Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 – 42 nowe rozmiary opon UHP

Nowe rozmiary Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 Goodyear

Goodyear rozszerza gamę letnich opon premium Eagle F1 Asymmetric 6 o ultrawysokich osiągach (UHP), wprowadzając najszerszy asortyment w swojej historii. W ciągu roku na rynek zostaną wprowadzone 42 nowe jednostki asortymentowe, zwiększając ich łączną liczbę do 233 i tworząc największą gamę letnich opon UHP w historii Goodyeara. 

Nowe rozmiary będą przeznaczone na obręcze od 18 do 23 cali, przy czym 93% z nich to warianty 19-calowe lub większe, co odpowiada rynkowym trendom preferującym większe rozmiary felg. Ponad połowa nowych wariantów będzie wyposażona w innowacyjne technologie Goodyeara: SoundComfort i SealTech. Rozszerzenie linii wpisuje się również w rosnący popyt na europejskich rynkach na SUV-y  i pojazdy elektryczne

Nowe jednostki asortymentowe zostały zoptymalizowane pod kątem szerokiej gamy nowoczesnych aut, w tym popularnych pojazdów elektrycznych, takich jak Volvo EX90, Audi Q7, Range Rover Sport, Tesla Model Y, Polestar 4 i Audi Q8 e-tron. Podobnie jak wszystkie opony Goodyeara, Eagle F1 Asymmetric 6 jest przystosowana do potrzeb samochodów elektrycznych - jej niskie opory toczenia poprawiają wydajność i zmniejszają hałas odczuwalny we wnętrzu pojazdu. Dzięki tym właściwościom model ten doskonale sprawdzi się w najnowszych pojazdach wchodzących na rynek. 

Wielokrotnie nagradzana wydajność

Nowe jednostki asortymentowe będą wprowadzane na rynek stopniowo – 27 z nich pojawi się w pierwszej połowie br., a kolejne 15 w kolejnych miesiącach. Ponad połowa nowych wariantów będzie wyposażona w innowacyjne technologie Goodyeara: SoundComfort i SealTech. SoundComfort redukuje hałas drogowy, zapewniając cichszą i bardziej komfortową jazdę, natomiast SealTech skutecznie uszczelnia ewentualne przebicia opony do 5 mm, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę użytkowania. 

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 Goodyear

Niskie opory toczenia i wysoka nośność opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 sprawiają, że jest ona optymalnym wyborem dla nowoczesnych SUV-ów i pojazdów elektrycznych, które wymagają maksymalnej  wydajności i zasięgu. Dzięki konstrukcji dostosowanej do pojazdów EV oraz bieżnikowi tłumiącemu dźwięki, który redukuje szum drogowy o 1 dB (A) [1], co oznacza ponad 20-procentowe obniżenie rzeczywistego poziomu hałasu, opona zapewnia cichszą i bardziej komfortowa jazdę [2].  

Opona Eagle F1 Asymmetric 6 została również wyposażona w technologię Goodyear Dry Stability Plus, która umożliwia jej adaptację do nawierzchni, zapewniając optymalną przyczepność, trakcję i stabilność. Na mokrej nawierzchni zastosowana zaawansowana żywica poprawia kontakt opony z podłożem, co przekłada się na dobrą przyczepność. 

Od momentu debiutu na rynku Eagle F1 Asymmetric 6 zdobyła uznanie w całej Europie, odnosząc liczne zwycięstwa w testach magazynów motoryzacyjnych. W 2023 roku otrzymała najwyższe wyróżnienie w prestiżowym teście opon letnich Auto Bild oraz tytuł Eco-Master, który utrzymała przez dwa kolejne lata [3]

– Cieszymy się, że sukces opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 pozwala nam rozszerzyć jej dostępność na jeszcze więcej pojazdów w segmencie premium. W obliczu dynamicznego rozwoju rynku SUV-ów i pojazdów elektrycznych w Europie z dumą oferujemy najbardziej wszechstronną gamę opon Eagle F1 Asymmetric 6, dostosowaną do potrzeb nowoczesnych i elektrycznych pojazdów – powiedziała Sonia Leneveu, dyrektorka marketingu opon osobowych Goodyear w Europie. 

[1]  Wewnętrzny test wykazał redukcję hałasu w porównaniu do poprzedniego modelu Eagle F1 Asymmetric 5. 
[2] Spadek o 1 dB (A) odpowiada redukcji mocy akustycznej źródła hałasu o 21%. 
[3] Auto Bild: 50 testowanych opon letnich w rozmiarze 225/45R18. Samochód testowy: BMW serii 3. Wydanie 10/2023. 

Źródło: Goodyear 

Tagi artykułu

autoExpert 03 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę