Continental i Amazon Web Services rozwijają oprogramowanie dla branży motoryzacyjnej

Continental i Amazon Web Services rozwijają oprogramowanie Continental

Continental rozszerzył swój zestaw narzędzi do tworzenia oprogramowania dla branży motoryzacyjnej: Dzięki przyszłemu oprogramowaniu Virtual ECU Creator programiści producentów pojazdów, dostawców i stron trzecich będą mogli konfigurować i uruchamiać wirtualne elektroniczne jednostki sterujące oparte na chmurze, aby pomóc w opracowaniu kodu dla mikrokontrolerów i procesorów, które jeszcze nie istnieją. 

  • Wirtualna elektroniczna jednostka sterująca (vECU) skraca czas opracowywania nawet do dwunastu miesięcy i pomaga producentom samochodów identyfikować problemy na wcześniejszych etapach cyklu rozwojowego;
  • vECU Creator umożliwi twórcom oprogramowania motoryzacyjnego tworzenie wirtualnych ECU w celu symulacji wydajności aplikacji i systemu ECU przed sfinalizowaniem sprzętu;
  • Rozwiązanie oparte na sprawdzonym w produkcji oprogramowaniu Elektrobit dla klasycznych i adaptacyjnych środowisk AUTOSAR;
  • Nowe rozwiązanie będzie napędzać rozwój pojazdów definiowanych programowo od konceptualizacji do rzeczywistego zastosowania.

Virtual ECU Creator jest częścią platformy Continental Automotive Edge (CAEdge), która działa na Amazon Web Services (AWS). Dzięki wykorzystaniu opartych na chmurze jednostek vECU nowe aplikacje lub funkcje oprogramowania dla pojazdów definiowanych programowo (SDV) mogą być budowane przez producentów OEM szybciej i wydajniej. Pozwala to na ciągłe testowanie i debugowanie przyszłych rozwiązań przez inżynierów w chmurze, w tym samym czasie, co rozwój sprzętu i cykle produkcyjne.

Doskonały pojazd opiera się zarówno na wysokiej jakości sprzęcie, jak i oprogramowaniu. Nasz wirtualny ECU Creator ułatwi naszym ekspertom od oprogramowania równoległą pracę, umożliwiając tworzenie aplikacji dla pojazdów definiowanych programowo, które zwiększają bezpieczeństwo i doświadczenie kierowcypowiedział Gilles Mabire, CTO w Continental Automotive.

Przejście od wirtualności do rzeczywistości

W czasach, gdy producenci samochodów chcą znacznie szybciej wprowadzać na rynek nowe modele samochodów i chcą stale dostarczać klientom aktualizacje oprogramowania, tradycyjne opracowywanie i testowanie oprogramowania samochodowego w oparciu o sprzęt w pętli (HiL) jest powolne i ograniczone w skali. Większość kwestii funkcjonalnych, bezpieczeństwa i ochrony można rozwiązać tylko wtedy, gdy dostępne są fizyczne ECU.

Do tej pory nie istniały kompleksowe narzędzia dla programistów producentów motoryzacyjnych i dostawców systemów do symulowania w chmurze wydajności funkcji cyfrowych i potwierdzania kompatybilności z istniejącymi lub nowymi liniami samochodów przed ogólną dostępnością sprzętu, co prowadziło do zwiększonego ryzyka przed wprowadzeniem na rynek. Według statystyk branżowych usuwanie usterek na późnych etapach może być 10-krotnie lub więcej kosztowne.

Teraz twórcy oprogramowania dla branży motoryzacyjnej będą mogli korzystać z wirtualnego ECU Creator, aby oddzielić decyzje dotyczące sprzętu i oprogramowania, symulować wydajność funkcji cyfrowych na „cyfrowym bliźniaku” podsystemów sprzętowych i stale wydawać aplikacje, które dostosowują i poprawiają wrażenia kierowcy. Dzięki narzędziu Virtual ECU Creator użytkownicy CAEdge mogą skonfigurować swój moduł vECU, wybierając spośród szeregu zwirtualizowanego sprzętu i oprogramowania do podstawowego oprzyrządowania i symulacji, obejmującego typowe ECU oparte na mikrokontrolerach, sterowniki strefowe lub komputery o wysokiej wydajności.

Oferowanie vECU Creator firmy Continental w AWS zasadniczo zmieni proces projektowania samochodów, który przez lata stanowił wyzwanie dla rozwoju oprogramowania pojazdu, gdy fizyczny sprzęt może jeszcze nie istnieć. Rozszerzenie naszej współpracy z Continental bezpośrednio rozwiązuje istotną kwestię branżową i demokratyzuje proces rozwoju między producentami samochodów a ich dostawcami. Teraz, dzięki parytetowi, jaki vECU zapewnia w chmurze, producenci samochodów mogą przyspieszyć rozwój i zwiększyć wydajność testowania na wcześniejszym etapie cyklu – powiedziała Wendy Bauer, dyrektor generalna ds. motoryzacji i produkcji w AWS.

Źródło: Continental

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę