Latitude AI. Nowa spółka Forda ds. automatyzacji jazdy

Latitude AI. Nowa spółka Forda ds. automatyzacji jazdy Ford

Ford Motor Company powołał spółkę zależną Latitude AI. Należy ona w całości do Forda i jest skoncentrowana na opracowaniu systemów zautomatyzowanej jazdy, które przejmą od kierowców funkcje kontroli manualnej i wzrokowej.

  • Spółka zależna Forda, Latitude AI, opracowuje nowe systemy jazdy zautomatyzowanej, koncentrując się początkowo na systemach wspomagania kierowcy przejmujących funkcje kontroli manualnej i wzrokowej, które zostaną wykorzystane w nowej generacji modeli Forda;
  • 550-osobowy zespół Latitude AI wnosi doświadczenie w zakresie uczenia maszynowego, robotyki, oprogramowania, sensorów, inżynierii systemów i działalności testowej;
  • Ford powiększa portfolio rozwiązań z zakresu zautomatyzowanej jazdy, by zaproponować milionom klientów odmienne wrażenia z prowadzenia pojazdów.

Dzięki Latitude AI Ford zyskuje zespół utalentowanych pracowników. Dzieje się to w chwili, gdy producent samochodów rozszerza działalność badawczo-rozwojową nad systemami zautomatyzowanej jazdy, osiągając znaczne postępy projektu Ford BlueCruise, który ma na koncie ponad 50 milionów mil jazdy bez udziału kierowcy.

Latitude dokonuje zmiany wyobrażeń na temat odczuć i doświadczeń klientów, którzy będą korzystać z systemów zautomatyzowanej jazdy w sytuacjach, które w normalnym prowadzeniu samochodu bywają obecnie uciążliwe, stresujące i nieprzyjemne, np. jazda w korku lub na długich odcinkach autostrady. Według danych firmy INRIX przeciętny kierowca w USA spędza w korkach prawie 100 godzin rocznie.

Postrzegamy technologię zautomatyzowanej jazdy jako okazję do ponownego zdefiniowania relacji między ludźmi a ich pojazdami – powiedział Doug Field, główny specjalista ds. zaawansowanego rozwoju produktów i technologii w Ford Motor Company – Klienci korzystający z BlueCruise już doświadczają korzyści płynących z jazdy bez użycia rąk. Bogate doświadczenia utalentowanego zespołu Latitude pomogą nam przyspieszyć rozwój najnowszego systemu zautomatyzowanej jazdy, którego zadaniem będzie nie tylko uczynienie podróży bezpieczniejszą, mniej stresującą i przyjemniejszą, ale także z czasem przywrócenie naszym klientom części ich dnia – dodał Field.

Utworzenie Latitude stanowi uzupełnienie zeszłorocznej strategicznej decyzji Forda o skupieniu się na technologiach zautomatyzowanej jazdy w samochodach prywatnych. Ford zatrudnił obecnie około 550 pracowników nieistniejącej już spółki Argo AI – specjalistów w dziedzinach uczenia maszynowego i robotyki, platform opartych na chmurze, mapowania, sensorów i systemów obliczeniowych, działalności testowej, inżynierii systemów i bezpieczeństwa.

Sammy Omari, dyrektor wykonawczy ADAS Technologies w Fordzie, będzie jednocześnie pełnił funkcję dyrektora generalnego Latitude. Dyrektorem ds. technologii, nadzorującym produkty i rozwój techniczny Latitude, został Peter Carr, a stanowisko prezesa odpowiedzialnego za działalność ekonomiczną objął David Gollob.

 – Wierzymy, że systemy zautomatyzowanej jazdy pomogą poprawić bezpieczeństwo, wyzwalając jednocześnie zupełnie nowe odczucia klientów, zmniejszając stres, a w przyszłości będą oszczędzać czas kierowcy, aby mógł skupić się na tym, co dla niego istotne – powiedział Omari – Doświadczenia zespołu Latitude umocnią i uzupełnią działania globalnego zespołu ADAS firmy Ford zajmującego się opracowywaniem przyszłych systemów wspomagających kierowcę, co ostatecznie wiąże się z wieloma korzyściami, jakie niesie ze sobą automatyzacja – dodał.

Siedziba firmy Latitude znajduje się w Pittsburghu, a dodatkowe centra inżynierii w Dearborn, w stanie Michigan i Palo Alto, w Kalifornii. Firma będzie również prowadzić obiekt testowy do prób jazd autostradowych w Greenville, w Południowej Karolinie.

Źródło: Ford

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę