Ford Halewood: start produkcji elektrycznych napędów dla Pumy i E-Transita
Zakład Forda w Halewood wszedł w nowy etap działalności, rozpoczynając produkcję elektrycznych jednostek napędowych. Produkowane w Halewood silniki stanowią kluczowy element w realizacji strategii elektryfikacji gamy marki. Będą napędzać elektryczne wersje najlepiej sprzedających się w Europie modeli Forda1 – Pumy i Transita Customa.
- Zakład w Halewood rozpoczyna produkcję elektrycznych jednostek napędowych do w pełni elektrycznych modeli Puma Gen-E i E-Transit Custom
- Dzięki modernizacji przeprowadzonej nakładem 380 milionów funtów, zakład będzie zdolny produkować 420 tys. elektrycznych jednostek napędowych rocznie
- Zaprezentowana w grudniu nowa Puma Gen-E wprowadza wersję w pełni elektryczną do oferty popularnego w Europie bestsellera Forda
Ford jest globalną amerykańską marką, wplatającą się od dawna w europejskie struktury, a Halewood jest filarem tych tradycji od 60 lat. To nasz pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne, co osiągnęliśmy dzięki inwestycjom o wartości 380 milionów funtów i przekształceniu Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. europejskich operacji przemysłowych.
Zakład w Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie. Trafią one pod maski modeli Forda i będą napędzać ambitne plany elektryfikacji pełnej gamy samochodów. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Puma Gen-E dołącza do Explorera, Capri, Mustanga Mach-E i E-Tourneo Couriera, uzupełniając europejską ofertę samochodów elektrycznych Forda, do której należą także pojazdy użytkowe E-Transit, E-Transit Courier, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom dostarczane przez Ford Pro.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Źródło: Ford