Firma OSRAM przyjazną środowisku

18.6.2014

W czternastej edycji europejskiego badania konsumenckiego – „Marki Godne Zaufania” firma OSRAM już po raz kolejny została uhonorowana godłem marki cieszącej się najlepszą reputacją w zakresie ochrony środowiska.

European Trusted Brands to jedno z największych badań konsumenckich przeprowadzanych corocznie na zlecenie Reader’s Digest, a realizacją i opracowaniem wyników zajmuje się firma badawcza Wyman Dillon Ltd. UK w Londynie. Jego celem jest wyłonienie firm cieszących się największym zaufaniem konsumentów. W tegorocznej, czternastej edycji rankingu konsumenci zgłosili w sumie 68 tys. marek. Wśród nich znalazła się firma OSRAM, którą respondenci najczęściej typowali jako markę najbardziej proekologiczną w kategorii sprzęt oświetleniowy. Wskazało ją blisko 60 proc. ankietowanych. Ogromnie cieszy nas fakt, że polscy konsumenci darzą markę OSRAM zaufaniem i doceniają jej działania w zakresie ochrony środowiska – podkreśla Janusz Mitko, dyrektor marketingu i strategii sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie OSRAM.

Niemiecki producent nieustannie rozwija swoją ofertę energooszczędnych rozwiązań oraz angażuje się w liczne projekty przyjazne naturze na całym świecie. Działania proekologiczne od dawna są jednym z naszych priorytetów. Aktywnie promujemy ideę energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych oraz działamy na rzecz racjonalnego wykorzystywania zasobów, zmniejszenia produkcji odpadów i niebezpiecznych materiałów – dodaje Janusz Mitko.

Od kilku lat firma OSRAM wraz z fundacją Global Nature Fund rozwijają projekt „Off-grid” w Kenii, którego celem jest zapewnienie światła i wody pitnej społecznościom mieszkającym na terenach pozbawionych dostępu do prądu. Inicjatywa pozwala na zaoszczędzenie ok. 250 000 litrów nafty rocznie, przyczyniając się tym samym do redukcji emisji dwutlenku węgla. Ponadto, udaje się uzdatnić do picia prawie 3000 litrów wody dziennie. Od chwili rozpoczęcia projektu w okolicach Jeziora Wiktorii uruchomiono cztery elektrownie słoneczne.

European Trusted Brands jest największym europejskim badaniem konsumenckim mającym na celu określenie stopnia zaufania Europejczyków do instytucji i marek produktów. Czternasta edycja badania została przeprowadzona w 10 krajach europejskich (Polska, Austria, Finlandia, Francja, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowenia, Szwajcaria). Wzięło w niej udział 17 676 respondentów.

Więcej o firmie na stronie: http://www.osram.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę