Klocki hamulcowe bez miedzi

Delphi
10.3.2017

Delphi wprowadziła na rynek nowy asortyment klocków hamulcowych o jakości OE (Original Equipment) pozbawionych miedzi (na zdj. po lewej). Na dziewięć lat przed terminem wymaganym przez amerykańskie przepisy firma Delphi ograniczyła zawartość miedzi w klockach hamulcowych do zaledwie 0,5%.

Nowe mieszanki oferują poprawę bezpieczeństwa oraz zapewniają optymalną i stabilną siłę hamowania. Asortyment klocków hamulcowych pozbawionych miedzi firmy Delphi obejmuje 95% pokrycia europejskiego i azjatyckiego parku samochodowego.

Powiązane firmy

Delphi Technologies

Miedź jest stosowana jako składnik zwiększający wydajność hamowania i nie łatwo jest ją zastąpić, stąd jej usunięcie powoduje konieczność przeprojektowania całego materiału ciernego – wyjaśnia Chad Smith, wiceprezes Delphi Product & Service Solutions, EMEA. – Opracowaliśmy nowe formuły materiałów ciernych pozbawionych miedzi celem zapewnienia bardziej stabilnego współczynnika tarcia w zmieniających się warunkach pracy. Pomaga to zwiększyć zaufanie kierowcy do prawidłowego funkcjonowania układu hamulcowego pojazdu; w niektórych przypadkach zmniejszyliśmy również poziom zużycia klocków hamulcowych o ponad 30%.

Nowy asortyment klocków hamulcowych pozbawionych miedzi daje dystrybutorom i warsztatom samochodowym szansę rozwoju sprzedaży elementów układów hamulcowych, a zakładom produkcyjnym możliwość dostarczania przyjaznych dla środowiska produktów odpowiadających jakości OE.

Nasze klocki hamulcowe nie tylko muszą spełniać wymagania produktu jakości OE pod względem wydajności i emisji hałasu, ale także pod względem zawartości opakowania – mówi Chad Smith – Daje to naszym klientom pewność, że klocki hamulcowe Delphi mają taką samą jakość, jak te oferowane przez producentów pojazdów.

Poprzez zastosowanie ponad 20 wyjątkowych mieszanek i użycie płytek nośnych odpowiadających jakości OE w 100% asortymentu, klocki hamulcowe Delphi pozbawione miedzi zapewniają również redukcję hałasu i sprawne odprowadzenie ciepła.

Zwiększanie obrotów na wymianie klocków hamulcowych oznacza szybkie dostosowanie się do standardów OE – konkluduje Chad Smith. – Jeżeli klient wraca z piszczącymi hamulcami, zostaje utracony cały zysk i wizerunek warsztatu. Klocki hamulcowe Delphi posiadają fazowanie, płytki nośne i otwory odpowiadające oryginalnej dokumentacji producenta pojazdu, dzięki czemu każda ich wymiana może być od razu wykonana prawidłowo.

Źródło: Delphi

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę