela

Liqui Moly
3.1.2018
Reklama
Reklama

Końcówka minionego roku przyniosła ważne przetasowanie w branży olejowej. W grudniu Liqui Moly zmieniło swojego właściciela. Dotychczasowy większościowy udziałowiec Ernst Prost sprzedał swoje udziały firmie Adolf Würth. 

Tym samym Liqui Moly stało się członkiem Grupy składającej się z 400 firm o rocznych przychodach przekraczających 12,5 mld euro i zatrudniającej ponad 73 tys. pracowników.

Reklama

W liście wystosowanym do pracowników i współpracowników Ernst Prost napisał: - Niniejsza zmiana nie ma wpływu na filozofię funkcjonowania naszej firmy i nie zmienia naszej strategii sprzedaży. Sposób naszego funkcjonowania i pracy pozostaną w takiej formie jak dotychczas. Byłoby głupotą zmienianie czegoś biorąc pod uwagę odnoszone przez nas sukcesy w ostatnich latach.

Liqui Moly zakończyło 2017 r. sprzedażą na poziomie 500 mln euro sprzedaży, osiągając 40 mln zysku brutto i jest wolne od zadłużenia.

Z punktu widzenia Liqui Moly Polska zmiana właściciela w perspektywie krótko i średnio terminowej nie ma żadnego znaczenia. Ernst Prost nadal będzie zarządzać Liqui Moly GmbH, a ponadto w zarządzie pojawi się wieloletni współpracownik Prosta, dotychczasowy szef sprzedaży na Niemcy Günter Hiermaier. Posiada on 27-letni staż pracy w Liqui Moly i ma istotny wpław na strategię sprzedażową Liqui Moly.

Reklama

Wejście do grupy Würth daje firmie lepszą stabilizację finansową, zapewnia lepszy dostęp do surowców i pozwala na jeszcze szybszy rozwój.

Liqui Moly Polska zakończyło 2017 r. sprzedażą na poziomie 33 mln zł, co oznacza 27-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Konsekwentnie realizowana jest strategia skoncentrowana na niezależnych warsztatach samochodowych zaopatrywanych wyłącznie przez dystrybutorów firmy. Jedyną istotną zmianą w strategii marketingowej jest znaczące zwiększenia nakładów na komunikację z klientami ostatecznymi, co jest możliwe dzięki zwiększaniu budżetu marketingowego. W dalszym ciągu rozwijany będzie projekt Liqui Moly Pro-Line serwisów. Firma chce również istotnie zwiększyć udział sprzedaży olejów silnikowych i przekładniowych w szczególności olejów do automatycznych przekładni.

Źródło: Liqui Moly

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama