E-Transit Courier. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu elektrykowi Forda

E-Transit Courier. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu elektrykowi Ford

W pełni elektryczny E-Transit Courier to nowy kompaktowy model dostawczy z linii Ford Pro. Ten elektryczny pojazd opracowano nowoczesną metodą projektowania, która w centrum stawia człowieka. W praktyce oznacza to wykonanie badań etnograficznych i przeprowadzenie wywiadów z klientami w całej Europie, aby dostarczyć im optymalne rozwiązania. Oto zestaw informacji o nowym Fordzie E-Transit Courier, który zawiera dodatkowe szczegóły na temat modelu, pełnej gamy Transita Couriera oraz rozwiązań Ford Pro.

E-Transit Courier został zaprojektowany i skonstruowany przez zespoły w Centrum Badawczo-Rozwojowym Ford Otosan w Sancaktepe, w Turcji, we współpracy ze specjalistami od pojazdów użytkowych Ford Pro z Dunton w Wielkiej Brytanii i Kolonii w Niemczech. 

Podniesione parametry ładunkowe i bezpieczeństwo

Nowa architektura i udoskonalony projekt nadwozia podnoszą walory praktyczne E-Transita Couriera. Przestrzeń ładunkowa jest większa niż w poprzednim modelu i może teraz pomieścić dwie europalety – wpłynęła na to nowa konstrukcja tylnego zawieszenia, która zwiększa szerokość między nadkolami o ponad 200 mm.

FORD_E-TRANSIT_COURIER_ladownosc Ford

44-litrowy bagażnik przedni (frunk) jest standardem we wszystkich modelach E-Transita Couriera i idealnie nadaje się do przechowywania drobnych przedmiotów, takich jak przewody do ładowania czy apteczka. Benzynowe i wysokoprężne modele Transit Courier oferują standardową ładowność do 678 kg, można też zamówić opcję High Payload, która zwiększa dopuszczalną ładowność do 845 kg. Z zalet warto wspomnieć o zwiększonej ochronie E-Transita Couriera. Ma zapewniać ją zarówno oprogramowanie Ford Pro, jak i nowe opcje sprzętowe.

Zaawansowane czujniki i systemy łączności zapewniają wyższy poziom zabezpieczeń dzięki alertom i ostrzeżeniom przesyłanym za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro. Nowe rozwiązania mogą wykrywać i ostrzegać właścicieli o próbach wejścia do samochodu, czego nie potrafi konwencjonalny system alarmowy. E-Transit Courier posiada:

  • Czujniki objętościowe do wykrywania ruchu wewnątrz pojazdu;
  • Alarm obwodowy wykrywający nieuprawnione otwarcie drzwi lub maski silnika;
  • Funkcja podwójnego ryglowania, aby uniemożliwić złodziejom skorzystanie z klamek drzwi wewnętrznych po wybiciu szyby.

Ford Pro wprowadza również cztery nowe pakiety zamków opracowane we współpracy z ekspertami w dziedzinie bezpieczeństwa samochodów dostawczych, firmą TVL Security, które pomagają chronić pojazd i jego zawartość, a które są dostępne jako opcje, montowane fabrycznie:

  • Blokada antywyważeniowa drzwi kierowcy;
  • Klamki, które automatycznie blokują przesuwne drzwi boczne i tylne drzwi bagażowe po zamknięciu;
  • Oddzielne zamki hakowe w drzwiach bocznych i tylnych zapobiegające wyrwaniu drzwi przesuwnych i kradzieżom typu „peel and steal”;
  • Utwardzone zamki zewnętrzne ArmourShell w przesuwnych drzwiach bocznych i drzwiach tylnych przedziału bagażowego.
FORD_E-TRANSIT_COURIER Ford

Oszczędny układ napędowy nowej generacji

E-Transit Courier jest wyposażony w nowy, w pełni elektryczny układ napędowy, korzysta też ze wsparcia specjalnych zintegrowanych usług ładowania i oprogramowania Ford Pro, które pomogą nawet początkującym właścicielom i operatorom flot elektrycznych osiągnąć maksymalną wydajność i dyspozycyjność:

  • Silnik elektryczny 100 kW (136 KM);
  • Ładowarka pokładowa prądu zmiennego 11 kW – od 10 do 100 procent w 5,7 godziny;
  • Szybkie ładowanie prądem stałym 100 kW – od 10 do 80 procent w czasie krótszym niż 35 minut;
  • Osiągnięcie dodatkowych 87 km zasięgu w zaledwie 10 minut, przy korzystaniu z ładowarki prądu stałego 100 kW;
  • Prędkość maksymalna na autostradzie 145 km/h.

Dla ułatwienia pracy w ruchliwych miastach model wyposażony jest standardowo w system one-pedal pozwalający na korzystanie podczas jazdy tylko z pedału przyspieszenia. Model oferuje również konfigurowalny harmonogram ładowań, który dla każdego dnia tygodnia pozwala ustawić godzinę odjazdu oraz jaka ma być temperatura w kabinie. O zaprogramowanej godzinie pojazd jest naładowany, kabina wstępnie nagrzawana lub schłodzona, a bateria trakcyjna jest w optymalnej do pracy temperaturze. Pozwala to zmaksymalizować zasięg i czas pracy samochodu. System programowany za pomocą ekranu dotykowego SYNC 4.

Korzystniejszy rachunek ekonomiczny eksploatacji

W pełni elektryczny układ napędowy E-Transita Couriera przyczynia się do znacznego obniżenia kosztów eksploatacji. Oczekuje się, że nieplanowe koszty serwisowe będą o co najmniej 35% niższe, niż w przypadku modeli Transit Courier napędzanych silnikiem Diesla. 

Ford Pro Service prognozuje bardzo konkurencyjny całkowity koszt eksploatacji Transita Couriera z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym przy dwuletnim okresie międzyobsługowym lub 30 000 przejechanych km. W razie potrzeby serwisowania sieć wsparcia technicznego Ford Pro obejmuje 800 punktów serwisowych Transit Centre – to największa sieć specjalizująca się w pojazdach użytkowych.

FORD_TRANSIT_COURIER_wnetrze Ford

Odważna nowa stylistyka nadwozia i wnętrza

Klienci pragną, aby pojazdy elektryczne, w które inwestują, wyróżniały się na ulicach. Wysoka linia maski silnika E-Transita Couriera, pionowa kratka przedniego wlotu powietrza ze zintegrowanymi reflektorami, charakterystyczna listwa świetlna LED i chromowana kratka z „diamentowym” wzorem odpowiadają za nowy, wyrazisty styl. 

Nowy E-Transit Courier to projekt stworzony od czystej kartki papieru, który w kompaktowym, nowoczesnym vanie łączy najnowocześniejsze rozwiązania techniczne z pracowitym charakterem modeli Forda Pro. Przód podkreśla jego wytrzymałość i potencjał, a przednia szyba w formie tafli i wysoka linia przewężenia nadają mu budzącą zaufanie sylwetkę. Przestronna kabina została zaprojektowana tak, aby wprowadzić porządek w działaniach kierowcy i być skomunikowanym, funkcjonalnym schronieniem, pomagającym w codziennej pracy.

Powiedział Amko Leenarts, dyrektor biura stylistycznego Forda w Europie.

E-Transit Courier pojawi się również w nowej palecie lakierów, w tym Cactus Grey, a także metalicznych Fantastic Red i Bursting Green, co docenią firmy poszukujące samochodu dostawczego, który wyróżnia się wśród innych furgonetek.

Źródło: Ford

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę