Castrol na swoim kanale YouTube wspiera działalność warsztatów, promując środki smarne klasy premium

Castrol
4.5.2022
Reklama
Reklama

W nowych filmach na kanale Castrol w serwisie YouTube objaśniane są korzyści ze stosowania środków smarnych klasy premium, co umożliwia konsumentom podejmowanie bardziej świadomych decyzji co do zakupu oleju silnikowego oraz ułatwia warsztatom sprzedaż droższych środków smarnych.

 

  • Ogólnopolska ankieta wykazała, że częściej niż co czwarty właściciel samochodu w Polsce woli, żeby to mechanik sprawdzał poziom oleju w jego aucie*.
  • Nowa odsłona kanału Castrol w serwisie YouTube oferuje przejrzyste i proste poradniki, które można łatwo udostępnić na stronach internetowych warsztatów serwisowych.
  • Mechanicy mogą polecać klientom korzystanie z instruktaży wideo pomiędzy wizytami w warsztacie.
Reklama

Widzowie mogą uzyskać dostęp do kanału YouTube tutaj: www.youtube.com/user/CastrolPL.

Nowe filmy, które można w łatwy sposób udostępnić na stronach internetowych warsztatów, pomagają wyjaśnić różnice między poszczególnymi rodzajami olejów, jak również właściwości ich formulacji, opracowanych z myślą o zapewnieniu ochrony silnika w typowych sytuacjach, w tym w ruchu z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem, jeździe z dużą prędkością oraz w przypadku długich przebiegów między przeglądami. Klienci mogą także zdobyć wiedzę na temat dodatków do oleju silnikowego oraz różnic między olejami syntetycznymi i konwencjonalnymi.

Wyniki ogólnokrajowego badania trendów w konserwacji pojazdów były inspiracją nowej odsłony kanału Castrol na YouTube. Co istotne dla serwisów pojazdów, okazuje się, że 29% właścicieli samochodów wolałoby, aby poziom oleju w ich autach sprawdzał mechanik, ponieważ uważają, że zrobiłby to lepiej.

Spośród tych kierowców, którzy zazwyczaj nie sprawdzają poziomu oleju samodzielnie, 23% przyznało, że nigdy nie sprawdzili poziomu oleju w silniku swojego samochodu (obecnego lub poprzedniego), a 12% nie wie, jak sprawdzić poziom oleju w swoim obecnym pojeździe. Aż 17% wszystkich respondentów nigdy nie uzupełniało oleju silnikowego w swoim obecnym ani poprzednim samochodzie.

Reklama

Castrol zaleca przeprowadzanie kontroli oleju raz w miesiącu, jednak według zrealizowanej niedawno ankiety 56% właścicieli samochodów kontroluje stan oleju silnikowego rzadziej. 28% sprawdza stan oleju dopiero, gdy zaświeci się kontrolka, a zaledwie 11% wszystkich respondentów wie, że już w tym momencie może dojść do uszkodzenia silnika.

Castrol szacuje, że 21% pojazdów na europejskich drogach ma obecnie niski stan oleju silnikowego, a w 8% z nich może z tego powodu w każdej chwili dojść do uszkodzenia silnika, gdyż stan oleju utrzymuje się poniżej zalecanego poziomu minimalnego**.

Shailendra Gupte, dyrektor ds. marketingu Castrol w regionie EMEA, wyjaśnia – Stworzyliśmy nasz kanał na YouTube, aby informować polskich kierowców o korzyściach ze stosowania środków smarnych klasy premium dla ochrony silników. Otwiera to większej liczbie warsztatów możliwość sprzedaży produktów premium kierowcom, którzy odwiedzają serwisy w celu przeprowadzenia rutynowych przeglądów oraz konserwacji swoich pojazdów i bez tej informacji mogliby wybrać tańszą alternatywę.

– Nasze nowe filmy można w łatwy sposób udostępnić na stronach serwisowych dealerów lub w witrynach warsztatów, aby pozwolić klientom zapoznać się z zaletami środków smarnych premium już na etapie rezerwacji. Te materiały wideo zawierają również zrozumiałe i łatwe w zastosowaniu praktyczne przewodniki dotyczące podstawowej konserwacji pojazdów, które mechanicy mogą polecać klientom, aby ci utrzymywali swoje pojazdy w dobrym stanie pomiędzy rutynowymi przeglądami technicznymi i wizytami w serwisie, wykorzystując zaufanie do marki Castrol***.

* Badanie OnePoll – przeprowadzone w grupie 1000 polskich właścicieli samochodów
** Analiza 1885 samochodów w Niemczech, Hiszpanii, Polsce, Rumunii i we Włoszech
*** 64% kierowców w całej Europie stwierdziło, że w przypadku zakupu środków smarnych Castrol jest marką, którą „wyłącznie wzięliby pod uwagę” lub „poważnie rozważyliby”. (Kantar Millward Brown 2017)

Źródło: Castrol

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama