Hella Gutmann i ADAC rozszerzają współpracę w zakresie telematyki i zdalnej diagnostyki

Zdalna diagnostyka możliwa dzięki Hella Gutmann i ADAC FORVIA

Od prawie 20 lat największe niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne, ADAC, polega na wielomarkowej wiedzy diagnostycznej Hella Gutmann. W 2003 roku ADAC zainwestował w innowacyjne rozwiązanie diagnostyczne dla swoich "żółtych aniołów" i partnerów.
 

  • Żółte Anioły otrzymują wsparcie telematyczne
  • Smart Connect przesyła wybrane dane pojazdu do siedziby ADAC
  • Bardziej precyzyjne rozwiązywanie problemów i szybsza podróż

Dzięki własnemu pokładowemu systemowi informacyjnemu ABIS firmy ADAC i zintegrowanemu modułowi diagnostycznemu macs45 firmy Hella Gutmann możliwe było zwiększenie wysokiego wskaźnika kontynuacji członkostwa członków klubu o około 85 %. Teraz dobre partnerstwo ma zostać rozszerzone w przełomowy sposób. Intensywna dwuletnia praca zespołowa zaowocowała projektem telematycznym "ADAC Smart Connect". Członkowie automobilklubu oczekują na dodatkowe usługi, takie jak prewencyjna, dogłębna diagnostyka pojazdu i bardziej ukierunkowana pomoc w przypadku awarii.

ADAC Smart Connect to oparty na chmurze system, który umożliwia zdalną wstępną diagnostykę pojazdu w oparciu o usterki. Trzon systemu stanowi produkt cyfrowy opracowany przez Hella Gutmann we współpracy z francuskim specjalistą w dziedzinie telematyki Munic S.A. pod nazwą macsLive. Zapewnia dostawcom usług mobilności, operatorom flot i ubezpieczycielom cenne informacje, które pomagają utrzymać maksymalną mobilność pojazdów. Warsztaty i kierowcy korzystają również z wczesnego, szybkiego transferu informacji między pojazdem a centrum kontroli technicznej. Jedynym wymogiem jest to, że klucz sprzętowy telematyczny musi być umieszczony w interfejsie pokładowego systemu diagnostycznego danego pojazdu.

Tylko istotne dane diagnostyczne pojazdu i układu (takie jak kody usterek, parametry itp.) są następnie przesyłane drogą radiową do chmury ADAC lub Hella Gutmann. Na tej podstawie eksperci mogą podjąć właściwą decyzję o niezbędnych działaniach - takich jak mobilne rozmieszczenie technika z odpowiednią baterią lub informacje z warsztatu. Z drugiej strony indywidualne profile jazdy nie są opracowywane ze względu na ochronę danych. 

– Dzięki naszemu nowo opracowanemu macsLive diagnostyka wielu marek będzie możliwa zdalnie po raz pierwszy. To duży krok naprzód w zakresie jakości zapewniania mobilności. W ścisłej współpracy między ADAC i Hella Gutmann projekt wchodzi już w drugą fazę – wyjaśnia Rolf Kunold, dyrektor zarządzający Hella Gutmann Solutions GmbH.

Do końca roku ponad 10 000 pojazdów zostanie wyposażonych w ADAC Smart Connect.

Smart Connect to jedna z ważnych inicjatyw strategicznych ADAC. Już teraz można przewidzieć, jakie możliwości pojawią się w przyszłości, aby jeszcze lepiej wspierać naszych członków – mówi Dieter Busse, kierownik projektu Smart Connect w ADAC e.V.

Obecnie ADAC zaprasza zainteresowanych członków klubu za pośrednictwem magazynu dla swoich członków Motorwelt do wspólnego rozwoju inteligentnej usługi pomocy drogowej. Weźmie w nim udział również wielu pracowników HELLA i Hella Gutmann.

Źródło: FORVIA

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę