Jakie są korzyści z ogłaszania swoich usług online?

Jakie są korzyści z ogłaszania swoich usług online? OLX

Co może zrobić właściciel firmy świadczącej usługi w branży motoryzacyjnej, żeby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Jak wynika z badań – 2/3 zainteresowanych wskazuje na rozszerzanie zakresu oferowanych usług. Ale nawet ich rozbudowany katalog nie gwarantuje sukcesu, jeśli wie o nim tylko garstka ludzi. Każdego miesiąca na ogłoszenia w kategorii Motoryzacja na portalu OLX odpowiada 2,7 mln użytkowników. To może być dobra wskazówka dla każdego biznesu.

Mimo zawirowań na rynku warsztaty świadczące usługi motoryzacyjne mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Jak wynika z danych CEPiK, w samym tylko styczniu 2023 roku w Polsce zarejestrowano ponad 88 tysięcy samochodów osobowych, czyli o 4 tysiące więcej, niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wydaje się zatem, że klientów nie zabraknie, zwłaszcza że inflacja skłania wielu kierowców do rezygnacji z kupna nowego auta i inwestowania w to już posiadane.

Perspektywa rosnącej liczby klientów nie powinna jednak osłabiać czujności właścicieli warsztatów. Wręcz przeciwnie, to właśnie teraz powinni oni podejmować działania, które służą budowaniu rozpoznawalności i umacnianiu ich pozycji na rynku, nawet jeśli to tylko rynek lokalny. W przyszłości może to zaowocować nowymi klientami.

Najprostszym rozwiązaniem jest umieszczenie informacji o swojej ofercie na danym serwisie ogłoszeniowym. Największym z nich w Polsce jest OLX, z którego każdego miesiąca korzysta prawie 13 mln Polaków. Każdego miesiąca na ogłoszenia w kategorii Motoryzacja na OLX odpowiada 2,7 mln użytkowników. Wśród najczęściej wpisywanych haseł znajdowały się:

  • Polerowanie;
  • Renowacja felg;
  • Naprawa skrzyni biegów;
  • Konserwacja podwozia;
  • Regeneracja filtrów.

Zainteresowanie konsumentów tą kategorią pokazuje, że internet jest ceniony jako źródło wiedzy na temat dostępnych usług. To zaś dla osób prowadzących tego typu działalność jasny sygnał, że powinni być tam obecni. Mogą pozyskać nowych klientów, a w dłuższej perspektywie – zbudować rozpoznawalną, lokalną markę.

OLX to doskonałe miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mają większego budżetu na działania marketingowe. Bez ponoszenia dużych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę.

Mówi Artur Kołpowski head of services w OLX.

Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się na największych i najpopularniejszych serwisach ogłoszeniowych w Polsce to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy poszukujący usług najchętniej wybierają te świadczone przez podmioty działające w najbliższej okolicy. Działalność online to jednak także dobry sposób na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Warto przyjrzeć się bliżej temu rozwiązaniu.

Źródło: OLX

Tagi artykułu

autoExpert 06 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę